ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 69656
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۲۴
  • 118 بازدید
  • ارسال توسط :
خواب آرزوهای رهبر انقلاب را می بینم/ چشمانی که برای حججی ها اشک ریخته با دیدن فیلم های سینما آلوده می شود

خواب آرزوهای رهبر انقلاب را می بینم/ چشمانی که برای حججی ها اشک ریخته با دیدن فیلم های سینما آلوده می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز، به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر که به بهانه پیروزی انقلاب هر ساله برگزار می شود اما آنچه در عمل در این جشنواره دیده می شود با انقلاب اسلامی فاصله دارد با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز، به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر که به بهانه پیروزی انقلاب هر ساله برگزار می شود اما آنچه در عمل در این جشنواره دیده می شود با انقلاب اسلامی فاصله دارد با انسیه شاه حسینی کارگران ارزشی سینما که در کارنامه خود برنده «جایزه ملی» از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم زیباتر از زندگی در سال ۱۳۹۱ جایزه ویژه تماشاگران از جشنواره وزول فرانسه، برای فیلم شب بخیر فرمانده جایزه ویژه کلیسای کاتولیک به خاطر نگاه انسانی برای فیلم شب بخیر فرمانده، تحسین ویژه و تقدیر از جشنواره‌های فوکوئوکای ژاپن، برای فیلم شب بخیر فرمانده را دارد به گفتگو نشستیم.

گفته می شود که سالها از انقلاب گذشته و نمی توان  نگاه جدید و فیلم شاخصی در این زمینه داشت؟
شاه حسینی: چندی پیش به دلیل جشنواره عمار به عنوان عماریون خدمت مقام معظم رهبری بودیم به گفته ایشان چهل سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است یا مثلا 30 سال از جنگ گذشته است ما باید برای 300سال آینده برنامه ریزی کنیم 30سال و 40 سال چیزی نیست که بگوییم زمان زیادی گذشته و نمی توان فیلم و تولید جدید در این زمینه داشت.
از انقلاب اکتبر فرانسه و از جنگ ویتنام  و جنگ جهانی سال های زیادی است که گذشته اما هنوز باطراوت ترین فیلم ها را در این رابطه می سازند و خیلی هم موفق است یعنی اگر فیلمی العان در سینمای دنیا مطرح می شود جذاب و ماندنی است فیلم هایی است که در مورد این موضوعات ساخته می شود.
آدم های خائن به انقلاب نشخص شدند
در نتیجه باید گفت اصلا دیر نشده است در مورد انقلاب و جنگ فیلم بسازیم اتفاقا از حالا به بعد است که همه ابرها کنار رفته و چهره ها خودشان را نشان دادند و به اصطلاح الک شدند و آدم هایی که خائن بودند دستشان رو شده است و آنهایی که وفادار بودند دستشان رو شده، روز به روز هم که می گذرد شفاف تر میشود.
انقلاب و آدم هایی که اوایل انقلاب آمدند و کارهایی انجام دادند و رفتند و یا آنهایی که همچنان پای انقلاب ماندند این روزها مشخص تر و شفاف تر است بنابراین اتفاقا از حالا به بعد است که می شود فیلم ساخت، همچنان که در خصوص دفاع مقدس فیلم ساخت در سال های دفاع مقدس وقتی فیلم ساخته می شد طبیعتا مجبور بودند فیلم تبلیغاتی و شود تا جوانان این فیلم ها را ببیند و به سمت جبهه ها بروند و از کشور دفاع کنند.
چگونه میتوان فیلم های جدی در عرصه انقلاب و دفاع مقدس ساخت؟
شاه حسینی: رفته رفته که این ماجرا و جنگ تحمیلی تمام شد و دیگر نیاز نبود فیلم های تهیج کننده ساخته شود سعی کردیم فیلم های ساخته شود که به تحلیل وقایع آن روزها بپردازیم یک سری فیلم های تحلیلی درست یا غلط در این راستا ساخته شد در نتیجه از آن فیلم های تهیج کننده موفق تر بود در مسئله فیلم سازی انقلاب هم همینطور است، سال آینده که قرار است چهل سالگی انقلاب را جشن بگیریم و ان شالله قرار است فیلم های بیشتری در مورد انقلاب اسلامی ایران ساخته شود که امیدوارم خود من با امکاناتی که در اختیارم قرار می دهند یکی از آنها باشم از حالا به بعد است اتفاق خیلی خوب می شود راجب انقلاب اسلامی ایران و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حتی راجب محور مقاومت در منطقه فیلم ساخت.  
بنابراین خیلی خوب هم می توان فیلم ساخت و العان فصل ساخت این نوع فیلم ها است چون یکسری از آدم هایی که دغدغه این را داشتند که تجربه ندارند العان صاحب تجربه شدند و با دست پرتری در این عرصه هستند و وارد این عرصه می شوند و جوانانی هم که در حال حاضر این نوع مسائل را نمی شناسند اما با انگیزه قوی تری وارد این میدان می شوند و من به این مسئله خوشبین هستم و به این مسئله همیشه امیدوارم که جوانان انقلاب و دلسوز وارد عرصه سینما و ساخت فیلم های ارزشی شوند در هیچ شرایطی من امید خودم را از دست نمی دهم اتفاق احساس می کنم که از حالا به بعد می توان بهتر کار کرد.
نیروهای ارزشی با وجود این همه حمایت هایی که از ساخت فیلم های خاص می شود چگونه وارد فیلم سازی شوند؟
شاه حسینی: آنهایی که دغدغه ساخت فیلم های ارزشی را دارند باید حمایت شوند،  اسم نهاد خاصی را نمی برم تنها تقاضای من این است که آنهایی که دست اند کار هستند اگر افرادی که دغدغه ساخت فیلم ارزشی در ایران را دارند طرحی و کاری را می آورند به این ها بها بدهند.
مسئولین نیایند سنگی جلوی پای این افراد دغدغه مند بیندازند و بگویند برو یک فیلم کمدی بساز تا در گیشه بفروشد، حداقل آنهایی که انقلابی هستند و نیروهای انقلابی در این سیستم هستند در این راستا باید هزینه کنند و نگران گیشه نباشند فقط گوش کنند ببینند که این قوم کی هستند و چه می خواهند فقط به حرفی که قرار است در این فیلم زده شود توجه کنند.


