ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69153
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۴:۲۹
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

اخبار داخلی*********** بوشهر- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران در شاخص مقام تولید با تولید نزدیک به یکصد اثر سینمایی در طول سال رتبه نخست منطقه ای را به خود اختصاص داده است.* تهران- ایرنا- محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: خلاقیت در […]

اخبار داخلی
**********
* بوشهر- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران در شاخص مقام تولید با تولید نزدیک به یکصد اثر سینمایی در طول سال رتبه نخست منطقه ای را به خود اختصاص داده است.
* تهران- ایرنا- محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: خلاقیت در بخش فناوری اطلاعات امروز در ذهن جوانان نهفته است.
* مادرید- ایرنا- «محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، هدف ترامپ از حمله به برجام را هراس افکنی در شرکت های اروپایی برای ورود به بازار ایران اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- تهیه‌کننده «فیلشاه» با یادآوری اینکه ما با ساخت انیمیشن شاهزاده روم، به سینما رونق دادیم اما نتیجه‌ای که باید نگرفتیم، گفت: در اکران‌های جشنواره هم به انیمیشن فیلشاه اجحاف شد که امیدوارم در جوایز این اتفاق نیفتد.
* زاهدان- ایرنا- نخستین فیلم به نمایش در آمده در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم فجر جمعه شب /13 بهمن/ در سینما هلال زاهدان گلایه و اعتراض هنرمندان و برخی از مردم و صدور دستور جلوگیری از پخش آن از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان را به دنبال داشت.
* مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینما باید به عنوان یک صنعت در کشور شناخته شود.
* کرمان- ایرنا- سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان گفت : زلزله 4.2ریشتری شامگاه جمعه که در حوالی کوهبنان این استان رخ داد خوشبختانه هیچگونه خسارتی نداشت.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.2 ریشتر ساعت 22 و 11 دقیقه و 38 ثانیه امشب (جمعه) حوالی کوهبنان در استان کرمان را لرزاند.
* خرم آباد- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر پلدختر گفت: یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 در رودخانه کشکان پلدختر سقوط کرد که هیچ اثری از خودرو و چهار سرنشین آن نیست.
* بوشهر- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران می تواند به تزریق مضاعف فضای نشاط و امید به جامعه ایرانی کمک کند.
* تهران- ایرنا- کارگردان فیلم «جاده قدیم» از آثار حاضر در جشنواره فجر گفت: محور اصلی فیلم من پنهانکاری است که به اندازه تاریخ ایران قدمت دارد اما این مساله در جامعه مدرن امروز، آسیب های بیشتری دارد.
* تهران- ایرنا- «علی اکبر ولایتی» رئیس هئیت امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی و «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیام های جداگانه درگذشت رضا مقدسی از فعالان رسانه ای کشور را تسلیت گفتند.
* تهران- ایرنا- شهردار تهران با بیان این که برای احزاب، نهادهای مدنی و گروه‌های مردم نهاد اهمیت زیادی قائل هستیم، از احزاب به عنوان حلقه واسط بین مردم و حکومت ملی و محلی یاد کرد.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- در میان نگرانی شرکت های اروپایی از تحریم های آمریکا در صورت فعالیت در ایران، یک سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه از منافع شرکت های خود در مقابل اقدامات واشنگتن حمایت می کند.
* تهران- ایرنا- رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که رویکرد سعودی ها و اماراتی های متجاوز در جهت نابودی آرمان فلسطین و سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی بر منطقه است.
* دمشق- ایرنا- وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای با استقبال از نشست سوچی آن را زیربنای هر گفت وگوی دیگری دانست.
* تهران- ایرنا- در آستانه رویداد حساس المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی، رئیس جمهوری آمریکا از 6 تبعه کره شمالی که از این کشور گریخته اند در کاخ سفید میزبانی کرد.
* کوالالامپور- ایرنا- دولت میانمار کشف پنج گور جمعی جدید در یک روستای ایالت راخین را درحالی رد کرده که سرکوب نظامیان دراین منطقه تاکنون هزاران کشته و بیش از 690 هزارنفر از مسلمانان روهینگیایی را به سوی بنگلادش آواره کرده است.
* پکن- ایرنا- چین اعلام کرد برای اولین بار موفق شده است یک ماهواره زلزله نگاری الکترو مغناطیسی را در مدار زمین قرار دهد که برای اطلاع گرفتن از بلایای طبیعی از جمله زمین لرزه کاربرد ویژه ای دارد.
* پکن- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین گفت فهرست منتشره شده تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه هیچ تاثیری بر روابط رو به گسترش پکن با مسکو نخواهد داشت و پکن همچنان روابط خود را با مسکو گسترش می دهد.
* کوالالامپور- ایرنا- نهاد تحقیقاتی «پروژه عدالت جهانی»، وضعیت حاکمیت قانون در کشورهای جهان را رتبه بندی کرده که نام کشورهای جنوب شرق آسیا در صدر و انتهای جدول منطقه ای این رتبه بندی به چشم می‌خورد.
