ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 69417
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۴۸
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
امام خمینی از زمان غیبت کبری تا روزگار انقلاب در بین مراجع بی‌نظیر بود/ در نسل سوم انقلاب نمادهایی چون حججی‌ها داریم

امام خمینی از زمان غیبت کبری تا روزگار انقلاب در بین مراجع بی‌نظیر بود/ در نسل سوم انقلاب نمادهایی چون حججی‌ها داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، حرکتی بود که تقریبا از سال 42 کلید خورد و با فراز و فرودهایی ادامه یافت تا نهایتا در بهمن سال 57 به پیروزی رسید. آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص […]

امام خمینی از زمان غیبت کبری تا روزگار انقلاب در بین مراجع بی نظیر بود/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، حرکتی بود که تقریبا از سال 42 کلید خورد و با فراز و فرودهایی ادامه یافت تا نهایتا در بهمن سال 57 به پیروزی رسید. آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ی گوید: تصور می‌کنم که بیشتر مردم این دیدگاه را داشتند که شرایط خاصی در ایران حاکم بود. رژیم ستمشاهی تجهیزاتی جهنمی داشت و از نظر ظاهر قوی و از پشتیبانی ابرقدرت‌ها برخوردار بود. بنابراین بعید به نظر می‌رسید که این انقلاب به پیروزی برسد و این تفکر در میان مردم وجود داشت. مثلا در واقعه 15 خرداد هزاران نفر در پشتیبانی از امام و مرجع تقلیدشان به درجه شهادت رسیدند و از این رو این گمان پیش آمده بود که این تلاش با توجه به آن جنایت، نتیجه‌ای به دست نداد. اما به مرور زمان در مردم بیداری به‌وجود آمده و امام رضوان‌ا… علیه با این‌که در تبعید بودند، اما آثار رهبریشان روز به روز آشکارتر و از سوی دیگر جنایات شاه روزافزون می‌شد. آگاهی مردم هم بر اثر روشنگری‌های امام(ره) و شاگردان ایشان و روحانیت آگاه بالاتر می‌رفت. این روند باعث افزایش سطح امید در دل مردم شد. بنابراین، بارقه‌های امید بتدریج ایجاد شد، اما در اوایل شکل گیری نهضت و سال‌های 42 و 43 من هم مثل مردم دیگر این امید را نداشتم. این مسیر ادامه پیدا کرد تا این‌که از سال 56 این امید تبدیل به اطمینان خاطر شد. البته در این مقطع هم برخی این تصور را داشتند که شاید نتوان انتظار داشت انقلاب صددرصد به پیروزی برسد، اما در مجموع مردم بسیار امیدوار بودند و الحمدا… به فضل پروردگار امید تبدیل به یاس نشد و انقلاب به پیروزی رسید.

دلیل این‌که انقلاب اسلامی به ثمر نشست به خاطر امتیازهایی بود که در قیام‌ها و انقلاب‌های دیگر وجود نداشت. بعد از شکل‌گیری مشروطیت بعدها این انقلاب و نهضت تحریف شد. از سوی دیگر این جریان از رهبری آگاه و با استقامتی مثل امام برخوردار نبود و مردم نیز اتحاد و انسجام کافی را نداشتند، هیات حاکمه نیز در برابر مردم قوی بود. در نهضت ملی شدن صنعت نفت نیز همین خصوصیات وجود داشت و رهبران و مردم از انسجام کافی و اتحاد لازم برخوردار نبودند. اما انقلاب اسلامی ایران رهبری مثل امام داشت. گرچه در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) ما مراجع زیادی داشتیم ولی مرجعی که دارای بینش سیاسی فوق‌العاده باشد و مدیریت، دوربینی را در کنار علمیت، فقاهت و اعلمیت داشته باشد وجود نداشت. از این جهت امام خمینی از زمان غیبت کبری تا روزگار انقلاب در بین مراجع بی نظیر بود. مراجع گذشته هم زحمات زیادی را کشیده بودند، اما به لحاظ بینش سیاسی مثل امام نبودند.

الحمدلله در نسل سوم انقلاب ما نمادهایی مثل شهید حججی‌ها داریم که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و ما صدها مثل شهید حججی در این نسل داریم که انقلاب و امام را ندیدند و شاهد خفقان‌ها و ظلم‌های قبل از انقلاب نیز نبودند اما در عین حال علاقه‌مند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. اما این‌طور نیست که اکثریت قاطع جوانان و نسل سوم این‌گونه باشند. ما می‌بینیم که در ورزشگاه‌ها این همه جوان حضور دارند. اگر همه اینها انقلابی بودند واقعا کشور ما گلستان می‌شد. باید کاری کرد که اکثریت قاطع نسل سوم انقلابی و بیدار و بابصیرت باشند. آقا تاکید زیادی دارند که به جوانان بصیرت بدهید. اگر چنانچه اکثر مردم و جوانان از بصیرت کافی برخوردار باشند نتیجه مطلوب‌تری در همه امور حاصل خواهد شد. حتی در انتخاب مسئولان و اداره کشور.

منبع: جام جم

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.