ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69421
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۵۷
  • 321 بازدید
  • ارسال توسط :
دستور منصور هادی برای ممانعت از تسلط نیروهای اماراتی بر اراضی در جزیره سقطری

دستور منصور هادی برای ممانعت از تسلط نیروهای اماراتی بر اراضی در جزیره سقطری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن دستور توقف تصرف اراضی و املاک دولت در استان‌های آزاد شده مگر با مجوز طرف‌های قانونی و اداره کل اراضی و برنامه‌ریزی عمرانی را داد. وی در دیدار با انیس باحارثه، رئیس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن دستور توقف تصرف اراضی و املاک دولت در استان‌های آزاد شده مگر با مجوز طرف‌های قانونی و اداره کل اراضی و برنامه‌ریزی عمرانی را داد.

وی در دیدار با انیس باحارثه، رئیس اداره کل اراضی و برنامه‌ریزی عمرانی بر اهمیت تسریع در تکمیل طرح استراتژیک جزیره سقطری تأکید کرد.

رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن در پی اینکه اخیرا نیروهای اماراتی کنترل مناطق وسیعی از این جزیره را در دست گرفته و آن را به پادگان تبدیل کرده‌اند،‌ این دستور را صادر کرد.

هادی بر توقف تمامی اقدامات غیرقانونی از جمله تصرف اراضی مناطق آزاد شده تأکید کرد.

به گفته منابع، برخی مسؤولان یمنی مورد حمایت امارات از نفوذ خود برای دادن زمین‌هایی به نیروهای اماراتی استفاده می‌کنند و به گفته برخی سیاستمداران یمنی این جزیره به مستعمره امارات تبدیل شده است.

اخیرا منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای اماراتی درختان نادر را در جزیره سقطری قطع و آن را به امارات منتقل کرده‌اند. همچنین آن‌ها برخی پرندگان نادر را نیز به ابوظبی منتقل و برای نابودی وضعیت این جزیره تلاش می‌کنند.

به گفته منابع، نیروهای اماراتی پایگاه نظامی را بدون موافقت دولت مستعفی یمن در این جزیره ایجاد کرده‌اند. همچنین این جزیره به محل نزاع امارات و عمان تبدیل شده و اختلافات به حدی رسیده که احتمالا همه‌پرسی میان ساکنان برای مشخص کردن هویت حاکمیت بر این جزیره برگزار شود.

جزیره سقطری که به جزیره “بکر” هم معروف است شامل تنوع موجودات دریایی و گیاهان و پرندگان نادر و جزو مهم‌ترین مراکز جهانی ثبت شده در سازمان یونسکو است. این جزیره مشرف بر گذرگاه دریایی بین‌المللی است که کشورهای اقیانوس هند را به کشورهای آسیا، اروپا و آفریقا وصل می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.