* تهران- ایرنا- بازار سهام آمریکا، به رغم افزایش اشتغال، در بدترین هفته خود در 2 سال گذشته، با سقوط حدود 700 واحدی شاخص داو جونز رکوردی تازه ثبت کرد.
* تهران- ایرنا- جنگنده های رژیم صهیونیستی یک پایگاه متعلق به گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) را در «رفح» واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.
* تهران- ایرنا- «توکل کرمان» برنده یمنی جایزه صلح نوبل، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی را به ارتکاب جنایت نسل کشی در یمن متهم و خواستار محاکمه بین المللی آنها شد.
* بیروت- ایرنا- «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان از درگیری های خیابانی روزهای اخیر در این کشور انتقاد کرد و گفت که حوادث اخیر برای همه درس است.* بغداد- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الدین القبانچی امام جمعه نجف اشرف گفت: دعوت از نیروهای آمریکایی برای نظارت بر انتخابات در مناطق سنی نشین را رد کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا به مقام های مکزیک هشدار داد که مراقب دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره این کشور که 5 ماه دیگر برگزار می شود، باشند.
* دمشق- ایرنا- 'اسامه خریطه' معروف به 'ابوزید العسکری' سرکرده نظامی گروهک تروریستی احرار الشام در شهرهای فوعه و کفریا در ادلب کشته شد.
* تهران- ایرنا- در پی دستور ترامپ، سند سری مربوط به پرونده روسیه که حاکی از سوء استفاده اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا از اختیارات نظارتی خود به نفع دمکرات ها است، منتشر شد.
* دوحه- ایرنا- پایگاه خبری عربی 21 اعلام کرد: سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به انگلیس برای مدت زمان نامعلومی به تعویق افتاده است.
* بلگراد- ایرنا- شورای دفاع و امنیت مونته نگرو در نشستی تصمیم گرفت که 40 نیرو به ماموریت های بین المللی در افغانستان به صورت چرخشی و یک ستاد افسری را در ماموریت نیروهای بین المللی کی فور مستقر در کوزوو اعزام کند.
* تهران- ایرنا- رسانه های خبری اعلام کردند که در پی شلیک یک فروند موشک از غزه به سوی یک شهرک صهیونیست نشین آژیر خطر در فلسطین اشغالی به صدا در آمد.
* مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس دانشگاه فناوری بلاروس در نشستی که در محل سفارت کشورمان در مینسک برگزار شد، ضمن تاکید بر گسترش روابط علمی دو کشور، راه های گسترش همکاری های علمی را بررسی کردند.
* مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار از کارخانه کمباین و تراکتورسازی «روست سل ماش» این کشور گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری ممکن است در شرایطی (در صورت انتخاب نشدن) راننده کمباین شوم.
* آنکارا- ایرنا- استانداری آنکارا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که عامل انفجار مهیب شب گذشته آنکارا در عملیات دستگیری کشته شد و هشت همدست وی نیز در شهرهای مختلف ترکیه دستگیر شدند.
* آنکارا- ایرنا- نمایشگاه آثار دانشجویان هنرمند ایرانی در آنکارا با حضور جمعی از مسئولان، دانشجویان هنرمند و هنردوستان در محل گالری اتاق صنایع آنکارا برپا شد.
* تهران- ایرنا- صدها معلم در ایالت ویرجینیای غربی آمریکا در اعتراض به حقوق پایین خود مقابل پارلمان این ایالت تجمع کردند.
* وین- ایرنا- اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه ای 'درباره تحولات اخیر ترکیه' ضمن نگران کننده دانستن تحولات حقوقی در این کشور ، خواستار آزادی روزنامه نگاران زندانی شد و تاکید کرد: بهبود وضعیت آزادی های اساسی برای دورنمای روابط اتحادیه اروپا – آنکارا ضروری است.
* باکو- ایرنا- اجلاس شورای بین دولتی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا روز جمعه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار و در پایان آن 14 سند همکاری امضا شد .
* الجزیره- ایرنا- پایگاه خبری «الخلیج الجدید» به نقل از یک منبع آگاه نظامی مصری نوشت، سازمان اطلاعات ارتش 23 نفر از فرماندهان نظامی طرفدار «سامی عنان» فرمانده پیشین ارتش که برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده بود، بازداشت کرده است.
* تهران- ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا 6 فرد و 7 نهاد را به بهانه ارتباط با حزب الله به فهرست تحریم های خود افزود.
* مسکو- ایرنا- مشکلات و دغدغه های تجار و تولید کنندگان ایرانی در نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اعضای سازمان اجتماعی تجار و تولید کنندگان کشورمان بررسی شد.
* مسکو- ایرنا- سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پی تذکر برای تبلیغ غیرقانونی پوتین، از کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه عذرخواهی کرد.
* بیروت- ایرنا- شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به ادعای تازه «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که میدان 9 نفتی لبنان را متعلق به آن رژیم دانست، گفت: لبنان دیگر لقمه راحتی برای کسی نیست.
شبد**1953**9122**تنظیم کننده:مرتضی شحنه**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.