ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68519
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
کشورهای عربی که ایران را تهدید کردند

کشورهای عربی که ایران را تهدید کردند

رخدادهای 2 بهمن 63 چکیده: آیت الله خامنه ای: دفاع در مقابل رژیم جنگ افروز عراق را وظیفه تخلف ناپذیر خود می دانیم.   ایران و ترکیه یک قرارداد همکاری های تجاری و اقتصادی به ارزش 3 میلیارد دلار را امضا کردند.   نخست وزیران ایران و ترکیه موافقت کردند مطالعه روی طرح احداث خط […]

رخدادهای 2 بهمن 63

چکیده:

آیت الله خامنه ای: دفاع در مقابل رژیم جنگ افروز عراق را وظیفه تخلف ناپذیر خود می دانیم.

 

ایران و ترکیه یک قرارداد همکاری های تجاری و اقتصادی به ارزش 3 میلیارد دلار را امضا کردند.

 

نخست وزیران ایران و ترکیه موافقت کردند مطالعه روی طرح احداث خط لوله نفت و گاز ایران در ترکیه آغاز شود.

 

وزرای خارجه ایران و کشورهای مترقی عرب اواخر این هفته در تهران تشکیل جلسه خواهند داد.

 

وزرای خارجه 6 کشور عرب از غرب خواستند ایران را تحریم کند.

 

دیدار آیت الله خامنه ای با مسئولان و  فرماندهان ژاندارمری

نماینده امام در ژاندارمری، فرمانده ژاندارمری و فرماندهان نواحی و هنگ ها و مسئولان آموزش و تبلیغات ژاندارمری دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به تحولات جنگ گفت: امروز رژیم عراق در نهایت خستگی و فرسودگی است و این فریادهایی که در آنها تظاهر به صلح می شود صلح طلبی نیست بلکه رژیم صدام در حقیقت جنگ افروز است و ندای صلح را جان پناه خود قرار داده است تا بتواند از ضربات شدیدی که نیروهای مسلح ما بر او فرود می آورند و ضربات گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ناشی از جنگ در امان باشد.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: ما در مقابل این رژیم جنگ افروز وظیفه دفاع را همچنان یک وظیفه حتمی و تخلف ناپذیر می دانیم و به فضل الهی نیروهای مسلح ما آماده هستند تا به معنی واقعی کلمه وظیفه خود را نسبت به انقلاب انجام دهند.

رئیس جمهور با اشاره به ضدیت قدرت های استکباری با جمهوری اسلامی ایران افزود: خصومت جدی و عمیق قدرت های سلطه گر جهانی با جمهوری اسلامی مساله ای است که باید به آن باور داشت و باید هوشمندانه و هوشیارانه عزیزترین ثروت ملت یعنی انقلاب اسلامی را در مقابل این دشمنان حفظ کنیم.(1)

 

امضای قرارداد 3 میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه

 در دومین روز دیدار رسمی آقای موسوی از ترکیه مذاکرات رسمی نخست وزیران دو کشور در دو دور برگزار شد. در این مذاکرات 2 طرف بر توسعه روابط فی ما بین در تمامی ابعاد مشترک تاکید کردند.

بر اساس این گزارش در این مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه یک قرارداد همکاری های تجاری و اقتصادی به ارزش 3 میلیارد دلار برای مدت یک سال در آنکارا امضا کردند. بر اساس این قرارداد که پس از 4 روز مذاکره و تبادل نظر کارشناسان کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در حضور آقای موسوی و تورگوت اوزال بوسیله آقای بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین ایران و آقای مصطفی تیتیز وزیر مشاور در کابینه ترکیه به امضا رسید جمهوری اسلامی ایران در مقابل صدور 6 میلیون تن نفت و 2 میلیون تن فرآورده های نفتی و نیز برخی اقلام غیر نفتی به ترکیه فلزات و منسوجات، ماشین آلات، ابزار آلات صنعتی، وسایل الکترونیکی و مواد شیمیایی و پلاستیکی از این کشور خریداری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش آقای موسوی نخست وزیر کشورمان همچنین دیروز با آقای کنعان اورن رئیس جمهور ترکیه نیز در آنکارا دیدار و گفت و گو کرد.(2)

 

نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران سوریه و لیبی در تهران

 بر اساس گزارش های منتشر شده قرار است اواخر هفته جاری اجلاس مشترک کشورهای پیشرو مسلمان در تهران برگزار شود. در این اجلاس که وزرای خارجه کشورهای ایران، سوریه و لیبی حضور خواهند داشت مسائل و اوضاع منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این اجلاس در پی مسافرت شیخ الاسلام معاون سیاسی وزیر امور خارجه به کشورهای سوریه، لیبی، الجزایر و جمهوری دموکراتیک یمن تشکیل می شود شیخ الاسلام در این سفرها طی مذاکراتی با وزرای خارجه کشورهای ذکر شده مسائل منطقه را با این مقامات مورد بحث قرار داده بود. بر اساس این گزارش در این سفرها شیخ الاسلام پیام های دکتر ولایتی وزیر خارجه کشورمان را به وزرای خارجه سوریه، لیبی، الجزایر و جمهوری دموکراتیک یمن ابلاغ کرد.(3)

 

نشست وزرای خارجه 6 کشور عربی در بغداد

وزرای خارجه 6 کشور عرب که برای بررسی راه های متوقف کردن جنگ ایران و عراق در بغداد گردهم آمده بودند با صدور بیانیه ای به اجلاس دو روزه خود پایان دادند بر اساس این گزارش وزرای خارجه عراق، اردن، تونس، مراکش، یمن شمالی و عربستان تصمیم گرفتند در صورتی که ایران پیشنهاد مذاکره برای پایان دادن به جنگ را نپذیرد در روابط خود با این کشور تجدید نظر کنند! در بیانیه پایانی این نشست از کشورهای غربی خواسته شده است یک تحریم شدید علیه ایران را مورد بررسی قرار دهند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 2 بهمن 63، ص 3
2. اطلاعات، 2 بهمن 63، ص 3
3. کیهان، 2 بهمن 63، ص 2
4. کیهان، 2 بهمن 63، ص 24

انتهای متن/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.