ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69049
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۴:۳۵
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

اخبار داخلی*********** تهران- ایرنا- معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید براینکه رویکرد دولت دوازدهم، نوسازی در همه ابعاد اقتصادی و استقبال از نوآوری و شکوفایی ابتکارها است، گفت: عزم دولت این است که با حمایت و پشتیبانی همه جانبه از اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده برای ایجاد اشتغال و فقرزدایی، روحیه امید و نشاط اجتماعی […]

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید براینکه رویکرد دولت دوازدهم، نوسازی در همه ابعاد اقتصادی و استقبال از نوآوری و شکوفایی ابتکارها است، گفت: عزم دولت این است که با حمایت و پشتیبانی همه جانبه از اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده برای ایجاد اشتغال و فقرزدایی، روحیه امید و نشاط اجتماعی را در سطح جامعه بگستراند.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه اظهارات رئیس سازمان سیا را اظهاراتی نابجا و ناموجه و نمونه آشکار سیاست های مداخله جویانه و نامشروع ایالات متحده آمریکا ارزیابی و بیان داشت: تکرار این گونه سخنان سخیف صرفا به منظور ایجاد تفرقه میان کشورها و ملت های مسلمان منطقه و نشانگر استمرار زیاده خواهی های آن کشور تلقی می شود.
* تهران- ایرنا- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در دیدار معاون دبیرکل ملل متحد مقابله با گرد و غبار را از اولویت های اصلی محیط زیست ایران برشمرد.
* سوچی- ایرنا- دستار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد کشورمان در نشست گفت وگوهای ملی سوریه، دیدارهای فشرده ای را با مقامات مختلف داشت.
* کرمان- ایرنا- آیین باستانی جشن باستانی سده عصر امروز (سه شنبه) با حضور جمعی از هموطنان زرتشتی و مردم کرمان در محل باغچه بداغی کرمان برگزار شد.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر ساعت 23 و 6 دقیقه و 18 ثانیه امشب (سه شنبه شب) حوالی کُنارتَخته در استان فارس را لرزاند.
* تهران-ایرنا- محمد همتی مترجم کتاب «مارش رادتسکی» نوشته یوزف روت برگزیده دومین دوره جایزه ابوالحسن نجفی شد.
* کرج- ایرنا- بارش برف، سرما و یخبندان برای چهارمین روز متوالی باعث تعطیل مدارس استان البرز شد و این بار مهدهای کودک، پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی استان در نوبت صبح و عصر بر اساس تصمیم کمیته اضطرار مدیریت بحران استان در روز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه تعطیل اعلام شد.
* یزد- ایرنا- رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی با بیان اینکه اصولا تخلفی در فضای اداری زمانی رخ می دهد، شفافیت وجود نداشته باشد، گفت: راه برون رفت از فساد و افسار گسیختگی امور، شفاف سازی فرایندها و مقررات است.
* تهران- ایرنا- به منظورتأمین مناسب انرژی موردنیاز مناطق زلزله‌زده غرب کشور، از فردا چهارشنبه سیستم گرمایشی همه ادارات، دستگاه ها و وزارتخانه های لشگری و کشوری واقع دراستان تهران از ساعت 18بعد از ظهر هر روز از مدار خارج شده و همچنین فعالیت ایستگاه های گاز سی ان جی کنترل می شود.
* ساری- ایرنا- یکی از مدیران برگزیده کشوری موسسات قرآنی ناآشنا بودن جامعه نسبت به فعالیت این واحدها را از دغدغه های فعالان این عرصه نام برد و گفت: این نوع موسسات با تمرکز بر فعالیت محتوایی سهم بسزایی در آشنا نمودن افراد با رهنمودهای قرآن در حوزه خانواده، اجتماع و اخلاق ایفا می کنند.
* ساری-ایرنا- رئیس شورای شهر ساری میزان بدهی شهرداری این شهر مرکز مازندران به پیمانکاران و سایر طلبکاران را حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- معاون سازمان برنامه و بودجه در دیدار با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت دولت از فعالیت های فرهنگی از افزایش 21درصدی بودجه حمایتی مطبوعات در سال 97 خبر داد.

