ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69437
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۵۹
  • 387 بازدید
  • ارسال توسط :
خدمات دهی 2500مرکز وبیمارستان موقوفه به بیماران در کشور

خدمات دهی 2500مرکز وبیمارستان موقوفه به بیماران در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین شوزب شیری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان اربعین اوقاف و امور خیریه استان البرز و گرامیداشت دهه مبارک فجر که در اوقاف و امور خیریه کرج برگزار شد، افزود: فعالیت این موقوفه ها نقش موثری در خدمات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین شوزب شیری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان اربعین اوقاف و امور خیریه استان البرز و گرامیداشت دهه مبارک فجر که در اوقاف و امور خیریه کرج برگزار شد،
افزود: فعالیت این موقوفه ها نقش موثری در خدمات رسانی به مردم دارد.
وی بیان کرد که در کشور70 هزار مسجد و 8 هزار آرامگاه توسط اوقاف و امورخیریه پشتیبانی و حمایت مالی می‌شود.
این مسئول اظهار داشت : سالانه درموقوفه های کشور برنامه های مختلف فرهنگی و حمایتی مانند برپایی مجالس اهل بیت(ع)، تهیه جهیزیه، دارو، درمان بیماران و رسیدگی به ایتام انجام می شود.
مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سالانه نزدیک به15 هزار نفر از روحانیون به منظور تبلیغ و اجرای نیات واقفان توسط این سازمان به مناطق مختلف کشوراعزام می‌شوند، افزود: بخشی از فعالیت موقوفه ها به دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه اختصاص دارد.
شیری با بیان اینکه سازمان اوقاف یک سازمان ریشه دار و با تاسی از سیره معصومین (ع) پایه گذاری شده ، اضافه کرد: نزدیک به 8هزارمکان مقدس در کشور توسط اوقاف مدیریت می شود.

**برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور80 کشور در ایران
مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف کشور در ادامه با بیان اینکه هر ساله مسابقات بین المللی قرآن کریم توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود، گفت: اردیبهشت ماه سال 97، چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره) با حضور 80 کشور برگزار می‌شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین حسینی سال جاری اظهار داشت: این سازمان در ایام اربعین موفق به برپایی 100 موکب در ورودی و خروجی های کشور برای پذیرایی از زایرین اربعین حسینی شد.
وی با بیان اینکه درایام اربعین طی پنج سال اخیر سازمان اوقاف پیشقدم بوده، افزود: این سازمان موفق به برپایی موکب های بزرگی شد که بیشتر این موکب ها در ورودی و خروجی کشور بوده به طوریکه در مرزاستان سیستان و بلوچستان ، موکب اوقاف پذیرای بیش از 80هزار زائر اربعین حسینی بود.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 15 موکب بزرگ در کشور عراق مستقر بوده است، بیان کرد: برای برپایی این موکب ها زمین از سوی ستاد عتبات عالیات و تمام تجهیزات از طریق بقاع متبرکه، موقوفات و خیرین تهیه شده است.
دراین آیین از خادمان اربعین حسینی که در موکب حضرت امیرالمومنین (ع) اوقاف و امور خیریه استان البرز مستقر در نجف اشرف خدمات رسانی می کردند، تجلیل شد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.