ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69135
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۳۷
  • 479 بازدید
  • ارسال توسط :
رئیس شورای امنیت: نشست فلسطین با حضور محمود عباس خواهد بود / اسراییل: این موضوع به منزله نابودی مذاکرات است

رئیس شورای امنیت: نشست فلسطین با حضور محمود عباس خواهد بود / اسراییل: این موضوع به منزله نابودی مذاکرات است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، 20 فوریه(1 اسفند) را زمان برگزاری نشست این شورا درباره فلسطین اعلام کرد و گفت محمود عباس نخست وزیر دولت خودگران هم حضور خواهد داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، منصور العتیبی که ریاست […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، 20 فوریه(1 اسفند) را زمان برگزاری نشست این شورا درباره فلسطین اعلام کرد و گفت محمود عباس نخست وزیر دولت خودگران هم حضور خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، منصور العتیبی که ریاست شورای امنیت را در ماه فوریه بر عهده دارد، بعد از ظهر پنج شنبه با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن ها پاسخ داد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای شورای امنیت همانگونه که به افغانستان، سودان جنوبی و دیگر مناطق بحرانی رفته اند، به غزه هم خواهند رفت تا اوضاع فاجعه بار انسانی را در آنجا ببینند؟ اظهار کرد: این موضوع منوط به موافقت اعضای شورای امنیت است؛ فعلا در دستور کار نیست اما ممکن است در جلسه شورا این توافق به دست آید.
نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد درباره استعفای اسماعیل ولد شیخ و این که آیا کویت معتقد است نماینده سازمان ملل در امور یمن باید از منطقه باشد یا نه؟ گفت: اسماعیل شیخ اعلام کرد که می خواهد کناره گیری کند و همه می دانیم این آخرین گزارش وی درباره یمن خواهد بود.
العتیبی با بیان این که درباره مارتین گریفتیس از انگلیس به عنوان جایگزین ولد شیخ از شورای امنیت استعلام نشده است، خاطرنشان کرد ترجیح شورای امنیت این است که با او همکاری کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که انتظار دارید با آمدن محمود عباس به شورای امنیت به چه هدفی دست یابید و آیا از سوی رژیم صهیونیستی هم نمایندگانی در سطوح بالا شرکت خواهند کرد؟ گفت: معتقدیم نشست روز 20 فوریه درباره اراضی اشغالی و حضور عباس مفید باشد.
رئیس جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار کرد: از نحوه مشارکت اسرائیل اطلاعی نداریم اما حضور محمود عباس در این نشست مشخص شده است.

**موشک یمن
العتیبی درباره موشک شلیک شده از یمن که آمریکایی ها مدعی هستند منشا ایرانی دارد هم گفت: ما به واشنگتن رفتیم و بقایای موشکی را که از جانب حوثی ها به عربستان شلیک شده بود، دیدیم.
وی ادامه داد: این که چه زمانی در این باره شورای امنیت، نشست خواهد داشت، هنوز مشخص نیست و در حال مشاوره با کارشناسان خارج از شورای امنیت هستیم.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که در طول یکسال فعالیتش بارها تلاش کرده است تا علیه ایران فضاسازی کند، روز دوشنبه اعضای شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کرد و آن ها به یک پایگاه نظامی برد که لاشه موشکی که یک ماه پیش از آن رونمایی کرده بود را به آن ها نشان دهد.
نیکی هیلی مدعی است این موشک از ایران به انصارالله یمن تحویل داده شده است.
با بازگشت اعضای شورای امنیت از واشنگتن، هیچ کدام به طور قطعی نپذیرفته اند که این موشک منشا ایرانی دارد و درباره آن با شک و تردید نگریسته اند. واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در این باره گفت بعید می‌دانم که شورای امنیت در بحث موشک‌های شلیک شده از یمن به ریاض، اقدامی علیه ایران ‌انجام دهد.
به نظر او شواهدی قطعی وجود ندارد که این موشک‌ها ساخت ایران بوده باشند.
از سوی دیگر غلامعلی خوشرو نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در آذرماه امسال، پس از آن که نماینده آمریکا برای نخستین بار در جمع خبرنگاران مدعی شد موشک شلیک شده از یمن به ریاض منشا ایرانی دارد، بیانیه ای صادر کرد.
وی در این بیانیه تاکید کرد: اتهام بی اساسی است که ما قویا آن را رد کرده و در عین حال، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک آمیز و غیرمسئولانه آمریکا می دانیم.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد یادآور شد: شواهد و مدارک ادعائی که امروز به نمایش گذاشته شد، همچون مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت های دیگر نیز ارائه کرده است.

**سوریه
رئیس جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد به وجود اختلاف درباره نحوه فعالیت و بررسی سلاح های شیمیایی استفاده شده در سوریه اشاره کرد و درباره دوران انتقال قدرت و ترکیب هیات حاکم هم گفت: مرحله انتقال قدرت باید بر اساس فرایند ژنو دنبال شود.
العتیبی تاکید کرد: فرایند ژنو بر اساس دو قطعنامه شورای امنیت است و موضع رسمی کویت و شورای امنیت حفاظت از این فرایند است که در قطعنامه 2254 آمده است.

دانون: حضور ‘عباس’ در شورای امنیت به منزله نابودی مذاکرات با اسرائیل است

«دنی دانون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه هشدار داد: اسرائیل حضور احتمالی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در جلسه ماه جاری شورای امنیت را به عنوان مخالفت با مذاکرات ارزیابی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دنی دانون در خصوص قصد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی برای حضور در جلسه 20 فوریه (1 اسفند) شورای امنیت به منظور بررسی شرایط خاورمیانه گفت: عباس به این وسیله تلاش می کند تا همه فرصت های از سرگیری مذاکرات با اسرائیل را نابود کند.
سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل افزود: محمود عباس پس از اظهارات ضد یهودی خود در سخنرانی های اخیرش، اکنون تلاش می کند تا مانع از هرگونه امکان ازسرگیری مذاکرات با اسرائیل شود.
وی اضافه کرد: عباس کاملا روایت نادرستی از واقعیات امروزی دارد و با ادامه اقدام یکجانبه‎اش علیه آمریکا و اسرائیل به آینده بهتر مردمش آسیب می زند.
منصور العتیبی نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد پیش تر اعلام کرده بود که محمود عباس در جلسه شورای امنیت که به ریاست دوره ای این کشور برگزار خواهد شد حضور به عمل خواهد آورد.
وی افزود: گوش دادن به سخنان رئیس فلسطین برای اعضای شورای امنیت مفید خواهد بود.
وی تاکید کرد که هیچ یک از اعضای شورای امنیت از جمله آمریکا در خصوص دعوت از محمود عباس برای حضور در جلسه شورای امنیت اعلام مخالفت نکردند.
محمود عباس پیش تر در سخنانی در جلسه شورای مرکزی فلسطین، از مرگ توافق نامه صلح اسلو خبر داده بود.
رئیس تشکیلات خودگردان 24دی ماه امضای فرمان انتقال سفارت آمریکا در تل آویو به بیت المقدس و اعلام پایتختی این شهر برای صهیونیست ها را به منزله پایان قرارداد سال 1993 اسلو (1372) خواند و گفت: طرح آمریکایی برای پیشبرد مذاکرات سازش که ترامپ آن را «معامله قرن» خوانده «سیلی قرن» به فلسطینیان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.