ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69827
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۸:۴۸
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :

مزد ابراهیم

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید پویا هاشمی؛* سن و سال ما به زمان جنگ قد نمی‌دهد و تنها با حال و هوایش، آن هم به واسطه دلبستگی والیدنمان به آن برهه زمانی و فرشتگانی که در آن زمان یا پر کشیدند و رفتند و یا زخمی بر زمین افتادند، بزرگ شده ایم.  حاج ابراهیم برای […]

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید پویا هاشمی؛* سن و سال ما به زمان جنگ قد نمی‌دهد و تنها با حال و هوایش، آن هم به واسطه دلبستگی والیدنمان به آن برهه زمانی و فرشتگانی که در آن زمان یا پر کشیدند و رفتند و یا زخمی بر زمین افتادند، بزرگ شده ایم.

 حاج ابراهیم برای ما نسل… ((نمیدانم چندمی‌ها)) که با مهاجر و دیده بان حال و هوای جنگ را فهمیدیم و با بوی پیراهن یوسف، از کرخه تا راین، آژانس شیشه‌ای و به نام پدر با حال و هوای آن فرشتگان زخمی انس گرفتیم و حتی امروز که با به رنگ ارغوان و بادیگارد از سختی‌های حفظ این انقلاب برای ما سخن می‌گوید، به مانند یک چراغ است تا صراط مستقیم انقلاب را گم نکنیم.
حاج ابراهیم همان کسی است که سید شهیدان اهل قلم درباره او اینگونه می‌نویسید: “حاتمی‌کیا توانسته است که بر تکنیک پیچیده سینما غلبه کند، حجاب‌های تصنع و تکلف و صورت‌گرایی را بدرد، از سطح عبور کند و به عمق برسد و با سینما همان حرفی را بزند که «حزب‌الله» می‌گوید.   رو دربایستی را کنار گذاشته‌ام؛ زدن این حرف‌ها شجاعتی می‌خواهد که با عقل اندیشی و حتی ژورنالیسم جور در‌نمی‌آید، چرا که حزب‌الله حتی در میان دوستان خویش غریبند، چه برسد به دشمنان. اگرچه در عین گمنامی و مظلومیت، باز هم من به یقین رسیده‌ام که خداوند لوح و قلم تاریخ را بدینان سپرده است. شاید باشند فیلمسازانی که مهارت تکنیکی‌شان در سینما از حاتمی کیا بیش‌تر باشد، اما هیچ کدام «بسیجی» نیستند… و من به بسیجیان امید بسته‌ام.
حال امروز در کشوری که تمام جانش را مدیون انقلاب است و تنها باید محلی برای گسترش تفکر همین انقلاب برای پیشرفت بهتر اهداف آن در آینده باشد، متاسفانه محلی برای گاه دعوا‌های سیاسی بر سر یک آتش‌سوزی و یا محلی برای وحشی نشان دادن، ولی نعمتان همین انقلاب گردیده است و دیگر چاره‌ای نمی‌ماند که حاج ابراهیم‌ها وقتی عرصه را تنگ ببینند، ققنوس وار به درون این آتش که در بلند مدت می‌تواند زمینه‌ای برای نابودی انقلاب شود، بزنند و تمام سختی‌ها را به جان بخرنند تا شاید کمی دین خود را به همان فرشتگان پر کشیده ادا کنند.
امروز حاتمی کیا طلایه دار حرکتی برای حفظ اهداف اصلی انقلاب و چراغی برای هدایت فرهنگ مردم به سوی صراط مستقیم و سنگری برای جلوگیری از هجمه‌های سنگین فرهنگی بدخواهان این انقلاب است و مزد او نه در سیمرغ بلورین بلکه در چشمان آن پدر شهید مدافع حرم در سالن اختتامیه جشنواره فجر و در بوسه‌ فرمانده و طلایه دار مدافعان حرم، حاج قاسم سلیمانی است.
حاج ابراهیم بگذار هر چه می‌خواهند بگویند، حقیقت عاشقی پروانه جز با سوختن عیان نمی‌شود.
#خسته_ نباشی_ سردار_فرهنگی
#به_وقت_شام
#ابراهیم_حاتمی_کیا
#سینمای_انقلاب   سید پویا هاشمی- روزنامه نگار و دانشجوی دانشگاه آزاد تهران جنوب انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.