ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69026
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۳۹
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
درگیری‌های جنوب یمن طرح مشترک امارات و عربستان است

درگیری‌های جنوب یمن طرح مشترک امارات و عربستان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سلیم المغلس»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در یادداشتی در وبگاه یمنی «النجم الثاقب» با عنوان « در جنوب چه می گذرد»، به تشریح واقعیت درگیری‌های بین عناصر مسلح وابسته به امارات و عربستان پرداخت. در این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سلیم المغلس»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در یادداشتی در وبگاه یمنی «النجم الثاقب» با عنوان « در جنوب چه می گذرد»، به تشریح واقعیت درگیری‌های بین عناصر مسلح وابسته به امارات و عربستان پرداخت.

در این یادداشت آمده است: آنچه در جنوب اتفاق می‌افتد افشاگر چیزی است که ما همواره درباره جهت‌گیری کشورهای اشغالگر می‌گفتیم و اینکه آنها به دنبال تغذیه کشمکش بین مولفه‌های سیاسی و اجتماعی یمن با هدف نابودی همه اجزای ملت یمن حتی طرفدارانشان هستند.

نویسنده اظهار داشت: کشورهای متجاوز به یمن به دنبال پاره پاره و تقسیم کردن جامعه یمنی هستند تا زمینه اجرای نقشه خود در تجزیه و نابودی کشور یمن فراهم شود چرا که تاکنون استقامت و آگاهی مردم و گروه‌های ملی یمن مانع عملی شدن توطئه متجاوزان شده است.

وی افزود: اما متاسفانه دشمنان یمن فرصتی را برای اجرای پروژه‌های خود در استان‌های اشغالی، به ویژه در جنوب، پیدا کردند، که در آنجا برخی گروه‌ها زمینه پیاده شدن توطئه‌های منطقه‌ای و بین المللی را فراهم کردند تا بدون هیچ گونه محدودیتی در محافل جامعه یمنی جولان دهند و آنچه که امروز در جنوب یمن جریان دارد نتیجه طبیعی وجود این توطئه‌ها و تحرکات عوامل آن بدون هیچ گونه مقاومتی در برابر آن است.

عضو دفترسیاسی انصار الله تاکید کرد: کشورهایی که به طور مستقیم بازیگر اصلی تحولات در جنوب یمن هستند و بخصوص امارات و عربستان، آن گونه که برخی گمان می‌کنند، با هم اختلافی ندارند بلکه در راستای خدمت به پروژه آمریکا در منطقه به نوبه خود نقش‌هایی را برای تغذیه این واقعیت تلخ در جنوب ایفا می‌کنند.

النجم الثاقب تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از احزاب و گروه‌های یمنی که حول کشورهای اشغالگر و متجاوز به یمن می‌گردند همچنان فریب خورده‌اند و تحت حمایت جامعه بین المللی که به دنبال پیاده کردن توطئه‌هایش در یمن است در توهم به سر می‌برند.

نویسنده ادامه داد: در واقع، نه امارات به دنبال ایجاد شورای انتقالی جنوب و تحقق اهداف آن است و نه عربستان به دنبال ایجاد اصلاحات یا آنچه بازگرداندن مشروعیت منصور هادی و اهداف آن است.

همه ملت یمن در آماج توطئه بیگانگان است

نویسنده در ادامه تاکید کرد: من امیدوارم که حوادث اخیر درس عبرت و بیدارباشی باشد که به همگان اثبات کند کشورهای متجاوز و اشغالگر پروژه‌های خود را دارند و به دنبال تسلط بر ثروت و موقعیت‌های استراتژیک ساحلی هستند و با طرح تجزیه و تکه تکه کردن یمن به گونه‌ای که ناآرام و بی ثبات باقی بماند به دنبال حکمرانی بر تصمیم یمنی‌ها هستند.

المغلس اظهار داشت: پروژه کشورهای اشغالگر فراتر از پروژه‌های تمام گروه‌های یمنی است، از جمله پروژه‌هایی که خواهان جدایی جنوب از شمال است، به گونه ای که هدف آن تحمیل یک واقعیت بسیار بدتر است که اجازه امنیت، ثبات و ساخت کشور را نمی‌دهد.

نویسنده تاکید کرد: من فکر می‌کنم که همه به خاطر آنچه اتفاق می‌افتد بازنده هستند و تنها دشمن خارجی و کشورهای اشغالگر از این اوضاع بهره می‌برند.

وی ضمن درخواست از همه گروه‌ها و احزاب سیاسی برای بازبینی در مواضع خود و بیدار شدن از خواب غفلت، گفت: آنچه که بر سر ملت یمن می آید نتیجه همدستی عده‌ای با خارجی‌ها و کشورهای اشغالگر است.

النجم الثاقب آورده است: راه حل بحران یمن این است که راه عملی شدن توطئه های بین المللی و فریبکاری بیگانگان علیه مردم یمن بسته شود نه اینکه از بیگانگان طلب کمک بخواهیم و این در خصوص همه برادران، رقبا و حتی دشمنان ما در داخل یمن صدق می‌کند.

دلیل اصلی پدید آمدن این درگیری‌ها اشغالگری و مداخلات بیگانه است و حفظ حاکمیت یمن اصلی است که نمی توان بر آن غلبه کرد و راه را به روی همه پروژه‌های مخرب بشریت و سرزمین یمن می‌بندد… یمن زمانی از بن‌بست خارج می‌شود و به ثبات و امنیت می‌رسد که مردم آن از قشرها و فرقه‌های مختلف به خودشان اتکا کنند و به دنیا نشان بدهند که تنها آنها هستند که می‌توانند اراده خود را بر همه تحمیل کنند.

عضو دفتر سیاسی انصار الله گفت: یمنی‌ها زمانی که گرد هم آمده و متحد شوند و هر گونه اختلاف را با زبان گفتگوی یمنی-یمنی در چارچوب اصول ملی توافق شده حل کنند نه اینکه به دنبال اجرای فرامین خارجی‌ها باشند به ساحل صلح و امنیت خواهند رسید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.