ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید
  • شناسه : 6902
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
  • 117 بازدید
  • ارسال توسط :
«مهران رجبی» به دیدار خانواده شهید مدافع حرم رفت

«مهران رجبی» به دیدار خانواده شهید مدافع حرم رفت

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از بولتن نیوز ،مهران رجبی، هنرمند و بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون ظهر امروز همزمان با بزم بندگی مومنان در عید سعید فطر به دیدار خانواده شهید سید محمد حسن حسینی(سید حکیم) از شهدای لشگر فاطمیون مدافع حرم رفت و ضمن تبریک عید از آنان دلجویی کرد. مهران […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از بولتن نیوز ،مهران رجبی، هنرمند و بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون ظهر امروز همزمان با بزم بندگی مومنان در عید سعید فطر به دیدار خانواده شهید سید محمد حسن حسینی(سید حکیم) از شهدای لشگر فاطمیون مدافع حرم رفت و ضمن تبریک عید از آنان دلجویی کرد.

«مهران رجبی» به دیدار خانواده شهید مدافع حرم رفت / «شهادت» خیلی لایک دارد! /درد دل خانواده شهید مدافع حرم با مهران رجبی

مهران رجبی در منزل شهید حسینی معروف به سید حکیم از فرماندهان فاطمیون که ماه گذشته در دفاع از حریم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید، گفت: توفیقی شد تا امروز عید را خدمت شما باشیم و این حضور را به‌منزله یک دست‌بوسی بپذیرید و البته بعضی جاها انسان جرفی برای گفتن ندارد و اینجا از آن جمله مکان‌هاست و اینکه میگویند مرگ چاره نداره به نظر من درست نیست! چون چاره مرگ، « شهادت » است.
وی افزود : من همیشه در دعای دستم از خدا توفیق شهادت در راه خودش را می‌خواهم و گرچه گاهی شاید در عمق قلبم کمی با تردید این آرزو را بگویم ولی در ماندگاری شهیدان شکی نیست و من هم همیشه دوست داشتم در کنار شما مدافعان حرم باشم.
بازیگر «اخراجی‌ها» درباره شهادت اظهار کرد: شهادت نوعی از وداع با این دنیاست که دو طرفش خوش است یعنی آن‌سو «عند ربهم یرزقون» است و این‌طرفش هم که عزت است و خلاصه شهادت خیلی لایک دارد!
وی ادامه داد : مرگ حقیقت است و چه بخواهیم و چه نخواهیم ممکن است این دست ما فردا شب، شب اول قبرش باشد! و چه خوبست که انسان توفیق شهادت داشته باشد.
رجبی درباره خانواده‌های اتباع خارجی و به خصوص افغانستانی‌های مقیم ایران نیز گفت: الان تقریبا عزیزان افغانی در جامعه ما پیوند جدی خورده‌اند، چرا که ما اشتراکات فرهنگی و ادبی بسیاری داریم و خوشبختانه رشادت‌های شهدای اهل افغانستان در دفاع مقدس و در سال‌های اخیر حضور مدافعان حرم در شام باعث شناخت بیشتر و بهتر و ارتقای نگرش‌ها در میان مردم شده است.
وی در پاسخ به گلایه یکی از حاضران در این نشست صمیمانه، نسبت به وجود برخی نگاه‌های تبعیض‌آمیز نسبت به افغانستانی‌ها افزود :
آدم‌ها به اندازه عقلشان کوچک و بزرگ هستند و حتی در قرآن هم داریم که از بندگان من اندکی شکرگذارند « قلیل من عبادی الشکور »؛ پس به حرف‌های جاهلانه یا غافلانی که ممکن است خودشان را به خواب زده باشند نباید توجه کرد؛ بقول شاعر شیرازی «حافظ از خصم خطا گفت نگیریم بر او / ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم»
وی افزود : ما که کشور دیگر نرفتیم ببینیم با ما چه برخوردی می‌کنند و چه بسا خارج از ایران با ایرانی‌ها نیز برخوردهایی به شدت نامناسب‌تر صورت پذیرد وگرنه افاغنه که جزئی از ما هستند و به قول مرحوم اقبال «آسیا یک پیکر آب و گل است /ملت افغان در آن پیکر دل است…»