اخبار خارجی
**********
* سوچی- ایرنا- نشست سوچی با تاکید بر حل و فصل سیاسی مشکلات سوریه براساس 12 اصل از جمله یکپارچگی این کشور، تعیین سرنوشت سوریه از سوی مردم آن و ارتش ملی یکپارچه به کار خود پایان داد.
* تهران- ایرنا- پس از آنکه آمریکا 65 میلیون دلار از کمک سالانه سازمان ملل به آوارگان فلسطینی را تعلیق کرد، 11 کشور توافق کرده اند با افزایش سهم خود این کسری را جبران کنند.
* الجزیره- ایرنا- پایگاه خبری «السودان الیوم» امروز سه شنبه در گزارشی در خصوص جنگ در یمن نوشت، آن مشروعیتی که سربازان ما از آن در یمن دفاع می کنند، به پایان رسیده است و عربستان با وجود 300میلیارد دلار هزینه در جنگ یمن، از نظر سیاسی، نظامی و اخلاقی در آن شکست خورده است.
* نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا خواستار افزایش بودجه نظامی کشور، بازسازی صنایع دفاعی و مدرنیزه کردن تسلیحات هسته ای شد.
* پکن- ایرنا- 'ترزا می' نخست وزیر انگلستان در راس یک هیات مهم سیاسی و تجاری با شماری از بازرگانان و صاحبان شرکت های بزرگ این کشور صبح امروز وارد 'ووهان' مرکز استان هوبی چین شد.
* تهران- ایرنا- در پی تائید نامزدی مصطفی موسی رئیس حزب الغد برای انتخابات ریاست جمهوری مصر و نبود رقیبی قوی در برابر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری فعلی، به نظر می رسد که انتخابات برای السیسی بیشتر جنبه صوری دارد.
* سوچی- ایرنا- فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه اعلام کرد: هدف برخی از نمایندگان گروه های معارض سوری به جای مشارکت در روند صلح، به شکست کشاندن نشست گفت وگوهای ملی سوریه بود.
* سوچی- ایرنا- نماینده گروه های سوری در نشست گفت و گوهای سوریه در سوچی، برگزاری این کنگره را رضایت بخش توصیف کرد.
* سوچی- ایرنا- رئیس علمی انستیتو شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه گفت: برای ما (روسیه) همکاری با ایران و ترکیه برای حل مسائل سوریه اهمیت فراوان دارد.
* تهران- ایرنا- آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از ولادیمیر پوتین نوشت: اقدام دولت ترامپ مبنی بر انتشار فهرست و افزودن نام مقامات سیاسی و اقتصادی روس به تحریم های جدید علیه مسکو، خصمانه بوده و بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.
* تهران- ایرنا- جنگنده های عربستان در تازه ترین تجاوز به یمن، مناطق «شعوب» و «بنی حشیش» در شرق صنعا پایتخت این کشور را بمباران کردند.
* پکن- ایرنا- یک مقام ارشد نمایندگی چین در اتحادیه آفریقا گزارش روزنامه فرانسوی 'لوموند' مبنی بر اینکه چین از این اتحادیه جاسوسی کرده است را تکذیب کرد.
* پکن- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاه به سفر امروز ترزامی نخست وزیر انگلیس به چین گفت: چین اطمینان دارد دیدار ترزامی به توسعه عصر طلایی روابط چین و انگلستان و پیشبرد همکاری بین چین و اروپا و غرب کمک می‌کند.
* تهران- ایرنا- برخورد بالگرد کوچک با خانه ای در جنوب ایالت کالیفرنیای آمریکا 3 کشته و 2 زخمی برجا گذاشت.
* تهران- ایرنا- کاخ سفید در گزارشی با اشاره به اقدامات دولت ترامپ پیرامون مهاجرت، با تاکید بر ناکارآمد بودن نظام مهاجرتی آمریکا آماری از آسیب های مهاجرت در این کشور ارائه داد.
* سوچی- ایرنا- وزیر خارجه روسیه در پایان نشست گفت وگوهای ملی سوریه اعلام کرد که این نشست با موفقیت همراه بود و گام نخستی در حل و فصل بحران سوریه محسوب می شود.
