ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 69683
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
  • 143 بازدید
  • ارسال توسط :
گام نخست همکاری با وزارت ارشاد/ اعزام سفیران جوان برای معرفی شهید حججی

گام نخست همکاری با وزارت ارشاد/ اعزام سفیران جوان برای معرفی شهید حججی

مهرزاد لیموچی، دبیر کل مجمع دوستی جوانان جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره فعالیت‌های این مجمع گفت: این مجمع این سال 94 در راستای نامه‌ای که مقام معظم رهبری برای جوانان غرب درباره شناخت جهان اسلام نوشتند، شکل گرفت و ما وظیفه خود دانستیم تا با جمعی از جوانان و فعالان جهان […]

گام نخست همکاری با وزارت ارشاد/ اعزام سفیران جوان برای معرفی شهید حججی
مهرزاد لیموچی، دبیر کل مجمع دوستی جوانان جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره فعالیت‌های این مجمع گفت: این مجمع این سال 94 در راستای نامه‌ای که مقام معظم رهبری برای جوانان غرب درباره شناخت جهان اسلام نوشتند، شکل گرفت و ما وظیفه خود دانستیم تا با جمعی از جوانان و فعالان جهان اسلام و فرزندان شاهد و ایثارگر این مجمع را پایه‌ریزی کنیم که نخستین دفتر آن در استان خوزستان راه‌اندازی شد.
وی افزود: تاکنون فعالیت‌های این مجمع در راستای همکاری‌های بیشتر با نهادهای دولتی انجام شده و جلساتی را با نمایندگان یونسکو در ایران و رئیس دفتر برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد و … برگزار کردیم و نتیجه این جلسات معرفی شهید محسن حججی به عنوان «الگوی جوان صلح‌طلب» بود که این موضوع پیشنهاد و با اجرای آن موافقت شد.
لیموچی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم تا در آینده نزدیک، جوانانی را به عنوان سفیران صلح و دوستی در کشورهای اسلامی معرفی کنیم و به کشورهای مختلف اعزام کنیم تا در راستای معرفی «الگوی جوان صلح‌طلب» اقدام کنند و در همین راستا هم روز دوشنبه 23 بهمن ماه با محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشستی خواهیم داشت که این گام نخست همکاری با وزارت ارشاد است.
وی تصریح کرد: این مجمع در حوزه چاپ کتاب نیز فعالیت دارد و اخیراً حامی نشر کتابی با عنوان «زنان ایثارگر» بوده است. این کتاب به فداکاری‌های زنان صدراسلام و نقش آنها در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و … پرداخته است و به زودی نسخه انگلیسی آن برای توزیع در خارج از کشور منتشر می‌شود که هم اکنون در حال ترجمه است. کتاب دیگری نیز درباره «نقش جوانان در صلح اسلامی» نیز در آینده منتشر می‌شود.
دبیر کل مجمع دوستی جوانان جهان اسلام در ادامه یادآور شد: این مجمع می‌تواند با پیام صلح و دوستی پیشگام توسعه در کشورهای اسلامی باشد و در این زمینه از نخبگان جوان ایرانی نیز بهره خواهیم برد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.