ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68715
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۱۸
  • 137 بازدید
  • ارسال توسط :
سلطان قابوس و جانسون راههای حل سیاسی بحران یمن را بررسی کردند

سلطان قابوس و جانسون راههای حل سیاسی بحران یمن را بررسی کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، در این دیدار که در ‘بیت البرکه’ کاخ سلطنتی در ‘مسقط’ پایتخت عمان صورت گرفت، علاوه بر سلطان قابوس و جانسون، ‘یوسف بن علوی’ وزیر مشاور در امور خارجی عمان نیز حضور داشت.در این دیدار دو طرف بر ضرورت حل سیاسی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، در این دیدار که در ‘بیت البرکه’ کاخ سلطنتی در ‘مسقط’ پایتخت عمان صورت گرفت، علاوه بر سلطان قابوس و جانسون، ‘یوسف بن علوی’ وزیر مشاور در امور خارجی عمان نیز حضور داشت.
در این دیدار دو طرف بر ضرورت حل سیاسی بحران یمن تاکید کردند.
بوریس جانسون دیشب در راستای سفر خود به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که شامل عربستان نیز می شود، وارد مسقط شد و قرار است در این سفر با مقامات عالی رتبه کشورهای مذکور درباره مسائل و چالش های پیش روی منطقه از جمله بحران یمن گفت وگو کند.
محور مذاکرات جانسون در مسقط ، دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران یمن است.
وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای از سفر امروز جانسون به عربستان و دیدار وی با ‘محمد بن سلمان’ ولیعهد سعودی برای بررسی بحران یمن خبر داد.
بیانیه مذکور همچنین با تاکید بر اهمیت توافق هسته ای با ایران آن را به نفع منافع امنیتی مشترک کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دانست.
قرار است جانسون در سفر به عربستان برنامه اصلاحات اقتصادی این کشور معروف به ‘چشم انداز 2030 عربستان’ را بررسی کند.
جانسون قبل از سفر خود به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گفته بود که راه حل بحران یمن نظامی نیست، بلکه مذاکرات صلح تنها راه حل نجات مردم این کشور است.
عربستان و ائتلاف عربی تحت رهبری این کشور از شش فروردین 94 تاکنون یمن را مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار داده که بر اثر آن حدود 14 هزار تن کشته و هزاران تن دیگر زخمی شده اند.
خاورم** 1453**1651
مترجم: آمنه دهقان-انتشاردهنده:مسعودجعفریان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.