* بیروت- ایرنا- برای دومین شب متوالی هواداران «جنبش امل» در لبنان در اعتراض به سخنان تند «جبران باسیل» وزیر خارجه و رهبر حزب «جریان ملی آزاد» علیه «نبیه بری» رئیس پارلمان و رهبر جنبش امل در شهرهای مختلف لبنان به خیابان ها ریختند.
* الجزیره- ایرنا- «موسی فکی» رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا جاسازی هرگونه دستگاه و تجهیزات شنود مکالمات در مقر این اتحادیه توسط چین و جاسوسی این کشور از اتحادیه آفریقا را تکذیب کرد.
* وین- ایرنا- 'سباستین کورتس' صدر اعظم اتریش روز سه شنبه میزبان 'ویکتور اوربان' نخست وزیر مجارستان بود و دو طرف بر لزوم مقابله با مهاجرت غیرقانونی برای تضمین امنیت در اروپا تاکید کردند.
* نیویورک- ایرنا- نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بر فرایند ژنو برای حل بحران سوریه تاکید کرد و گفت: ایران، روسیه و ترکیه در کمیته تعیین قانون اساسی سوریه، نماینده خواهند داشت.
* بغداد- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق در اظهاراتی که به نظر می رسد واکنشی به اظهارات اخیر مسعود بارزانی است تاکید کرد: تنها نیروهای فدرال حق حضور در شهر کرکوک را دارند.
* تهران- ایرنا- دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: هیچ مذاکره یا تماس با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تا زمانی که از تصمیم خود در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل عقب نشینی نکند، انجام نخواهد شد.
* دمشق- ایرنا- آیین سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ام ابیها همزمان با دهه اول فاطمیه در حرم حضرت رقیه(س) در شهر دمشق پایتخت سوریه برگزار شد.
* نیویورک- ایرنا- رئیس هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نقش جوانان در توسعه و صلح جامع و پایدار را مهم دانست و گفت: شاهد حضور قوی تر جوانان برای جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز خواهیم بود.
* بلگراد- ایرنا- مونته نگرو به عنوان عضو ناتو به منظور تقویت توانایی های دفاعی در مرزهای خود قراردادی برای خرید سه فروند بالگرد نظامی امضا کرد.
* سوچی- ایرنا- نشست گفت وگوی ملی سوریه برای حل و فصل بحران در این کشور که طی دو روز 29 و 30 ژانویه ( 9 و 10 بهمن ماه ) در مدیا سنتر پیشین المپیک سوچی با حضور حدود یک هزار و 600 نفر از اقشار مختلف سوریه از جمله هیات دولت و معارضان سوری برگزار شد، امشب (سه شنبه) به کار خود پایان داد.
* الجزیره- ایرنا- هیات ملی انتخابات مصر سه شنبه شب به صورت رسمی اعلام کرد «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری کنونی و «موسی مصطفی موسی» رئیس حزب الغد ، شرایط قانونی لازم را برای نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری دارا هستند.
* نیویورک- ایرنا- معاون وزیر خارجه آمریکا، پاکستان را بخشی از راه حل مشکلات امنیتی در افغانستان دانست و بر ادامه گفت وگو با اسلام آباد تاکید کرد.
* اربیل- ایرنا- با استقرار نیروهای فدرال و برقراری نظم و امنیت در شهر طوزخورماتو گزارش ها حاکی است بیش از 60 درصد آوارگان کرد این شهر به مناطق خود بازگشتند.
* لندن- ایرنا- یک زن مسلمان مدعی شد که براثر فحاشی و اظهارات نژادپرستانه «جیدا فرنسن» نائب رئیس گروه راست افراطی اول بریتانیا، نوزاد حامله‌اش را از دست‌داده است.
* آنکارا- ایرنا- وزارت امور خارجه ترکیه در پی حضور یکی از عناصر تروریستی به نام معراج اورال در کنگره سوچی روسیه، خواستار توضیح رسمی مسکو در این زمینه شد.