ما هنرمندانی داریم که با انگیزه بسیار قوی هستند اما در حال حاضر خانه نشین شدند و کار نمی کنند و روی افکار اینها سرمایه گذاری نمی شود اما امیدوارم در آستانه چهل سالگی انقلاب هم که شده توجه بیشتری به هنرمندان که در دلشان دغدغه مسائل نظام و انقلاب را دارند شود و کمک شود به لطف خدا در سال آینده ما در جشنواره فیلم فجر فیلم هایی ببینیم که به  انقلاب سال 57 با تمام وجود افتخار کنیم.

به نظر می رسد نیروهای ارزشی خودشان از حضور در جشنواره فیلمفجر فاصله می گیرند نظر شما چیست؟

شاه حسینی: من نمی خواهم به این مسائل توجه کنم نگاه کردن به سیاهی انسان را سیاه می کند بنابراین من اصلا دوست ندارم به این مسائل حتی فکر کنم، من دوست دارم به راهی که پیش رو داریم فکر کنم به بچه هایی که آن مسیر را میروند به آنها عشق بورزم و به آنها امیدوار باشم تا به اینکه به بخش های منفی نگاه کنم و دلم بگیرد.
ما هنرمند داریم و خوشبختانه فردی را داریم به نام مقام معظم رهبری که پرچمدار این نهضت است که شبانه روز فریاد می زند که راجب مسائل انقلاب و جنگ تحمیلی و مسائل ارزشی فیلم بسازید.
فقط فاصله بین آرزوهای مقام معظم رهبری و آرزوهایی  افراد مثل من که دغدغه ساخت فیلم های ارزشی را دارم یک مسئول فرهنگی است این مسئول فرهنگی فقط می تواند دست آرزوهای من را می تواند در دست آرزوهای مقام معظم رهبر در این راستا بگذارد.

 سعی می کنم جلسات خصوصی و عمومی مقام معظم رهبری را حضور داشته باشم دیدم که ایشان چگونه غیر مستقیم از بچه های هنرمند خواهش می کند که بروید کارها ارزشی بسازید رهبر انقلاب دیگر با چه زبانی از هنرمندان ارزشی بخواهد که وارد عرصه فیلم سازی شوند.

آدم هایی امثال من هستند که شب ها خواب ساخت فیلم هایی که مقام معظم رهبری آرزویش را دارند می بینند، این که آرزوی هنرمند به آرزوی رهبر انقلاب نمی رسد آن مسئولی است که پول در دست او است اگر آن مسئول هم پای کار باشد و این پیوند مبارک صورت بگیرد باور کنید نیروی فرهنگی ما در این راستا ما می تواند بیشتر از نیروهای عمل کننده ما در منطقه و محور مقاومت تاثیر گذار باشد.
چگونه یک هنرمند می تواند آرزوهای رهبر انقلاب را در عرصه فیلم سازی محقق کند؟
شاه حسینی: باید مسئولین حمایت کنند و دست آرزوی ها من و امثال من را در دست آرزوهای مقام معظم رهبری در زمینه  هنر و سینما بگذارند آن وقت ببیند وقتی 10 یا 20 فیلم خوب به جشنواره فیلم فجر تزریق شود فرهنگ فیلم دیدن مردم و تماشاگران هم تغییر می کند.
همین تماشاگرانی که می آیند و برای حججی اشک میریزند همین ها وقتی به سینما می آیند من از آنها خجالت می کشم چون این مردم حقشان نیست که برای حججی ها اشک میریزند وقتی به سینما می آیند فیلم هایی را می بینند که چشمانشان آلوده می شود چشمانی که اشک های مقدس ریخته در سینما آلوده فیلم ها می شود.
از اینکه وقت خود را در اخیتار ما قرار دادید سپاسگذارم.
شاه حسینی: من هم از شما تشکر می کنم.
گفتگو از مرضیه مهدیلو

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.