ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 69841
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
  • 308 بازدید
  • ارسال توسط :
اصفهان|فعالان فرهنگی آتش به اختیار در جشنواره عمار اصفهان

اصفهان|فعالان فرهنگی آتش به اختیار در جشنواره عمار اصفهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به مناسبت ایام دهه فجر از 19 تا 22 بهمن جشنواره عمار در جمع‌های مردمی استان حضور یافته و به اکران کارهای فرهنگی خود پرداختند. استقبال مردم این استان از جشنواره عمار کم نظیر بود و این نشان‌دهنده علاقه بسیار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به مناسبت ایام دهه فجر از 19 تا 22 بهمن جشنواره عمار در جمع‌های مردمی استان حضور یافته و به اکران کارهای فرهنگی خود پرداختند. استقبال مردم این استان از جشنواره عمار کم نظیر بود و این نشان‌دهنده علاقه بسیار مردم به ویژه جوانان از اقدامات فرهنگی و انقلابی و مباحث  ایثار  و شهادت است.

یکی از اقدامات تاثیر گذار و مهم جشنواره عمار در روز 22 بهمن اتفاق افتاد. جشنواره عمار با برگزاری گردهمایی فعالان فرهنگی آتش به اختیار با حضور خانواده شهید حججی و شهید شاهسنایی و با یاد شهید حاج احمد کاظمی نظر مردم را بیش از پیش جلب کرد. شهید محسن حججی الگوی نوجوانان و جوانان بسیاری است و در میان مردم از محبوبیت بسیاری برخوردار  است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز شهید حججی را حجت خدا بر روی زمین نامیدند.

گردهمایی ‌فعالان ‌فرهنگی آتش به اختیار و اکران‌ کنندگان عمار

گردهمایی اکران‌کنندگان اصفهان با اجرای محمد صادق میرصالحیان از شاعران جوان اصفهان با میزبانی شهید کاظمی، شهید حججی و شهید سجاد شاهسنایی و پذیرایی خانواده شهدای فاطمیون روز یکشنبه 22 بهمن بعد از نماز مغرب در شهرستان نجف‌آباد، کنار مقبره ‌شهید حججی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره عمار برگزار شد.

گردهمایی فعالان آتش به اختیار و برگزیدگان جشنواره مردمی عمار در راستای تجلیل از مقام شهیدان حاج احمد کاظمی، شهید محسن حججی و شهید سجاد شاهسنایی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در محل یادمان شهدای نجف‌آباد برگزار شد.

پخش 3 فیلم از فیلم‌های برگزیده جشنواره عمار و تجلیل از مقام دو تن از فعالان جشنواره عمار از برنامه‌های این گردهمایی بود.

فیلم "تک‌خوان"، ماجرای گروه سرود نوجوانان در جریان راهپیمایی 22 بهمن توسط مهدی حسینی تهیه شده بود که در خلال پخش این فیلم گروه سرود فرهنگی هنری طه از شهرستان خمینی‌شهر سرود این فیلم را به طور زنده اجرا کردند.

اجرای سرود تک خوان توسط محمد حسین رضایی، خواننده جوان و گروه سرود طاها و تقدیر پدر شهید حججی از برگزیده جشنواره عمار از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

حاج عباس شیروی در اقدامی جالب و خلاق سنگ فرش مسجد ولی‌عصر (عج) خمینی‌شهر را مزین به شعار "مرگ بر آمریکا" کرده بود و به عنوان یکی از برگزیدگان جشنواره عمار مورد تقدیر قرار گرفت.

کلیپ قهرمان من با حضور پدر شهید حججی

در ادامه کلیپی با عنوان «قهرمان من» با حضور پدر شهید محسن حججی از مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی پخش شد و پدر این شهید ولایت‌مدار در سخنان کوتاهی درباره مهم‌ترین وصایای فرزند شهیدش صحبت و بر مسئله حجاب تاکید بسیار کرد.

