ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69463
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۵۶
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
مسئولین با کاستن بوروکراسی های اداری به مردم کمک کنند/ می توان تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کرد

مسئولین با کاستن بوروکراسی های اداری به مردم کمک کنند/ می توان تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید جلیلی نماینده رهبرانقلاب در شورای عالی امنیت ملی در سفر استانی به استان کرمانشاه ضمن حضور در اسلام آباد غرب با خانواده شهید مدافع حرم «حاج خیرالله احمدی فرد» دیدار کرد. جلیلی در این دیدار با اشاره به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید جلیلی نماینده رهبرانقلاب در شورای عالی امنیت ملی در سفر استانی به استان کرمانشاه ضمن حضور در اسلام آباد غرب با خانواده شهید مدافع حرم «حاج خیرالله احمدی فرد» دیدار کرد.

جلیلی در این دیدار با اشاره به طراحی دشمن در تاسیس و گسترش داعش خطاب به همسر شهید احمدی فرد گفت: کار بزرگ شهید شما آن بود که عمود خیمه دشمن را برانداختند.

وی ضمن دلجویی از خانواده اولین شهید مدافع حرم اسلام آباد ابراز داشت: یقین بدانید که این خانواده و فرزندان آن شهید عزیز مورد عنایت اهل بیت علیه السلام هستند چرا که این مبارزه تنها دفاع از «حرم اهل بیت» نبود بلکه شهدای مدافع حرم «حریم اهل بیت» را نیز حفظ کردند.

گفتنی است شهید احمدی فرد از پاسداران گیلانغرب بود که بهمن ماه سال گذشته در تلعفر عراق به شهادت رسید.

خانه بهداشت، حق تحصیل فرزندان و تامین انرژی، نخستین حقوق شهروندی عشایر است

در ادامه، جلیلی با حضور در میان عشایر گیلانغرب در جمع آنها حاضر شد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در جمع عشایر گفت: زمانیکه امام(ره) فرمودند "عشایر ذخیره کشورند" این یک تعارف نبود. عشایر مرزنشین منطقه در زمان جنگ تحمیلی با تامین امنیت کشور و در طول این سالها با انجام فعالیت های اساسی در عرصه دامپروری و کشاورزی، این سخن امام(ره) را اثبات کردند.

جلیلی افزود: وقتی از نزدیک در جوار عشایر مینشینیم مشاهده میکنیم که این عزیزان تمام توانشان در جهت رفع نیازهای کشور است، پس طبیعتا اگر از حقوق شهروندی صحبت کردیم باید این قشر مشمول حداکثر خدمات باشند نه حداقل آن.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خانه بهداشت، حق تحصیل فرزندان و تامین انرژی، نخستین حقوق شهروندی عشایر ماست.

وی تصریح کرد: جوانانی که امروز دیدم توانایی آن را دارند که مزارع نمونه صنعتی کشور را در منطقه ایجاد کنند. میگویند با وضع موجود سالانه ۱۰۰تن گوشت قرمز تولید میکنیم؛ پس این رقم با رسیدن به وضع مطلوب بسیار بسیار افزایش خواهد یافت که یک ظرفیت مهم اقتصادی برای کشور است.

 

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «عشایر غرب کشور در کنار این استعداد های مادی دارای ظرفیت های معنوی نیز هستند»، گفت: خانم فرنگیس حیدرپور حقیقتا یک نمونه عالی از این ظرفیت هاست.

وی خطاب به خانم حیدرپور از عشایر کرمانشاه که در زمان جنگ تحمیلی با تبر در برابر سربازان بعثی مقاومت کرد، گفت: رشادت هایی که کرمانشاه عزیز از اول انقلاب و درطی جنگ تحمیلی برای پایداری ملت ایران از خود نشان داد، محصول ایثار پهلوانانی بود که تحت تربیت امثال بانوی مقاومی چون شما بوده اند و امثال شما باید به عنوان الگوی زن قهرمان به تمامی زنان کشور معرفی شود.

جلیلی در پایان تاکید کرد: همه باید برای حل این مشکلات اقدام کنند. دولت، نهاد های انقلابی چون ائمه جمعه، سپاه و گروه های جهادی با ارائه راه حل های مناسب میتوانند مشکلات بزرگ را حل کنند. برای مثال چرا باید پرونده زمین های عشایر ۷ سال معطل بماند؟! تشکل های انقلابی می بایست در این زمینه ها کمک حال عشایر باشند.

در این دیدار همچنین عشایر گیلانغرب نیز خطاب به جلیلی مشکلاتشان را بیان کردند که اهم آن به این شرح است:

عدم وجود مسکن ثابت، مدرسه و معلم در ییلاق ها و قشلاق ها که موجب ترک تحصیل دانش آموزان است.
نبود آب آشامیدنی مناسب
کم اعتباری دفترچه های درمانی عشایر
عدم وجود خانه بهداشت در منطقه و نبود خدمات مستمر دامپزشکی
عدم وجود اکیپ های سیار بهداشت
هزینه بالای فشنگ جهت تامین امنیت عشیره ها
مسئله تملک زمین ها توسط اداره آب جهت احداث سد و عدم پرداخت مبالغ کامل آن در ۷سال گذشته
مشکل در تامین تسهیلات بانکی ویژه عشایر
عدم برق کشی جهت استفاده خانگی و کشاورزی

مسئولین با کاستن بوروکراسی های اداری به مردم کمک کنند/ می توان تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کرد

در ادامه، جلیلی با حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران کرمانشاه که با حضور مسئولین شهرستان سرپل ذهاب شامل امام جمعه، رییس کمیته امداد، رییس اداره صنعت و معدن، فرمانده سپاه، فرمانده ناجا، بخشدار قلعه شاهین، و تعدادی دیگری از مسئولین سرپل ذهاب برگزار شد، نکاتی را مطرح کرد.

