ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69808
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۲۶
  • 454 بازدید
  • ارسال توسط :
تحمل برخی کارهای فرهنگی برای عده ای سنگین است و به آنان برمی خورد

تحمل برخی کارهای فرهنگی برای عده ای سنگین است و به آنان برمی خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ شامگاه روز گذشته جشنواره فیلم فجر با برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان داد و سیمرغ بلورین این جشنواره در رشته‌های مختلف اهدا شد. در بخش بهترین کارگردانی دو سیمرغ بلورین اهداء شد سیمرغ بلورین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ شامگاه روز گذشته جشنواره فیلم فجر با برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان داد و سیمرغ بلورین این جشنواره در رشته‌های مختلف اهدا شد.

در بخش بهترین کارگردانی دو سیمرغ بلورین اهداء شد سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم به وقت شام و به بهرام توکلی برای فیلم تنگه ابوقریب اهداء شد.

حاتمی کیا در جمع همه حاضران گفت: سلام عرض می کنم، ممنونم از محبت عزیزان از داوران عزیز من فیلمساز وابسته ام . فیلمساز این نظام ام . فیلمسازی هستم که افتخار می کنم از کسانی صحبت می کنم سی سال است که روی این سن رفت و آمد دارم، این اتفاق برای من اولین بار نیست، دلم می خواهد از بچه های سازمان اوج تشکر کنم، دوستانی که زحمت می کشند که واقعاً واژه سربازان گمنام امام زمان را به آن ها داد.

متاسفم که می شنوم برخی از همکاران.من افتخار می کنم فیلمی ساختم درباره مدافعان حرم. افتخار می کنم که برای ساختن این فیلم از عزیزی مثل حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. افتخار می کنم از بچه های سپاه که زحمت کشیدند و امثال من را رشد دادند. بابت 

تشکیلات وزارت کار تبدیل شود و کارآفرینی کردم . عوامل فیلم کنار ما رزق امثال رضا رشیدپور واژه هایی می سازند که در سازمان صدا  و سیما باب می شود. اعتراض می کنم به تلویزون ژهل بار یا سی بار پشت هم . افرادی دعوت کند که دفاع از این نوع نگاه کنند از اپزیسیون تبدیل می شوند از مسئولین شبکه سه و دو شکایتم را به خدا می برم بابت رفتار زشت شان در این مدت که با فیلم روا داشتند. 

من برای به وقت شام گریستم. اف به وقت شام فیلم کمدی است. من غصه می خورم در جایی هستم که اینجا نگاهداری از بچه هایی به وقت شام است. هیچ کدام به عنوان سوژه من این لجبازی را به خدا شکایت می برم. این نگاه نگاه زشتی است برای این مملکت. 

درباره گلایه مندی حاتمی کیا و نگاه اپوزیسیون برخی به فیلم های او به گفت و گو با همسر شهید مدافع حرم «محسن فانوسی» نشستیم.

 دفاع از اعتقاداشان برای برخی شده مثل یک بازیچه شده! 

«سمیرا حمیدی‌نامدار» گفت: به نظر می رسد موضوع مدافعان حرم در جامعه برای یک عده از مسئولان گرفته تا مردم عادی هنوز به درستی تبیین نشده است، رفتن مدافعان حرم برای دفاع از اعتقاداتشان شده مثل یک بازیچه ای که که گویا یک عده جوان با زندگی خود بازی می کنند؟ و این گونه تصور می کنند! آیا مگر چنین چیزی امکان دارد؟

وی اظهار کرد:  حالا کارگردانی از آن همه شجاعت و رشادت ها فیلمی تهیه می کند، برخی می آیند و انتقاد می کنند و برخی دیگر تنها احساس ترحم نسبت به شهدای مافع حرم به آنان دست می دهد.

همسر شهید فانوسی افزود: برای خانواده شهدای مدافع شاید رسیدگی هایی باشد، اما آیا آن جایگاهی که یک پدر و یا یک همسر می تواند برای خانواده اش داشته باشد باز می گردد؟ شهادت شهدای مدافع حرم به مراتب به گونه ای دیگر نسبت به شهدای جنگ تحمیلی است، این شهدا در خارج از کشور برای جلوگیری از فاجعه ای که می توانست در داخل کشور رخ دهد رفتند و شجاعانه مبارزه کردند و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند اجرشان به اندازه اجر دو شهید است.

اگر شهدای مدافع حرف نبودند، معلوم نبود سرنوشت ما چگونه ختم می شد

حمیدی نامدار تصریح کرد: شهدای مدافع حرم در عمل حفاظت از دین و اعتقاداشان را نشان دادند ولی یک عده باور ندارند که اگر این شهدا نمی رفتند و دفاع نمی کردند نه تنها ایران اسلامی بلکه بسیاری دیگر از کشورها دستخوش جنگی می شد که معلوم نبود سرنوشتش چه می شود.

تحمل برخی کارهای فرهنگی برای عده ای دشوار و سنگین است و به آنان برمی خورد

وی عنوان کرد: متأسفانه در اوضاع و احوال جامعه ما زمانی که کار فرهنگی برای شهیدا انجام می شود از یک سو شاهد هستیم که تحملش برای برخی دشوار است، اما در مسیر انجام کار فرهنگی به طور حتم هر عملی به عده ای بر می خورد و تحمل کردن واقعیت ها برایشان سنگین است چرا که نمی خواهند واقعیت ها را ببیند، حالا کارگردانی می آید و فیلمی می سازد و باز به برخی برمی خورد.

همسر شهید فانوسی ادامه داد: کار فرهنگی اجر و جهادش بالاتر از جهادی است که شهدا می جنگند، اما باید برای شهدا رفتاری زینب گونه داشته باشیم، اقدام حضرت زینب(س) در گودال قتلگاه و رسالت زینبی اش بر کسی پوشیده نیست، گرچه من نیز بارها پس از شهادت همسرم حرف ها شنیده ام، اما باید گفت هیچ گاه خون شهدا پیایمان نمی شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.