تقدیر از استعداد برتر جشنواره عمار

در ادامه این مراسم از استعداد برتر جشنواره عمار محمدمهدی محسنی نیز تقدیر به عمل آمد و کلیپی با عنوان وصیت‌نامه برگرفته از وصیت شهید حججی به فرزندش که برای نخستین بار پخش شد، دیگر برنامه این گردهمایی بود.

مادر شهید قوچانی در جشنواره عمار

در بخش دیگری از این برنامه که مربوط به سالگرد شهادت شهید حاج علی قوچانی بود، مادر این شهید بزرگوار در جشنواره حضور یافته و در سخنان کوتاهی با مردم گفت‌وگو کرد و بر حضور پر رنگ زنان در صحنه‌های انقلاب و فداکاری‌های آنان تاکید کرد.

پایان گردهمایی با نماهنگ وعده صادق

در پایان این گردهمایی نماهنگ وعده صادق پخش شد. سرود "هم‌قسم" نیز توسط محمد حسین رضایی و گروه سرود یاوران آفتاب نیز اجرا شد.

از دیگر برنامه‌های جشنواره عمار می‌توان به اکران فیلم تحریرهای رود، اکران فیلم قهرمان من، اکران فیلم مادر شهیدان و اکران فیلم تک خوان اشاره کرد.

اکران‌های عمومی جشنواره عمار از 19 تا 22 بهمن

جشنواره عمار به مناسبت دهه فجر و برای آشنایی بیشتر مردم با دستاوردهای انقلاب و همچنین آشنایی نسل نوجوان با انقلاب و مفاهیم ایثار و شهادت اکران‌های بسیاری داشت. از جمله این اکران‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اکران ویژه مستند «جنگ، دوربین، من» و ادامه اکران‌ها تا پایان دهه فجر هر روز صبح‌ها و بعدازظهرها در اصفهان؛ اکران آثار منتخب جشنواره عمار و ادامه اکران‌های ویژه تا 20 بهمن‌ماه به اضافه اکران‌های هفتگی و مناسبتی در طول سال در شهرضا؛ اکران ویژه مستند «قائم‌مقام» در نائین؛ اکران آثار منتخب جشنواره عمار در آران و بیدگل؛ اکران «صداها، نبرد خلیج فارس» (کودک و نوجوان) و  «لکه» (عموم) در سجزی؛ اکران فیلم‌های منتخب عمار در جوزدان.

در اصفهان اکران ویژه فیلم «بعدازظهر»، اکران ویژه مستند «تلکه»، اکران ویژه مستند «قائم‌مقام» و اکران فیلم «سلام و مادرانه». اکران ویژه فیلم «بعدازظهر» در تیران؛ اکران ویژه فیلم «یتیم‌خانه ایران» در سجزی؛ اکران ویژه مستند «آقای دادستان» همراه با ارتباط تلفنی کارگردان در بهارستان و اکران مستند دیدنی «کارخانه جهان» در شهرستان نطنز از جمله اکران‌های جشنواره عمار به مناسبت دهه فجر بود که با استقبال مردم اصفهان همراه شد.

جشنواره عمار و ادامه اقدامات فرهنگی

اکران و توزیع محصولات فرهنگی و رسانه‌ای انقلاب اسلامی در اصفهان توسط جشنواره عمار صورت گرفت. این جشنواره در ایام دهه فجر به ویژه از 19 تا 22 بهمن با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی سبب استقبال کم نظیر اصفهانی‌ها شد. برپایی غرفه در روز 22 بهمن در میدان امام(ره) اصفهان و برگزاری گردهمایی فعالان فرهنگی آتش به اختیار در شهرستان نجف‌آباد از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره بود.

مردم ولایت‌مدار و انقلابی اصفهان از چنین برنامه‌های فرهنگی استقبال کرده و هرجا که نشان و ردپایی از شهدا و خانواده آنها، ایثارگران و جانبازان و مباحث ایثار و شهادت باشد مشتاقانه شرکت می‌کنند و فرزندان خود را نیز براساس آموزه‌های ولایت فقیه پرورش می‌دهند.

جشنواره عمار با اقدامات فرهنگی و مردمی در اصفهان و استان‌های دیگر همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهد و مشتاقان بسیار دیگری را جذب می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.