ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69129
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۴۴
  • 250 بازدید
  • ارسال توسط :
طلال سلمان: کشورهای عربی در مناقصه علنی به فروش می رسند

طلال سلمان: کشورهای عربی در مناقصه علنی به فروش می رسند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا طلال سلمان روز جمعه در وب سایت شخصی خود افزود: در گذشته این مناقصه تنها به فلسطین محدود می شد، اما امروز دیگر اینگونه نیست.امروز بسیاری از کشورهای عربی، در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته و برای فروش عرضه شده اند. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا طلال سلمان روز جمعه در وب سایت شخصی خود افزود: در گذشته این مناقصه تنها به فلسطین محدود می شد، اما امروز دیگر اینگونه نیست.
امروز بسیاری از کشورهای عربی، در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته و برای فروش عرضه شده اند.
وی در ادامه مقاله خود به کشورهایی که در این مناقصه قرار دارند، اشاره کرده است:

**یمن
1. یمن، بازار بازی است که عربستان با امارات بر سرآن با هم رقابت می کنند. اماراتی که ‘نیروهای نظامی ویژه اش» اصالتا پاکستانی، افغانستانی و از برخی کشورهای عربی فقیر هستند و با استفاده از آنها برخی از مناطق یمن را اشغال کرده است! مناطقی که روزی به آن ‘یمن خوشبخت’ می گفتند.
البته آمریکا سایه خود را بر این نیروهای اشغالگر در یمن گسترانده است.

**عراق
2. عراق، کشوری است که هنوز بقایای ارتش اشغالگر آمریکا در آن دیده می شود. به ویژه اینکه هواپیماهای جنگی آمریکا، جنگنده های چند ملیتی از انگلیس و فرانسه و نیز تعدادی واحدهای چتر نجات به هنگام شرایط اضطراری در عراق وجود دارند.

**سوریه
3. در سوریه، نیز علاوه بر نیروهای ایرانی که از حامیان نظام سوریه و متحدان بشار اسد هستند، شاهد حضور نیروی هوایی روسیه و هزاران نظامی این کشور در پایگاه ‘حمیمیم’ و برخی فرودگاه های جنگی دیگر هستیم.
اکنون نیز نیروهای نظامی ترکیه به شهرک ‘عفرین’ سوریه یورش برده اند. ‘رجب طیب اردوغان’ رئیس جمهوری ترکیه قول داده بود که این نیروها تنها تا عمقل 30 کیلومتری خاک سوریه وارد شوند. اما حوادث خونبار اخیر نشان داده که ترکیه تا چندین برابر از این مقدار، پیشروی کرده است.
بلند پروازی های علنی ترکیه در حلب و اگر نگوییم سراسر سوریه، کاملا واضح و مبرهن است.

**لبنان
4. در لبنان نیز چند صد نظامی آمریکایی در فرودگاه ‘حامات’ و در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه ‘عوکر’ مستقر هستند. در مواقع اضطراری که جنگنده های نظامی آمریکا به فرودگاه نیاز دارند، از فرودگاه ‘ریاق’ استفاده می کنند.

**فلسطین
5.طبیعتا می توان گفت که فلسطین توسط ارتش رژیم صهیونیستی و با همکاری و مشارکت نیروهای دریایی، زمینی و هوایی آمریکا اشغال شده است.

**مصر
6.در مصر نیز نیروهای نظامی آمریکا به عنوان برگزارکنندگان دوره های آموزشی حضور دارند تا با برگزاری این دوره ها افسران مصری دانش آموخته از دانشگاه های آمریکایی، آنچه را که یاد گرفته اند، فراموش نکنند. از این منظر، افسران آمریکایی تنها به عنوان کارشناس و یا برای حفاظت از سفارت آمریکا، کنسولگری ها، مراکز فرهنگی و دانشگاه آمریکایی در قاهره در این کشور حضور دارند.

**لیبی
7.اما در لیبی، رقابت با شدت تمام میان گروه های پشتیبانی و جاسوسی آمریکا، نیروهای قطری و اماراتی جریان دارد!
برخی کشورهای آفریقایی مجاور نیز وضعی مشابه لیبی دارند.هر جا که رد پایی از اسرائیل باشد، نیروهای آمریکایی نیز هم پای آنها حضور دارند.
طلال سلمان در ادامه، نوشت: اکنون، کی و توسط چه کسی خاک این کشورهای عربی آزاد می شود؟
این سوال، زادۀ سوالات دشوار دیگر است و نشان می دهد که حقایق موجود، نیازمند تغییر همه جانبه وکلی است. البته نمی دانیم زمان شروع این تغییرات چه هنگامی است؛ ولی قطعا بدون تغییر، آینده ای شکل نمی گیرد.
شاید به همین دلیل است که ‘رکس تیلرسون’ وزیر امورخارجه آمریکا به تُرک ها پیشنهاد ایجاد ‘منطقه نفوذ’ به عمق 30 کیلومتری در خاک سوریه را داده است.
این رسم و قاعده بازی با طرف ضعیف است. کسی که صاحب اختیار چیزی نیست، به طرفی که شایستگی ندارد، چیزی می بخشد.
سلمان در پایان با تاکید بر حضور پر رنگ آمریکایی ها در قدس اشغالی نیز این سوال را مطرح کرد: چرا مسئولان آمریکایی بیشتر از خود یهودیان در برابر دیوار ‘براق’ در قدس اشغالی به صفت می ایستند و برنامه های سنتی آنها را مقابل این دیوار اجرا می کنند!
خاورم**9329*شبس*1488 * مترجم: ندا بهبودی*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.