ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 69834
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۱۲
  • 212 بازدید
  • ارسال توسط :
استخراج گنج بر پایه سخن رهبری/ «قاسم سلیمانی» نماد افراد شاخص نظام است

استخراج گنج بر پایه سخن رهبری/ «قاسم سلیمانی» نماد افراد شاخص نظام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) امیر سرتیپ حسن سیفی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: انقلاب، چراغی برای نسل آینده است که نیات و مقاصد ما را به نمایش می‌گذارد. ۲۲ بهمن […]

استخراج گنج بر پایه سخن رهبری/ «قاسم سلیمانی» نماد افراد شاخص نظام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) امیر سرتیپ حسن سیفی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: انقلاب، چراغی برای نسل آینده است که نیات و مقاصد ما را به نمایش می‌گذارد. ۲۲ بهمن بیانگر مقاصد امتی است که از هیچ کوششی برای حمایت و حفاظت از ایران اسلامی دریغ نکرده و هر چه از دستش برآمده، طی چهار دهه انجام داده است.

وی با بیان این مطلب گفت: 22 بهمن، امتحان امت اسلامی ایران پس از ۴ دهه بود که در عرصه‌های مختلف، توانمندی و عزتش را نشان داد. ما در ۲۲ بهمن‌ماه نشان دادیم که ذره‌ای از مقصد خود دور نشده‌ایم. این رویکرد مستلزم آن بود که تابلوی قابل قبول، محبوب، مشروع و مسئولی را به جهانیان نشان دهیم. ما ملتی استکبارستیز هستیم که باید مقاومت کرده و نشان دهیم که اگر کسی با آرمان‌های قرآنی ما در بیفتد، ما برای حفاظت از آنها از خون خود دریغ نمی‌کنیم.

امیر سیفی در بخش دیگری از سخنانش به افرادی که وارد عرصه جنگ شدند اشاره و عنوان کرد: علاوه بر ارتش و سپاه،‌ فرزندان حزب‌الهی امت ایران نیز با وجود اینکه وظیفه‌ای همانند دو نهاد پیشین نداشتند وارد صحنه شدند که در این عرصه تابلوهای قابل عرضه‌ای برای جهانیان داریم.

وی گفت: در این عرصه چند اقدام ارزشمند داشتیم؛ نخست آن که مقاصد رسول اکرم (ص) و نیات علوی (ع) و مقاصد مهدوی (عج) که قابل دفاع است را در پیش چشم خود قرار دادیم و از بعثت شروع کردیم و در کوچه‌ پس‌کوچه‌های عاشورا گذر کردیم و در دفاع مقدس آبدیده شدیم و چهره‌ای عرف‌پسند را ارائه کردیم. با اقداماتی که انجام دادیم به دنبال آن بودیم که نگذاریم امیرالمومنین (ع) در سقیفه مظلوم واقع شود و از این پس نخواهیم گذاشت که فرزندان امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) مظلوم واقع شوند.

 رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی افزود: طی چهار دهه پس از پیروزی انقلاب به دنبال غبارزدایی از مسیر حکومت امام علی (ع) بودیم. گرد و غبار را از الگوی فاطمی برداشتیم. امروزه اگر نامی از مسئولان سپاه، ارتش و دیگر نهادهای ما در جهان شنیده شود،‌ دشمن می‌داند که ما با الگوی فاطمی راه به پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه فرمانده ارتش وقتی از این موضوع صحبت می‌کند که ما در کنار سپاه هستیم، حرف ارزشمندی را به زبان می‌آورد، ادامه داد: دشمن باید بداند که نگاه ما علمی و هدفمند است که از الگوی فاطمی نشئت گرفته‌ است. همچنین نیت و مقصد ما ترسیم تابلوی مهدویت در جهان است.

امیر سیفی افزود: سه نوع نیروی مسلح در جهان داریم، یکی از این نیروها زینتی و تشریفاتی هستند که سهمی در حکومت و مشکلات ندارند؛ ارتش‌هایی که تاب مقاومت در برابر داعش را نداشتند. نیروهای ما نمی‌توانند زینتی باشند. گروه دوم، نیروهای مسلح ماموریتی هستند که به اجرای ماموریت فکر می‌کنند و عملکردشان نفرت‌انگیز است و فساد به همراه می‌آورند. اساس کار آنها با نیروهای اول فرق می‌کند. نوع سوم نیروهای مسلح، اخلاق‌مدار و تکلیف‌محور هستند که ما از آنان برخوردار هستیم.

