ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69330
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۵:۰۷
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
مصاحبه | آمریکا مانع درگیری مستقیم عربستان و امارات در یمن شده است

مصاحبه | آمریکا مانع درگیری مستقیم عربستان و امارات در یمن شده است

دکتر "یوسف مجمل الحاضری" عضو کمیته ملی مستندسازی جنایت‌های اشغالگران و هماهنگی تلاش‌ها برای امدادرسانی در یمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به درگیری های جاری میان عربستان و امارات در یمن اشاره کرد و در این خصوص گفت: جنگ یمن در سال 2018 نیز همچون سال گذشته ادامه خواهد یافت […]

دکتر "یوسف مجمل الحاضری" عضو کمیته ملی مستندسازی جنایت‌های اشغالگران و هماهنگی تلاش‌ها برای امدادرسانی در یمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به درگیری های جاری میان عربستان و امارات در یمن اشاره کرد و در این خصوص گفت: جنگ یمن در سال 2018 نیز همچون سال گذشته ادامه خواهد یافت یافت زیرا سعودی ها علی رغم متحمل شدن شکست های پی در پی قدرت تصمیم گیری برای متوقف کردن جنگ را ندارند بلکه تصمیم گیر اصلی آمریکایی ها هستند و آنان تصمیم خواهند گرفت که جنگ چه زمانی متوقف شود. سعودی ها به هیچ عنوان صبر و تحملی برای مقاومت در برابر این حجم از فشار ندارند و اگر می توانستند صبر کنند در برابر کوچکترین اعتراض تویتری مردم یا حتی ابراز همدردی شهروندانشان با کشورهای دشمن سعودی ها واکنش های سرکوبگرانه نشان نمی دادند.

وی تاکید کرد: امارات نیز همچون عربستان قدرت تصمیم گیری ندارند و  هیچ چشم انداز و طرحی برای ادامه جنگ در یمن ندارند بلکه آمریکا و صهیونیست ها از آنها خواسته اند که وارد جنگ یمن شوند. اگر تصمیم گیرنده اصلی در جنگ یمن کشورهای خلیجی بودند از اولین روز جنگ شاهد درگیری میان عربستان و امارات می بودیم. به خوبی می دانیم که هرکدام از این کشورها اهداف سیاسی و اقتصادی خاص خود را دنبال می کنند که این مسئله باعث بروز اختلاف می شود.

الحاضری در همین خصوص ادامه داد: هنگامی که چندین کشور با منافع خاص به خود در یک جا جمع می شوند به طور قطع هریک از آنان به دنبال کسب بیشترین سود و منفعت است به خصوص که عربستان و امارات در یمن کشته های فراوانی می دهند و مبالغ مالی سنگینی خرج می کنند. این مسئله که کشورهای متجاوز سه سال است که در یمن و در کنار یکدیگر می جنگند اثبات می کند که آمریکا تصمیم گیرنده  نهایی است و کنترل امور را در دست دارد. اختلاف میان عربستان و امارات در یمن موجود است اما آمریکا مانع از بروز درگیری میان آنان می شود زیرا جنگ یمن برای محقق کردن اهداف آمریکایی ها و صهیونیست ها به راه افتاده است.هرگاه آمریکا صلاح را در درگیری میان این دو کشور بداند مطمئنا در کمترین زمان ممکن شاهد درگیر شدن مستقیم آنان خواهیم بود.

وی به وضعیت جبهه داخلی یمن پس از علی عبدالله صالح نیز اشاره کرد و گفت: در جبهه داخلی یمن نیز شاهد اتحاد و همبستگی بیشتری هستیم، علی عبدالله صالح با هدایت نادرست کنگره ملی باعث عدم ایجاد اتحاد میان اقشار مختلف ملت یمن شده بود. پس از مرگ عبدالله صالح جبهه داخلی یمن در زمینه های مختلف سیاسی، نظامی  اقتصادی قدرتمند تر شده است.

یوسف الحاضری خاطرنشان کرد: عبدالله صالح یکی از عوامل اصلی ناپایداری جبهه داخلی در سراسر یمن و خصوصا صنعا بود و به واسطه اطلاعاتی که به واسطه او به دشمن می رسید بسیاری از پایگاه های ارتش و کمیته های مردمی در شهرها و میدان های نبرد بمباران شده و تعداد زیادی از رزمندگان به شهادت رسیدند.

او در پایان گفت: می توان گفت پروژه آمریکا و عربستان در یمن شکست خورده است زیرا آخرین برگ برنده ای که داشتند علی عبدالله صالح بود و اگر فتنه ای که او درنظر داشت اجرایی می شد ضربه سنگینی به ملت یمن و ارتش و کمیته های مردمی وارد می آمد اما به لطف خدا این فتنه را نیز پشت سر گذاشتیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.