ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68486
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
جریان های جنوبی یمن خواستار سرنگونی دولت وابسته به «هادی» شدند

جریان های جنوبی یمن خواستار سرنگونی دولت وابسته به «هادی» شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، رهبران جریان جنوبی یمن موسوم به «مقاومت جنوبی» و «شورای انتقالی جنوبی» یمن که مورد حمایت امارات هستند در شهر عدن وضعیت اضطراری اعلام کردند. در پی نشست امروز جریان های جنوبی یمن به درخواست «عیدروس الزبیدی» […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، رهبران جریان جنوبی یمن موسوم به «مقاومت جنوبی» و «شورای انتقالی جنوبی» یمن که مورد حمایت امارات هستند در شهر عدن وضعیت اضطراری اعلام کردند.

در پی نشست امروز جریان های جنوبی یمن به درخواست «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوبی یمن، این تصمیم گرفته شده است و جریان های جنوبی یمن اعلام کرده اند که برای سرنگونی دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن تلاش خواهند کرد. جریان های جنوبی یمن همچنین تأکید کرده اند که به دلیل فساد دولت هادی، اجازه نخواهند داد نیروهای وابسته به او در استان های جنوبی یمنی حضور داشته باشند.

در بیانیه ای که در پایان این نشست منتشر شده است دولت «احمد بن عبید بن دغر» نخست وزیر دولت مستعفی یمن به تلاش برای انتشار فقر و گرسنگی و هرج و مرج و فساد در یمن متهم شده و تأکید شده که ساز و کار سرنگونی این دولت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 تشکیل جریان حکومتی موازی به وسیله امارات در برابر دولت مستعفی یمن که مورد حمایت عربستان است می تواند به تقابل ریاض و ابوظبی که در طول سه سال گذشته جنگ علیه یمن را رهبری می کنند، منجر شود.

در همین راستا جریان جنوبی یمن اعلام کرده که در پی انتشار اخباری مبنی بر حضور برادر زاده «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن در یکی از پایگاه های نظامی عدن با موافقت عربستان، جریان های جنوبی اجازه نخواهند داد نظامیان وابسته به هادی در استان های جنوبی یمن حضور داشته باشند و حضور آنها در استان های جنوبی یمن را در راستای تحریک احساسات مردم جنوب یمن توصیف کرد.

شورای انتقالی جنوبی یمن در ماه می سال گذشته با حمایت امارات تشکیل شد و یکی از اهداف اصلی این شورا اجرای طرح جدایی جنوب یمن از شمال این کشور است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.