* اربیل- ایرنا- پارلمان اقلیم کردستان عراق در نشست روز سه شنبه خود در اربیل حملات ارتش ترکیه به شهر عفرین در شمال سوریه را محکوم و از جامعه بین الملل خواست برای توقف این حملات تمام توان خود را بکار گیرد.
* بلگراد- ایرنا- گروهی از 17 مهاجر با هدف رسیدن به کشورهای شمالی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با یک کشتی ماهیگیری وارد بندر زلنیکا مونته نگرو شدند.
* تهران- ایرنا- پس از انتشار فهرست سیاستمداران و ثروتمندان روس نزدیک به پوتین، وزیر خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم های جدید علیه برخی از این افراد در آینده نزدیک خبر داد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز با اشاره به نخستین نشست استراتژیک سالانه آمریکا و قطر نوشت: وزیران امور خارجه و دفاع ایالات متحده از همتایان قطری، سعودی و اماراتی خود به عنوان طرفین درگیر درمناقشات اخیر خواستند برای آرام کردن تنش ها میان اعضای شورای همکاری خلیج تلاش کنند.
* بغداد- ایرنا- یک نماینده پارلمان و از شخصیت های نزدیک به حیدرالعبادی نخست وزیر عراق می گوید یک توطئه با هدایت برخی جریان های خلیجی با همراهی چند گروه سیاسی عرب و کرد داخلی علیه روند سیاسی عراق در جریان است.
* تهران- ایرنا- سه نظامی سعودی از سوی یگان تک تیرانداز ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه جیزان واقع در جنوب عربستان کشته شدند.
* سوچی- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست گفت وگوهای ملی سوریه در شهر سوچی با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و نماینده سازمان ملل تشکیل جلسه داد.
* لندن- ایرنا- درن آزبورن متهم اصلی پرونده حمله تروریستی شمال لندن روز سه‌شنبه در دادگاه اعتراف کرد که قصد داشته در جریان حمله با خودرو به شرکت‌کنندگان راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر را با خودرو زیر کند.
* اسلام آباد- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که دولت کشورش، نوامبر سال گذشته میلادی(آبان ماه 96) 27 متهم ارتباط با شبکه حقانی و طالبان افغانستان را به دولت کابل تحویل داده است.
* مسکو- ایرنا- رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: این کشور از اقدام های متقابل برابر آمریکا که روابط دو کشور را کاهش می دهد، خودداری می کند اما آیا آمریکایی ها فکر می کنند که روسیه دست روی دست می گذارد و اقدامی نمی کند؟
* بیروت- ایرنا- رسانه های لبنان روز سه شنبه سوژه اصلی خبرها و تحلیل های خود را به بحران اخیر بین رهبران دو حزب «جریان ملی آزاد» و «جنبش امل» اختصاص دادند و هر یک از زاویه ای متفاوت به این موضوع و پیامدهای آن نگریستند.
* دوحه- ایرنا- آمریکا و قطر روز سه شنبه موافقت نامه ای امضا کردند که بر اساس آن، آمریکا از قطر مقابل هر گونه تهدید خارجی حمایت خواهد کرد.
* قشم- ایرنا- فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه گفت: از رسانه ها می خواهیم با آگاه کردن مردم جهان نسبت به کشتارها در نیجریه، حکومت این کشور را تحت فشار قرار دهند و انتظار است جامعه بین المللی، هم چون جمهوری اسلامی ایران پشتیبان مظلومان جهان باشد.
* تهران- ایرنا- سفیر روسیه در تهران گفت: مسکو و تهران در بسیاری از موضوعات بین المللی دارای دیدگاه مشترک هستند و توانسته اند در حل بحران منطقه به ویژه سوریه تأثیرگذار عمل کنند.
* باکو- ایرنا- مسئول امور حمل و نقل کمیسیون اروپا گفت : جمهوری آذربایجان شریک مهم اروپا است و اتحادیه اروپا درصدد گسترش همکاری با این کشور است .
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز از ژنو گزارش داد: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که حدود 60 هزار کودک در کره شمالی با خطر بالقوه گرسنگی رو برو هستند.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.