ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68802
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
حزب سبز آلمان: افزایش صادرات تسلیحات به عربستان و امارات بی شرمانه است

حزب سبز آلمان: افزایش صادرات تسلیحات به عربستان و امارات بی شرمانه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "یورگن تریتن"، از نمایندگان بلند پایه حزب سبز آلمان در گفت و گو با روزنامه آلمانی "پاسایر نویه پرسه"، انتقاد شدیدی به عملیات نظامی ترکیه در سوریه وارد کرده و واکنش دولت آلمان به این اقدام آنکارا که پروژه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "یورگن تریتن"، از نمایندگان بلند پایه حزب سبز آلمان در گفت و گو با روزنامه آلمانی "پاسایر نویه پرسه"، انتقاد شدیدی به عملیات نظامی ترکیه در سوریه وارد کرده و واکنش دولت آلمان به این اقدام آنکارا که پروژه مدرن سازی تانک های لئوپارد ترکیه را متوقف کرده است کافی ندانست.

وی تاکید کرد که ترکیه در سوریه یک جنگ غیر قانونی علیه کردها که با حمایت ما علیه داعش مبارزه می کنند را هدایت می کند.

این سیاستمدار بلند پایه حزب سبز آلمان اینکه اردوغان حالا با تانک های آلمانی علیه متحد ما مبارزه می کند را یک خیات محض دانسته و گفت: همه صادرات تسلیحات به ترکیه باید فورا متوقف شود. علاوه بر این باید فشارهای اقتصادی علیه ترکیه کاملا تشدید شود. ما نمی توانیم نظاره گر این مسئله باشیم که ترکیه تبدیل به یک دیکتاتوری می شود و برای مشروعیت بخشیدن به آن به کشورهای همسایه خود تجاوز می کند.

ارتش ترکیه از روز یکشنبه حمله نظامی به منطقه کردنشین سوریه را آغاز کرده است. در روز دوشنبه رسانه های آلمانی از انتشار تصاویری خبر دادند که حاکی از استفاده دولت ترکیه از تانک های لئوپارد ساخت آلمان در عملیات نظامی در سوریه داشت.

اپوزیسیون آلمان در پی انتشار این گزارش ها خواستار توقف ارسال تسلیحات به این کشور عضو ناتو شدند.

دولت آلمان نیز در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در سوریه تصمیمات خود برای مدرن سازی تانک های لئوپارد در اختیار این کشور را ازدستور کار خارج کرده و تصمیم گیری در این باره را به دولت بعد واگذار کرد.

برلین در جریان تلاش های اخیر برای بهبود مناسبات با ترکیه به این کشور وعده داده بود که مدرن سازی تانک های لئوپارد تولید آلمان در ترکیه را در دستور کار قرار دهد. ترکیه ماه هاست که منتظر چنین اقدامی از طرف دولت آلمان است.

تریتن درباره گزارش های اخیر مبنی بر اینکه میزان صادرات تسلیحات آلمان به کشورهای بحران زده تحت ائتلاف بزرگ در آلمان افزایش چشمگیری داشته است نیز گفت: هنوز خیلی بدتر این است که صادرات تسلیحات به کشورهای غیر عضو ناتو که در جنگ خونین یمن مشارکت می کنند از جمله عربستان سعودی و امارات گسترش پیدا کرده است و این بی شرمانه است.

وی در بخش پایانی این گفت و گو تصریح کرد که خط و مشی صادرات تسلیحات آلمان باید بالاخره قدرت قانونی داشته باشد. ما به یک قانون کنترل تسلیحات نیاز داریم که به صورت موثر صادرات تسلیحات به مناطق بحرانی و جنگی را متوقف کند.

 «آ ار دی» آلمان  اخیر در در گزارشی از افزایش صادرات تسلیحات آلمان به کشورهای بحران زده تحت ائتلاف بزرگ خبر داد.

این شبکه آلمانی با استناد به یک پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به درخواست فراکسیون حزب چپ این کشور در پارلمان آلمان نوشت: تحت ائتلاف بزرگ در آلمان و از سال 2015 تا 2017 میزان صادرات تسلیحات دولت آلمان نسبت به دولت های قبل بی سابقه بالا رفته است که این صادرات همچنین به کشورهای بحران زده هم انجام شده است.

به این ترتیب ائتلاف بزرگ در چهار سال گذشته نسبت به دولت های قبل از آن مجوزهای صادرات تسلیحات بیشتری را تایید کرده است. بر اساس اعلان وزارت اقتصاد آلمان ارزش کل صادرات تسلیحات آلمان بین سال های 2014 تا 2017 حدود 25.1 میلیارد یورو بوده است که 21 درصد بیشتر از میزان صادرات تسلیحات دولت قبل از آن از سال 2010 تا 2013 بوده است.

این در حالی است که حزب سوسیال دموکرات در اواخر سال 2013 وعده محدود کردن صادرات تسلیحات آلمان را داده بود و زیگمار گابریل که حدود سه سال نقش وزارت اقتصاد در این دولت را داشت این وعده را به شهروندان داده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از "آ ار دی" آلمان میزان صادرات به کشورهای به اصطلاح ثالث که خارج از اتحادیه اروپا و ناتو هستند حدود 47 درصد افزایش پیدا کرده و به 14.48 میلیارد یورو رسیده است. بر این اساس تنها در سال 2017 سلاح و دیگر کالاهای تسلیحاتی به ارزش حدود 3.79 میلیارد یورو به کشورهای ثالث که در بین آن ها مناطق بحرانی هم بوده اند صادر شده است که میزان آن 127 میلیون یورو بیشتر از سال گذشته بوده است. در این میان عربستان و امارات جزو 10 کشور مهم دریافت کننده تسلیحات از آلمان بوده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.