ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68622
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۵۸
  • 500 بازدید
  • ارسال توسط :
شهدای زینبیون نمی‌خواستند حضرت زینب(س) بار دیگر به اسارت برود

شهدای زینبیون نمی‌خواستند حضرت زینب(س) بار دیگر به اسارت برود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، رزمندگان زینبیون خیلی به شجاعت و مقاومت در دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) معروف هستند و در عین حال گمنام و مظلومانه به شهادت رسیده و بعضا پنهانی به خاک سپرده می شوند ..همزمان با میلاد بانوی صبر و مقاومت حضرت زینب(س) […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، رزمندگان زینبیون خیلی به شجاعت و مقاومت در دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) معروف هستند و در عین حال گمنام و مظلومانه به شهادت رسیده و بعضا پنهانی به خاک سپرده می شوند ..همزمان با میلاد بانوی صبر و مقاومت حضرت زینب(س) سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با همسر شهید محمد حسین پاکستانی از شهدای زینبیون در خصوص اهداف و انگیزه های این شهید بزرگوار از اعزام به جبهه سوریه به گفت‌وگو پرداخت.

 

مهمترین هدف و انگیزه شهید بزرگوار محمد حسین پاکستانی  از اعزام به جبهه سوریه چه بود؟

هدف اصلی همسرم  از حضور در جبهه سوریه دفاع از حرم حضرت زینب( سلام الله علیها) بود، چون در رسانه های مختلف خبری منتشر شد، که العریفی مفتی سلفی سعودی و وهابی گفته بود می خواهیم دوباره زینب(س)  را اسیر کنیم و یزیدی ها را از سراسر عالم جمع کنیم .اما در کشورهای مختلف جوانان شیعه و مسلمان  پیام یزید زمان را شنیدند و جوانان با غیرت در دفاع از حضرت زینب (سلام الله علیها) جمع شدند. یکی از مدافعین حرم زینبی با همین روحیه این شهید بزرگوار بود که برای دفاع از حق و ناموس پیامبر (ص) و عترت پیامبر(ص) و پیغام رسان کربلا به سوریه رفتند و به فیض شهادت نائل آمدند.

لطفا با توجه به اینکه در ایام میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها) به سر می بریم از ارادت خودتان و همسرتان نسبت به این بانوی بزرگ اسلام بفرمایید؟

همسرم  نسبت به حضرت زینب(سلام الله علیها) ارادت خاصی داشت و خود من و فرزندانم نیز به این بانوی بزرگوار ارادت ویژه ای داریم. ما ایشان را مدافع و پیغام رسان نهضت امام حسین(ع) می دانیم حضرت زینب(سلام الله علیها ) به نظرمان پیامبر اسلام و انسانیت بود، چون اگر امام حسین(ع) و نهضت او نبود، از اسلام و انسانیت خبری نبود. کسی که پیام نهضت حسینی را به نسل های آینده رساند حضرت زینب(سلام الله علیها ) بود. ارادت ما به ایشان به خاطر پیغام رسان پیام  کربلا ارادت عمیقی است و این ارادت باعث شده که ما آماده ایم تا هرچه داریم برای دفاع از این بی بی دو عالم فدا کنیم.

                                                                                                                            

به نظر شما برای زنده کردن راه شهید بزرگوارتان و سایر شهدای زینبیون باید چه کرد؟

درسی که شهدای ما و خودمان از حضرت زینب(س)  آموختیم درس رساندن پیام اسلام به بشریت بود. این شهدا در راه حضرت زینب(س) و برای دفاع از حق رفتند. همانطوری که حضرت زینب(س) مصائب زیادی کشیدند و  در کوچه ها و بازارها مورد اهانت قرار گرفتند، اما پیام حق خود را به همه مردم رساندند. این شهدا هم برای رساندن پیام حق و حقیقت اسلام به جبهه سوریه رفتند و درسی که این بانوی بزرگوار  به ما دادند این بود که  باید حق شهدایمان را ادا کنیم و  یادشان  را زنده نگه داریم و همچنین سیره آنها را بخوانیم و کاری را  که این شهدا  کردند ما جهانی کنیم.

در حال حاضر شما چند فرزند دارید و مهمترین سفارش ایشان در خصوص فرزندانشان چه بود؟

من دو دختر و یک پسر از این شهید بزرگوار به یادگار دارم. من می توانم راه همسر شهیدم را با تربیت صحیح  فرزندانم ادامه دهم. یکی از آرزوهای محمد حسین این بود که  در تربیت فرزندانمان موفق باشیم .

چنانچه امام راحل فرمودند  یک زن محجبه و مقید به اسلام ناب  که در خانه حضور دارد می تواند  بچه هایش را درست تربیت کند و اجرش از مدافعین و مجاهدین راه حق بیشتر است. برای ادامه راه شهیدانمان اولین کاری که می توانیم انجام دهیم تربیت اسلامی فرزندانمان و دومین راه این است که برای تحقق آرمان ها و اهداف شهدا در زندگی خود ثابت قدم بوده و ایثار و از خود گذشتگی داشته باشیم.

مهمترین ویژگی شهدای زینبیون بویژه شهید محمد حسین پاکستانی   چه بود؟

مهمترین ویژگی رزمندگان زینبیون این بود که آنها در راه عقیده و درراه دفاع از دین اسلام و  دفاع از ارزش های مقدس اسلامی و  دفاع از مظلومین شهید شدند. رزمندگان زینبیون به خاطر دین در این راه پر خطر قدم برداشتند و مصداق جمله “انی احامی ابدا عن دینی” بودند. ما در سفرهای زیارتی به کربلا ، نجف، حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه (س) و سایر زیارت گاه ها و مراسم های عزاداری که می رویم ، می گوییم ما می خواهیم از دین اسلام دفاع کنیم و این آرزوی همه ما است .

 این شهدا ویژگی خاصی که داشتند که آن دفاع از دین بود و  از عقیده خودشان دفاع کردند و نگذاشتند این سلفی ها و هابی های ملعون بیایند و به حرم حضرت زینب( سلام الله علیها)  کوچکترین ضربه ای بزنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.