ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69157
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۴:۳۹
  • 67 بازدید
  • ارسال توسط :
نمایش آمریکا علیه ایران خنده‌دار است/سلاح‌های آمریکایی زنان و کودکان یمنی را می‌کشد

نمایش آمریکا علیه ایران خنده‌دار است/سلاح‌های آمریکایی زنان و کودکان یمنی را می‌کشد

محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهداف پشت پرده آمریکا از طرح ادعای در اختیار قرار دادن موشک از سوی ایران به یمن برای پرتاب به عربستان، گفت: آمریکا و خانم نیکی هیلی دو هدف کلی برای طرح چنین ادعایی را دنبال می‌کنند که یکی از این اهداف موضوع برجام است. وی توضیح داد: […]

محمدمهدی برومندی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهداف پشت پرده آمریکا از طرح ادعای در اختیار قرار دادن موشک از سوی ایران به یمن برای پرتاب به عربستان، گفت: آمریکا و خانم نیکی هیلی دو هدف کلی برای طرح چنین ادعایی را دنبال می‌کنند که یکی از این اهداف موضوع برجام است.

وی توضیح داد: آنها هر چه تلاش کردند تا مجامع بین‌المللی و طرف‌های اروپایی خروج از برجام را بپذیرند موفق نشدند. ما این موضوع را هفته گذشته که به عنوان هیات پارلمانی در پارلمان اروپا حضور پیدا کردیم، به عینه دیدیم. در آنجا مذاکرات مفصلی با اروپایی‌ها صورت گرفت که مشخص شد جامعه اروپا محکم در قبال برجام ایستاده و آن را به عنوان یک موضوع پذیرفته شده بین‌المللی قبول دارد.

برومندی ادامه داد: در چنین شرایطی آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که از این رهگذر و انجام اقدامات مشابه، برجام را زیر سوال برده و طرف‌های اروپایی را با خود همراه کنند. با همین هدف آمریکایی‌ها به دنبال اعمال فشار بیشتر علیه ایران هستند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتری علیه ایران‌ هستند، اظهار کرد: این نمایش مقدمه‌ای با این هدف است که پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند و با اعمال محکومیت بتوانند تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع کنند. حال اینکه این نمایش بسیار مضحک و خنده‌دار است.

برومندی تاکید کرد: ایران هیچ کمک تسلیحاتی به یمن تحت هیچ شرایطی نداشته است و عملا ادعاهای آمریکایی‌ها نادرست است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه این موشک پرتاب شده به هیچ وجه ایرانی نیست، گفت: تا امروز ایران هیچ کمک تسلیحاتی به یمن نداشته است. وقتی یمن در محاصره است ایران چگونه می‌تواند به این کشور موشک بدهد آن هم در وضعیتی که حتی امکان ورود دارو و امکانات اولیه زندگی و غذا برای مردم یمن وجود ندارد. مجموعه این شرایط نشان می‌دهد که ادعاهای آمریکایی‌ها مضحک و خنده‌دار است و تنها در جهت سناریوسازی علیه ایران در جامعه بین‌المللی مطرح شده است.

برومندی در ادامه با تاکید بر اینکه باید کشورهای ارسال‌کننده سلاح به عربستان برای استفاده علیه مردم یمن مشخص شود، گفت: به عنوان یکی از نمایندگان ملت ایران از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت درخواست دارم که بررسی شود سلاح‌هایی که بر روی سر زنان و کودکان یمن ریخته می‌شود متعلق به چه کشوری است چون این بمباران‌ها باعث مبتلا شدن دو میلیون انسان در یمن به وبا و کشته شدن ۵۰۰ هزار کودک شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با طرح این سوال که سلاح‌های عربستان ساخت کدام کشور است؟ گفت: ترامپ با مقامات عربستانی قراردادهای چندصد میلیاردی امضا کرده است که نتیجه آن بمباران زنان و کودکان یمنی با سلاح‌های آمریکایی است. باید تمامی این موارد در مجامع بین‌المللی روشن شود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.