ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68700
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱:۲۱
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
میرابیان: اتهامات علیه ایران درباره ارسال سلاح به یمن از سوی سازمان ملل مطرح نیست

میرابیان: اتهامات علیه ایران درباره ارسال سلاح به یمن از سوی سازمان ملل مطرح نیست

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص عوامل موثر بر متهم کردن ایران به ارسال سلاح به یمن از سوی کمیته­‌های مستقل سازمان ملل، با اشاره به اینکه ریاض تلاش می­‌کند صلح مورد نظر خود را بر یمن تحمیل کند، بیان داشت: به نظر می‌رسد این اتهام […]

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص عوامل موثر بر متهم کردن ایران به ارسال سلاح به یمن از سوی کمیته­‌های مستقل سازمان ملل، با اشاره به اینکه ریاض تلاش می­‌کند صلح مورد نظر خود را بر یمن تحمیل کند، بیان داشت: به نظر می‌رسد این اتهام سناریوی باشد که در دستور کار لابی­‌های فشار قرار دارد.

وی با توجه به طرح مجدد اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران در مورد ارسال کمک نظامی به یمن گفت: کمیته‌های مستقلی که با سازمان ملل همکاری می‌کنند چنین گزارشی را ارائه کرده­‌اند؛ اما این کمیته­‌ها ارتباط سیستماتیک با سازمان ملل ندارند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تاکید بر تلاش واشنگتن و ریاض برای افزایش فشار بر یمن اشاره داشت: سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که دلایلی مبنی بر حمایت نظامی ایران از یمن وجود ندارد. آمریکا، عربستان و لابی اسرائیل با فشارهای شدید تلاش می­‌کنند جمهوری اسلامی ایران را به پای میز مذاکره بکشانند تا یمن را تحت فشار قرار دهد.

وی با اشاره به اهداف عربستان از این اقدامات تاکید داشت: عربستان تلاش می­­‌کند صلح مد نظر خود را بر یمن تحمیل کند، اما جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که پیش‌شرط هرگونه صلح در یمن ابتدا ابراز حسن نیت است که با توقف جنگ محقق می­‌شود. لغو محاصره اقدام دوم در این بین است.

میرابیان در پاسخ به این پرسش که «هدفی که آمریکایی­‌ها از متهم کردن ایران به ارسال کمک­‌های نظامی به یمن دنبال می­‌کنند، چیست؟» بیان داشت: به نظر می‌رسد هدف آن­ها عبارت است از اینکه این مساله را به صورت مکرر بیان کنند تا در نهایت در دستور کار شورای امنیت قرار بگیرد.

وی با توجه به تکرار این موضوع در مسئله سوریه یادآوری کرد: آمریکایی‌ها در مسئله سوریه نیز مدعی بودند که این کشور سلاح‌های شیمیایی به کار برده است. کمیته‌های مستقل این گزارش‌ها را مطرح کردند و واشنگتن از این دستاویز استفاده کرد و به دنبال در دستور کار قرار دادن آن در شورای امنیت بود؛ اما با مخالفت برخی از اعضای این شورا مواجه شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.