«مهران رجبی» به دیدار خانواده شهید مدافع حرم رفت / «شهادت» خیلی لایک دارد! /درد دل خانواده شهید مدافع حرم با مهران رجبی

در قسمتی از این دیدار ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی محمودیان از روحانیون بابل که مهمان  خانواده شهید حسینی بود نیز گفت: شهید « حی » است و بشارت می دهد و بدون تردید خون شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و شهدای فاطمی در تعجیل فرج امام زمان(عج) که آرزوی همه پیامبران و اولیا و امامان ما بوده است ، تاثیر دارد.
وی افزود : به قول شاعر « گر نسب را جزو ملت کرده‌ای / رخنه در کار اخوت کرده‌ای / فارغ از باب ام و اعمام باش / همچو سلمان زاده اسلام باش … » قرآن کریم برادری را به دین و ایمان می‌داند و تفاوتی میان ایرانی و افغانستانی و آذری و اعراب نیست و عمل افراد مورد محک قرار می‌گیرد کما اینکه حضرت سلمان را چزو اهل بیت معرفی کردند درحالیکه این افتخار شامل هیچ فرد دیگری نشد.
این کارشناس مذهبی با اشاره به سابقه جانبازی خودش در دفاع مقدس، افزود: شهدای فاطمی امروز از شهدای جنگ تحمیلی ما جایگاه کم‌تری نداشته و شاید ارج و قرب الهی بالاتری داشته باشند و حضور ارزشمند مدافعان حرم باعث امنیت و آرامش اکنون ماست.
یکی از حاضران در این دیدار با هنرمند مردمی کشور بغض دلش باز شد و به بیان ماجرای جان باختن برادر کوچکتر سردار شهید سید حکیم پرداخت و یادآور شد : برادر شهید سید محمد حسن حسینی سال گذشته نیاز به پیوند قلب داشت که به خاطر قانون منع هرگونه پیوند عضو به اتباع غیر ایرانی این اتفاق نیفتاد و شاهد آب شدن و پرپر شدن او بودیم.
وی افزود : اگرچه پدر این شهید و اعضای خانواده ایشان نمی‌گویند و هیچ‌گاه به سوی فردی دست دراز نکردند اما بدون بیمه و هرگونه حق بازنشستگی و یارانه و با انواع هزینه‌ها دست به گریبان بودند و هنوز هم زیر قرض بیماری همان فرزندشان هستند.
یکی از اعضای خانواده شهید سید حکیم نیز در این دیدار با هنرمند مردمی مهران رجبی، ضمن تشکر از حضور وی، اظهار کرد: شهید متعلق به همه است و این درد دل‌‌ها به خاطر انتظاری است که از نظام اسلامی و ولایی وجود دارد.
مهران رجبی ذر قسمتی از این دیدار، ظاهر امروزش را حاصل سریال سرزمین کهن خواند و به گریم های متنوع و نقش‌های قبلیش اشاره کرد و یکی از تصاویر مربوط به گریم شدن متفاوتش در نقش یک خانم سالخورده را به حاضران نشان داد که باعث ایجاد فضایی شاد و فرحناک شد تا آخرین دقایق حضور در منزل این شهید فاطمی تبعه افغانستان، همراه با شکفتن گل لبخند بر لبهای حاضران باشد و انواع عکس‌های یادگاری جمعی و سلفی که رجبی با صبر و تبسم همراهی می‌کرد.
گفتنی است مهران رجبی شب عید فطر نیز در جشن رمضان چالیدره طرقبه حاضر شد و در کنار تعداد زیادی از مردم ، مهمان این منطقه تفریجی و گردشگری در نزدیکی مشهد بود.

منبع:تابناک

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن