ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69810
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۱۵
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
طرح دوباره سربازگیری اجباری در عربستان

طرح دوباره سربازگیری اجباری در عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، برخی از روزنامه های محلی عربستان سعودی اخباری مبنی بر قصد مقامات این کشور برای مطرح کردن موضوع سربازگیری اجباری مردان و جوانان این کشور منتشر کردند.  مطرح شدن موضوع سرباز گیری اجباری جوانان، واکنش های متفاوت محافل مختلف عربستان را به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، برخی از روزنامه های محلی عربستان سعودی اخباری مبنی بر قصد مقامات این کشور برای مطرح کردن موضوع سربازگیری اجباری مردان و جوانان این کشور منتشر کردند.

 مطرح شدن موضوع سرباز گیری اجباری جوانان، واکنش های متفاوت محافل مختلف عربستان را به همراه داشته و باعث شده است تا فعالان شبکه های مجازی با راه اندازی هشتگی تحت عنوان «به زودی سربازگیری اجباری در عربستان» به این این موضوع واکنش نشان دهند.

اگر چه برخی منابع سعودی چنین تصیمی را تاحدودی شایعه می خوانند و هنوز هم تایید رسمی در این باره اتخاذ نشده اما این موضوع از سوی برخی مورد استقبال قرار گرفته شده است و باعث شده است تا آنها دلیل استقبال از این موضوع را خروج جوانان این کشور از تنبلی، کاهلی و بیکاری روزافزون در عربستان قلمداد کنند.

به زعم مقامات سعودی در حال حاضر سربازگیری اجباری در عربستان به حالت اجبار درنیامده است و این موضوع برای افراد متمایل به پیوستن به ارتش اختیاری است. این در حالی است که امتیازهایی که مقامات سعودی برای جوانان متمایل به پیستن به ارتش در نظر گرفته و افزایش میزان بیکاری در این کشور جوانان را وادار می کند که به ارتش بپیوندند.

در هر صورت موضوع سربازگیری اجباری چه ایده باشد چه شایعه، ترس و نگرانی را بین  جوانان این کشور ایجاد کرده است؛ کسانی که معتقدند برای مبارزه با انصارالله یمن به زور به مرزهای جنوبی برده خواهند شد خصوصا اینکه اخباری مبنی براینکه عربستان با کمبود شدید نیروی نظامی در یمن روبروست، منتشر می شود و علاوه بر این نیروهای این کشور فاقد روحیه مبارزه هستند و از طرفی حقوق ماهانه خود را دریافت نکرده اند و این موضوع را خود در فیلم هایی که ضبط می کنند به وضوع عنوان کرده اند.

طرح این موضوع باعث شده است تا برخی سربازگیری اجباری را به چند دلیل مفید بدانند؛ چرا که از نگاه آنها باعث خروج جوانان عربستان از تنبلی و کاهلی می شودو از سوی دیگر برخی را نیز واداشته تا به انتقاد از مقامات خود برخیزند و خواستار خروج از یمن پیش از کشاندن جوانان به ارتش و باتلاق یمن شوند.

رای الیوم در پایان می نویسد: عربستان جنگ آزموده نیست و از زمان تاسیس هیچ گاه به طور جدی وارد هیچ نبردی نشده است و براساس گزارش های روزنامه های غربی، در طوفان قاطعیت در یمن که وارد چهارمین سال خود شده نیز به دنبال خروج از آن و حفظ آبرو است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.