ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69237
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۵۸
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
بن سلمان به مکرون: ارتباط با ایران را کاهش دهید

بن سلمان به مکرون: ارتباط با ایران را کاهش دهید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از انتخاب : ویزای ویژه ورود بن سلمان به پایتخت های اروپایی، حل مسئله دستگیری شاهزاده ها و مسئولین حکومتی بود؛ بخصوص در پاریس، که بر طبق اطلاعاتی که القدس العربی به آنان دست یافته، مسئله شاهزاده بن طلال، شرط کلیدی برای عزیمت ولی عهد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از انتخاب : ویزای ویژه ورود بن سلمان به پایتخت های اروپایی، حل مسئله دستگیری شاهزاده ها و مسئولین حکومتی بود؛ بخصوص در پاریس، که بر طبق اطلاعاتی که القدس العربی به آنان دست یافته، مسئله شاهزاده بن طلال، شرط کلیدی برای عزیمت ولی عهد سعودی به این کشور اروپایی بوده هست.

القدس العربی در تاریخ نوزدهم ماه پیش گزارشی را منتشر نمود مبنی بر این که در حالتی که بن سلمان شاهزاده ها  و به ویژه بن طلال را آزاد نکند، امکان ورود به اروپا و به طور اساسی پاریس را ندارد. بعد از آزادی بعضی شاهزاده ها که به ویزای ورود بن سلمان به اروپا، مبدل شود، دیپلماسی ریاض با سه چالش بزرگ دیگر در جریان سفرهای اروپایی ولی عهد رو به رو هست:

بعد از آزادی بعضی شاهزاده ها که به ویزای ورود بن سلمان به اروپا، مبدل شود، دیپلماسی ریاض با سه چالش بزرگ دیگر در جریان سفرهای اروپایی ولی عهد رو به رو هست:در وهله اول، کیفیت بهبود عکس ولی عهد در رسانه های اروپایی، به ویژه فرانسوی و انگلیسی هست، آن هم در شرایطی که بعضی روزنامه ها از دو دولت پاریس و لندن خواستند مبحث حقوق بشر را با ولی عهد سعودی در میان بگذارند.

برای مثال، گاردین درباره نقض حقوق بشر به عربستان اخطار داده و بن سلمان را متهم به همکاری در پرونده  های تعرض به حقوق بشر و بعضی پرونده های اسراف و تبذیر، من جمله خرید قصرها و کشتی های تفریحی گران نرخ توسط وی، کرد.

در وهله دوم، بن سلمان با نقدهای وسیع ای درباره پرونده یمن رو به رو هست، که مبدل به دومین مصیبت انسانی قرن ۲۱ شده هست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گاردین، جنگ یمن که توسط بن سلمان رهبری شد، بزرگترین مصیبت ساخت آدم در جهان هست که انگلستان بدون هیچ شرمی با جنگ افزار و سربازان خود از آن پشتیبانی کرده هست.

اروپایی ها علاوه بر این از تحریمهای عربستان درباره قطر انتقاد می کنند.

بی شک، انگیزه داران حقوق بشر در تظاهرات و اطلاعیه های خود در کمین بن سلمان و خواستار ممنوعیت ورود وی به انگلستان می باشند و چالشی که ولی عهد با آن رو به رو هست، چگونگی کاهش تشنجها در خلیج عربی، به ویژه درباره یمن و قطر هست.

محمد بن سلمان علاوه بر این مایل هست اروپایی ها را درباره کاهش ارتباطات با ایران راضی کند و در این مسیر، ایران را متهم به کوشش برای تغییر نقشه خاورمیانه از طریق اتهام تروریسم و انتشار نزاع ها و درگیری های داخلی مذهبی می کند.

عربستان معتقد هست باید اروپایی ها و من جمله فرانسه را درباره لزوم خرید و فروش های اقتصادی بزرگ قانع کند.

معاملات سعودیها با اروپایی ها به هر سطحی برسد، هرگز از سطح توافقات مورد انتظار بین اروپایی ها و ایران فراتر نمی رود. محمد بن سلمان جدیدا از ریاست جمهور فرانسه درخواست کرده که ارتباط با ایران را کاهش دهد اما مکرون در جوابی که زیادتر شبیه به سیلی به ولی عهد سعودی هست، چنین اظهار کرد:«با فرانسه درباره این مسائل گفت وگو نکن»!

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.