جلیلی با تاکید بر اینکه در کنار سختی های حوادث تلخی مثل زلزله، زیبایی هایی وجود دارد که در شرایط عادی کمتر دیده می شود، گفت: همدلی، همکاری و صبوری مردم از نمونه های بارز این زیبایی هاست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: چند هفته قبل که برخی ناآرامی ها در برخی مناطق کشور بروز کرد، شاید در ظاهر بستر بروز این ناآرامی ها در این مناطق نیز وجود داشت چون به خاطر مشکلات پس از زلزله مردم در سختی زندگی می کنند اما مردم این مناطق با شکوه فروان نه تنها با این ناآرامی ها همراه نشدند بلکه صبوری و همراهی بیشتری از خود نشان دادند.

 

 

وی تصریح کرد: حوادث تلخی مانند زلزله را می توان به جای تهدید به فرصت تبدیل کرد تا به مشکلات مردم توجه بیشتر وخدمات قوی تر از قبل ارائه گردد.

جلیلی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز است تا اگر اختلافاتی بین مسئولان و دستگاه ها وجود دارد کنار گذاشته شود تا مشکلات مردم را بهتر و با سرعت بیشتر حل کرد. وحدت و هماهنگی بین همه دستگاه ها و مردم کرمانشاه دلگرم کننده و قابل افتخار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی در کمتر از 3 ماه سپاه پاسداران 8 هزار کانکس در این منطقه در اختیار مردم قرار داده این خدمات قابل افتخار است زیرا در برخی کشورهای مدعی مانند آمریکا وقتی سیل یا حوادث طبیعی مشابه بوجود می آید خودشان اعلام می کنند بعد از سه ماه هنوز آب و برق آن مناطق نیز قطع است اما در ایران با تلاش شبانه روزی، حجم خدمات رسانی به مردم پس از حوادث طبیعی قابل تقدیر است.

جلیلی اظهار داشت: کمک های مردمی قابل توجه به مناطق زلزله زده نیز نشان می دهد جامعه ما یک جامعه دینی و انقلابی است چون مردم بی تفاوت نیستند و احساس وظیفه می کنند.

وی در ادامه با تقدیر از حجه الاسلام فاطمی نسب امام جمعه سرپل ذهاب که از بعد از زلزله به خاطر همدردی با مردم حاضر به سکونت در کانکس نشده و در چادر زندگی می کند، گفت: چنین روحیه انقلابی باعث دلگرمی مردم و رمز موفقیت در کارهاست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: البته با وجود همه خدمات و تلاش های مردم و مسئولین، همچنان با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش زیادی کرد تا مشکلات مردم کمتر شود.

جلیلی گفت: با استناد به موفقیت هایی که تا کنون به دست آمده می توان امیدوار بود که در ادامه نیز موفقیت های بیشتری حاصل شود و مشکلات مردم به حداقل برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در ادامه خطاب به مسئولین سرپل ذهاب گفت: در چنین مواقعی دو مدل می توان به مردم کمک کرد، یک بعد کمکهای سخت افزاری است که مثالهای آن ساخت خانه و… است و بعد دیگر نرم افزاری است که  هزینه خاصی نیاز ندارد و کافی است تا مسئولین فقط تصمیم به موقع و صحیح بگیرند.

جلیلی ادامه داد: مثلا همین که مسئولین با رفع برخی زوائد و کاستن بوروکراسی های اداری مانع حل مشکلات مردم نشوند، کمک به حل معضلات است و مثلا دربازدید از برخی نقاط زلزله زده مردم گفتند بعد از تخریب خانه هایمان می خواهیم خودمان از از نو خانه هایمان را بسازیم اما سازمان میراث فرهنگی مانع این کار شده است! که رفع این مشکلات باید با تصمیم های مسئولین در چنین جلساتی انجام شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی  گفت: همه ما می دانیم که ساختار اداری کشور نقایص عمده دارد که با دو مولفه بهبود می یابد: اول روحیه انقلابی و دوم استفاده از ظرفیت های مردمی.

جلیلی در ادامه با مثال از روحیه انقلابی افزود: مثلا در روستای کوییک نیروهای جهادی گفتند هر 27 روز یک واحد مسکونی 140 تا 150 متری، آن هم با مدرن ترین فناوری های ساخت و ساز و تنها با 50 تا 55 میلیون تومان می سازیم. این ادعا ابتدا کمی اغراق آمیز به نظر آمد اما بعد از مشاهده منازل ساخته شده توسط آنها از نزدیک دیدم با روحیه و عمل انقلابی این ادعا را در عمل اثبات کرده اند.

وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی، دامداری و اقتصادی فراوان استان کرمانشاه گفت: جدای از زلزله، باید از این توانمندی ها به درستی استفاده شود تا سطح رفاه مردم کرمانشاه بیشتر شود.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع زحمات زیادی در این مناطق کشیده شده اما کافی نیست و با تنوع قومی و مذهبی زیاد این منطقه، وحدت و همدلی مردم و مسئولان استان کرمانشاه بسیار ارزشمند است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.