ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68556
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۲۷
  • 440 بازدید
  • ارسال توسط :
مدافعان حرم به عشق بانوی کربلا جان خود را فدا کردند/ الگوی ما صبر حضرت زینب (س) است

مدافعان حرم به عشق بانوی کربلا جان خود را فدا کردند/ الگوی ما صبر حضرت زینب (س) است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد نام مدافعان حرم که برده می شود، یاد حضرت زینب(س) در دلها پَر می کشد، همان بانویی بزرگ و صبور که صبر و مقاومت را به راستی معنا کرد، همان بانویی که در اوج […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد نام مدافعان حرم که برده می شود، یاد حضرت زینب(س) در دلها پَر می کشد، همان بانویی بزرگ و صبور که صبر و مقاومت را به راستی معنا کرد، همان بانویی که در اوج سختی ها، درس صبر را به خوبی به همه عالم آموخت.

 

مدافعان حرم، همان مردانی که در بیرون از مرزها برای دفاع از ارزشها، اسلام، قرآن و حریم اهل بیت(ع) دل از دنیا کندند و در مقابل دشمنان ایستادند اما اجازه ندادند دشمن به اهداف خود برسد.

نتیجه تصویری برای مدافعان حرم

براستی زیباترین نامی که در دنیا می توان بر روی این انسان های شجاع نهاد، مدافعان حرم است که عشق به اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) در سینه تک تک آنها نهاده شده و به عشق دفاع از حرم، جان خود را تقدیم کردند تا علاوه بر دفاع از حرمین امروز افتخاری برای کشور باشند.

 

گرچه وقتی پای درد دل خانواده های مدافعان حرم می نشینیم به خوبی جای خالی پدر و همسر را در نگاهشان می توان دید اما خانواده های مدافع حرم هم با تاسی از حضرت زینب(س) صبوری می کنند.

 

یکی از زیباترین ایام در تقویم کشور ما سالروز ولادت حضرت زینب(س) است که به عنوان روز پرستار نامگذاری شده، روزی که یادآور پرستاری حضرت زینب(س) از مجروحان کربلا است و امروز خانواده های مدافع حرم در سالروز بانوی بزرگ صبر حال و هوای دیگری دارند.

 

از شهرستان بروجرد در فروردین 95 شهید "ماشاالله شمسه" در دفاع از حرمین در سوریه به شهادت رسید و به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) گفتگویی با همسر شهید مدافع حرم انجام شده است.

شهید

"فاطمه شمسه" همسر شهید شمسه در گفت و گو با باتاب بروجرد گفت: همسرم ارادت خاصی به اهل بیت(ع) داشت و عشق به حضرت زینب(س) سبب شد تا راهی سوریه شود و در دفاع از حریم، جان خود را تقدیم کند که امروز افتخار ما شده است.

 

وی اضافه کرد: همسرم قبل از اعزام به سوریه می گفت در روز عاشورا در کربلا نبودم که به یاری امام حسین(ع) بشتابم اما حالا فرصتی فراهم شده تا راهی سوریه شوم و در کنار سایر مدافعان حرم بتوانیم حرم حضرت زینب(س) را نجات دهیم و این گونه دین خود را ادا نمایم.

شهید

همسر شهید مدافع حرم افزود: هر بار که من و بچه ها دلتنگ می شویم متوسل به حضرت زینب(س) می شویم و صبر حضرت زینب (س) الگویی برای ما شده اما افتخار می کنم که همسرم در راه عشق به اهل بیت(ع) جان خود را فدا کرد.

 

وی اضافه کرد: روز گذشته به امامزاده رفته بودم و بعد از زیارت گوشه ای از امامزاده نشستم و زیارت عاشورا خواندم، بعد که حال و هوای امامزاده را دیدم که برای ولادت حضرت زینب(س) چراغانی می کنند احساس غرور کردم، با خودم گفتم مدافعان حرم جان خود را در دفاع از حرمین تقدیم کردند و دشمن را که برنامه ریزی های زیادی برای آن منطقه کرده بود را شکست دادند و امروز افتخار می کنم که همسر مدافع حرم هستم.

 

به گفته وی مادران، پدران، همسران و فرزندان مدافع حرم همگی از صبر حضرت زینب(س) الگو گرفتند و عزیزانشان را در این راه تقدیم کردند تا نشان دهند راه شهادت همچنان ادامه دارد.

 

همسر شهید مدافع حرم به همسران جانباز هم اشاره ای کرد و گفت: همسران جانبازان هم مانند حضرت زینب(س) از همسران خود با دل و جان پرستاری می کنند و صبر و استقامت را از بانوی بزرگ و قهرمان کربلا آموخته اند.

 

آری حضرت زینب(س) همان بانویی که علاوه بر تحمل همه رنج ها و سختی ها و داغ هایی که در واقعه عاشورا دید اما زیبا و منطقی در کوفه سخن می گوید و همه را با سخنان خود بیدار می کند، زینبی که کتاب قطور صبوری را نوشت و امروز چه بسیار اند انسان هایی که این بانو را الگویی برای خود قرار داده اند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.