وی تصریح کرد: ما دارای 80 میلیون نیروی مسلح اخلاق‌مدار هستیم. هر کدام از مردم سرباز هستند. ما به تعداد مردم کشورمان نیروی اخلاق‌مدار داریم. در عاشورا آموختیم که نباید سکوت کنیم و باید علم به دست بگیریم و در این مسیر حرکت کنیم. ممکن است افرادی که در راهپیمایی 22 بهمن آمدند پوشش مناسب نداشته باشند، ولی همین افراد برای حمایت از نظام به خیابان آمدند و هنوز عشق فاطمه در قلب آنها وجود دارد. نیروهای مسلح اخلاق‌مدار نشان می‌دهند که مردم اصل هستند.

رئیس سازمان حفظ آثار ارتش با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال خارج کردن هر یک از فرزندان ما از دایره ایمان است، گفت: باید اخلاق را در میان افراد جامعه حاکم کنیم؛ موضوعی که دشمن به دنبال حذف آن است. باورهای عمیق و احکام ریشه‌دار برگرفته از دستورات الهی و اخلاق باید در نیروهای ما موجود باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درصدد شکل دادن به ذهن، تصور و خیال افراد است. امیر حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگویی که با من داشت گفت که رهبر معظم انقلاب فرمودند که این سازمان باید گنج استخراج کند. امیر سیاری تأکید کرد که این سخن معظم‌له برای من در حکم فتواست.

امیر سیفی ادامه داد: باید اخلاقی را حاکم کنیم که باورهای عمیق را به افراد ارائه کند. بر پایه این آیه «إِذا کانُوا مَعَهُ عَلى أَمْرٍ جامِعٍ…؛ اگر امر جامع حکومتی پیش آمد صحنه را ترک نکنید» که به شهادت حنظله، یک داماد در فردای روز ازدواجش مربوط است، باید به تربیت ۸۰ میلیون حنظله با استفاده از تجربه جنگ بپردازیم. بدون تعصب به نهاد و رنگ لباس باید از شهیدان همت، کاوه و ستاری یاد بگیریم که چطور فعالیت کنیم. تا هنگامی که عکس شهدا در بزرگراه‌ها باشد، نمی‌توان برخلاف شهدا عمل کرد.

وی گفت: ما در بسیج،‌ ارتش و سپاه، روش‌های پنهانی داریم که کارها را با استفاده از آنها انجام می دهیم. یکی از افرادی که به جهان نشان دادیم سردار قاسم سلیمانی بود، این کار به آن منظور بود که دشمن بداند که ما افرادی چون سیاری، فدوی، جعفری و موسوی را هم داریم. شیوه‌ها بعد از اقدام و روش را به صورت متفاوت از سپاه به کار می‌گیریم؛ در عین حال وحدت رویه و عمل در بعثت و سقیفه و عاشورا  را با سپاه داریم.

امیر سیفی اظهار کرد: بسیج با 64 هزار نفر،‌ بیش از سپاه و ارتش شهید داده است که این موضوع برای ما پیام دارد. تا هنگامی که مردم پای این انقلاب ایستاده‌‌اند، دشمن نمی‌تواند ما را شکست دهد. مردمی که نه غزه، نه لبنان می‌گویند فهم تاکتیکی ندارند. گروه‌های مقاومت کسانی را در حمایت از خود دارند که خونشان را فدای آنها می‌کنند. سیدحسن نصرالله و آیت‌الله سیستانی برای ما نماد، پرچم، توتم و نماد غیرت هستند.

وی افزود: ارتش ۳۱۰۰ شهید داده است. ما ۵۵۰۰ زندانی سیاسی داشتیم که آزاده بودند. باید در این باره مطالعه کرد و آثاری از آنان به چاپ رساند. در آینده، این سازمان به دنبال انجام کارهایی در ۸ سال دفاع مقدس است. سپس به این می‌پردازیم که در عرصه فیلم و سریال چه باید می‌کردیم. ارتش در ابتدای پیروزی انقلاب، تنها و فروپاشیده بود. برخی از ارتشی‌هایی که در پیش از انقلاب با آن همراه نبودند،‌ در دوران جنگ از جان مایه گذاشتند و تمام قد حضور پیدا کردند. ارتش ما، مکتبی فاطمی است. افراد ارتش برای جانفدایی ملت تربیت شده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.