ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69407
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۴:۴۳
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
طرح ترور اسد با هدف جبران شکست سیاست‌های صهیونیست‌ها در منطقه است

طرح ترور اسد با هدف جبران شکست سیاست‌های صهیونیست‌ها در منطقه است

محمدرضا اخباری کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خبر منتشر شده در روزنامه «الجریده» کویت که در آن از قرار گرفتن نام بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه در فهرست ترور سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی(موساد) خبر داده شده، گفت: شکست‌‌های پی […]

طرح ترور اسد با هدف جبران شکست سیاست‌های صهیونیست‌ها در منطقه استمحمدرضا اخباری کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خبر منتشر شده در روزنامه «الجریده» کویت که در آن از قرار گرفتن نام بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه در فهرست ترور سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی(موساد) خبر داده شده، گفت: شکست‌‌های پی در پی سیاست‌های دشمنان محور مقاومت در منطقه از علل اصلی انتشار چنین اخباری در مقطع کنونی از سوی صهیونیست‌ها است.

وی افزود: اتفاقات اخیر که در منطقه غرب آسیا در حال رخ دادن است در تضاد با منافع و نقشه‌های تل آویو بوده و سال‌ها تلاش‌ و برنامه ریزی اسرائیل و متحدانش برای بر هم زدن نظم و آرامش منطقه و افروختن آتش قومی‌گری از بین رفته است.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: شکست‌های دشمنان مقابل محور مقاومت به سوریه ختم نشده و چنین وضعیتی در صحنه نبرد یمن نیز اتفاق افتاده که منجر به درگیری بین نیروهای امارات و عربستان در جنوب یمن شده است. همچنین در عراق نیز تروریست ها عمده مناطق تحت کنترل خود را از دست داده‌اند.

اخباری با اشاره به پیروزی‌های چشمگیر نیروهای مقاومت در سوریه اظهار کرد: ترکیه، عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی در صحنه نبرد علیه دولت قانونی دمشق با شکست بزرگی مواجه شد و پس از هفت سال جنگ نه تنها شاهد تداوم حضور مقتدرانه بشار اسد در سمت ریاست جمهوری قانونی سوریه هستیم، بلکه اکثر مناطق تحت تصرف داعش و نیروهای معارض سوری بازپس گیری شده و کنترل آن به دست مردم و دولت سوریه بازگشته است.

اخباری با اشاره به علل مطرح شدن بحث ترور اسد در مقطع فعلی گفت: پس از شکست‌های پی در پی دشمنان محور مقاومت، رژیم صهیونیستی با طرح موضوع ترور رئیس جمهور قانونی سوریه سعی در جلب توجهات برای معرفی تل آویو بعنوان بازیگر اصلی تحولات منطقه و نشان دادن خود بعنوان صحنه گردان اتفاقات در غرب آسیا است. این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که تمام نقشه‌های پیشین صهیونیست‌ها نقش بر آب شده است.

وی ضمن معرفی این اقدام بعنوان یک بلوف سیاسی بیان کرد: علیرغم کارنامه سیاه صهیونیست‌ها در ترور شخصیت‌های علمی و سیاسی با توجه به وضعیت فعلی سوریه و در راس آن بشار اسد، احتمال انجام چنین اقدامی، کم به نظر می‌رسد و می‌توان این حرکت را یک تهدید پوشالی و توخالی نامید، چرا که اگر رژیم صهیونیستی توانایی ترور اسد را داشت می‌توانست 6 سال پیش در اوج تنش‌ها و در حالی‌که دولت سوریه در ضعیف‌ترین موقعیت نسبت به امروز قرار گرفته بود این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به سکوت تامل برانگیز جامعه جهانی در مقابل اقدامات یاغی گرایانه صهیونیست‌ها گفت: همان‌گونه که نفوذ دلارهای نفتی عربستان مانع از واکنش سازمان‌های جهانی در مقابل جنایات جنگی در حال وقوع در یمن شده است، اسرائیل نیز با استفاده از نفوذ خود بر ارگان‌های حقوق بشری و همکاری تنگاتنگ با آمریکا مانع از انجام یک واکنش قاطع از سوی نهادهای بین‌المللی در مقابل این حرکت غیرمتعارف و بی سابقه سیاسی شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.