ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69765
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
بالا گرفتن صدای اعتراضات به سفر ولیعهد سعودی به انگلیس

بالا گرفتن صدای اعتراضات به سفر ولیعهد سعودی به انگلیس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الشرق قطر، تکاپوی نهادهای حقوقی و انسان دوستانه انگلیس برای محکومیت سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به انگلیس در ماه آینده میلادی در تمام سطوح مردمی، پارلمانی و حقوقی شدت یافته است. خوشامدگویی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الشرق قطر، تکاپوی نهادهای حقوقی و انسان دوستانه انگلیس برای محکومیت سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به انگلیس در ماه آینده میلادی در تمام سطوح مردمی، پارلمانی و حقوقی شدت یافته است.

خوشامدگویی به بن سلمان ممنوع

در همین ارتباط فعالان انگلیسی کمپین «به ولیعهد سعودی خوشامد گفته نمی شود» راه انداخته و تعداد شرکت کنندگان در آن تا کنون بالغ بر دو هزار نفر بوده است.

در این میان «سام والتون» فعال انگلیسی بن سلمان را «خون آشام یمن» توصیف کرده و گفت، او شخصیتی است که در انگلیس به او خوشامد گفته نمی شود.

کمپین جمع آوری امضا علیه سفر بن سلمان در بسیاری از شهرهای انگلیس

این تکاپو ها و مواضع در حالی است که فعالان انگلیسی جمع آوری امضا از انگلیسی ها در شهرهای مختلف این کشور را آغاز کرده اند تا از این طریق تعداد بیشتری از مردم این کشور را به کمپین جمع آوری امضا در محکومیت سفر محمد بن سلمان ملحق سازند.

تا کنون ده هزار و 500 نفر این عریضه را امضا کرده‌اند و همه این اقدامات در چارچوب تلاش نهادهای حقوقی و بشردوستانه انگلیس به منظور محکومیت سفر ولیعهد سعودی جا دارد که قرار است ماه آینده صورت بگیرد.

تلاش برای صف بندی نمایندگان پارلمان علیه سفر بن سلمان

در سطح پارلمانی نیز «استیون بیل» هماهنگ کننده کمپین جمع آوری امضاها در پارلمان انگلیس به تلاش ها و تماس های خود برای آشنا کردن اعضای پارلمان با دلایل به راه انداختن این کمپین و اهمیت ملحق شدن به آن ادامه می دهد و تلاش دارد اعضای پارلمان را متقاعد کند که این عریضه را امضا کنند تا از این طریق دولت به لغو سفر بن سلمان متقاعد شود.

تا کنون 22 نماینده پارلمان انگلیس این عریضه را امضا کرده اند و این افراد نماینده بزرگترین فراکسیون ها و احزاب انگلیس هستند.

احتمال دستور دادستانی انگلیس برای بازداشت بن سلمان

یک گروه حقوقی و قانونی انگلیس نیز تلاش دارد با اتخاذ اقدامات قضایی کاری کنند که دادستانی کل دستور دستگیری ولیعهد سعودی پس از ورود به خاک انگلیس به دلیل جنایت های جنگی در حق مردم یمن را صادر کند.

در همین ارتباط  «کلثوم باعلوی» مدیر سازمان حقوق بشر یمن با گروهی از وکلای انگلیسی در ارتباط است تا دستور دستگیری ولیعهد سعودی در صورت سفر به انگلیس صادر شود.

این در حالی است که تعدادی از فعالان حقوقی انگلیسی در برابر سفارت ریاض در لندن تظاهرات کرده و توقف فروش سلاح به عربستان و محکومیت جنایت های این کشور در یمن را خواستار شدند.

آنان نقش انگلیس در حمایت از عربستان و فروش سلاح به آن را نیز محکوم و اعلام کردند از آنجا که یمنی ها با سلاح انگلیسی کشته می شوند، لندن در جنگی که از سه سال پیش در یمن جریان دارد، شریک است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.