ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69887
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۴:۴۹
  • 410 بازدید
  • ارسال توسط :
سعودی و صهیونیسم در توّهم ایجاد اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران

سعودی و صهیونیسم در توّهم ایجاد اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران

چند روزی است که «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، به صورت سریالی، سخنانی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می کند و همین سریالی بودن اظهارات و ادعاهای ضد ایرانی موجب شده تا از پیش طراحی شدن چنین اقدامی در اتاق های فکر اربابانِ سعودی وی کاملا واضح و عیان […]

چند روزی است که «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، به صورت سریالی، سخنانی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می کند و همین سریالی بودن اظهارات و ادعاهای ضد ایرانی موجب شده تا از پیش طراحی شدن چنین اقدامی در اتاق های فکر اربابانِ سعودی وی کاملا واضح و عیان شود. منصور هادی در یکی از ادعاهای خود، ایران را به حمایت تسلیحاتی از گروه های یمنی و به ویژه نیروهای انصارالله متهم کرده است! این درحالی است که وی همچون اربابانِ سعودی‌اش تاکنون از ارائه کوچکترین سند و مدرکی برای اثبات ادعای خود عاجز مانده است. هادی همچنین در ادعاهایی تعجب برانگیز، مدعی شده است: «افراط گرایان و شبه نظامیانِ حوثی مورد حمایت ایرانی در کمین یمن هستند! ما با جامعه جهانی تلاش می کنیم تا از این کمین عبور کرده و به صلح و امنیت برسیم!»

رئیس جمهوری فراری یمن همچنین ادعا کرده است: «آمریکا حامی مشروعیت یمن است. ما از واشنگتن به دلیل مواضع آن در حمایت از مشروعیت قدردانی می کنیم!» از سوی دیگر، منصور هادی در یکی دیگر از سخنان خود مدعی شده است: «شبه نظامیان کودتاچی یک جنگ وحشیانه را علیه ملت یمن به راه انداخته اند؛ جنگی که منافع توسعه طلبانه ایران را تأمین می کند!» این ادعای مضحک در حالی مطرح می شود که حملات تجاوزکارانه رژیم سعودی و متحدان آن به یمن پس از درخواست رسمی منصور هادی آغاز شد؛ حملاتی که تاکنون بیش از 33 هزار شهید و زخمی برجای گذاشته است. رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن همچنین ادعا کرد که عملیات طوفان قاطعیت، نقشه ایران در یمن را با شکست مواجه ساخته است!

هادی شبیه‌ترین فرد به «آنتوان لحد»

تاریخ هیچگاه فراموش نخواهد کرد که جنایت های هولناک و قرون وسطایی عربستان سعودی و متحدان آن علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن، در واقع محصول خیانت بزرگی است که «عبد ربه منصور هادی» علیه ملت خود مرتکب شد. اگر ائتلاف متجاوز سعودی به سرکردگی عربستان سعودی در تاریخ 25 مارس سال 2015 حملات ددمنشانه خود علیه مردم یمن را کلید زد، علت آن به درخواست رسمی منصور هادی از سعودی‌ها برای آغاز چنین عملیات تجاوزکارانه ای باز می گردد؛ درخواستی که پوشش مناسبی را برای اقدامات ضد حقوق بشری و ضد حقوق بشردوستانه سعودی‌ها فراهم آورد و موجب شد تا آنها اینگونه به افکار عمومی القاء کنند که عملیاتشان در یمن، به درخواست رئیس جمهوری آن کشور بوده و بدین ترتیب کاملا قانونی تلقی می شود.

در حال حاضر منصور هادی به جایی رسیده است که هیچ کس از حیث ارتکاب خیانت علیه یک ملت مظلوم با او برابری نمی کند، از همین روی، از این نظر بهترین کسی که می توان هادی را به او تشبیه کرد، «آنتوان لحد» است. آنتوان لحد یک نظامی لبنانی بود که با شعارهای ناسیونالیستی و ادعای وطن پرستی، از ارتش لبنان خارج شد و با پول و سلاح اسرائیل، ارتشی تشکیل داد که 20 سال با نظامیان لبنانی جنگید. وی مجری توطئه‌های اسرائیل در لبنان و از عوامل اصلی جنگ داخلی 15 ساله در کشورش بود و در کشتار صبرا و شتیلا نیز نقش داشت. اکنون نگاهی به تحولات یمن و نقشی که منصور هادی در چارچوب این تحولات ایفا می کند، در وهله اول خاطرات اقدامات خیانتکارانه لحد را به اذهان تداعی می کند؛ گویی که تاریخ بار دیگر و در جایی دیگر، تکرار شده است.

عروسک خیمه شب بازی سعودی کیست؟

«منصور هادی» در 27 مارس سال 2015 پس از آغاز عملیات نظامی تجاوزکارانه سعودیها و هم‌پیاله‌های آنها، فرار را بر قرار ترجیح داد و به عربستان سعودی گریخت. سِیر تحولات قریب به سه سال گذشته در ارتباط با نحوه برخورد مقامات ریاض با منصور هادی به خوبی گویای این واقعیت است که وی تنها یک عروسک خیمه شب بازی در نزد خاندان سعودی است، به گونه ای که حتی برای آب خوردن نیز به اجازه آنها احتیاج دارد. منصور هادی تنها مجری دستورات صادره از کاخ پادشاهی سعودی است و بیش از این، اختیاری از سوی خود ندارد. وی حتی در سال گذشته توسط مقامات سعودی برای مدت زیادی در حصر خانگی قرار گرفت تا نتواند به صورت خودسرانه اقدامی را در رابطه با تحولات یمن صورت دهد. این حصر خانگی در ریاض پس از آن صورت گرفت که منصور هادی طی چند نوبت تلاش کرد تا برخلاف تمایل خاندان سعودی، به شهر عدن در جنوب یمن سفر کند.

پس از پافشاری هادی بر لزوم انجام این سفر، مقامات سعودی به او تفهیم کردند که وی دیگر هیچ جایگاهی در عرصه تحولات یمن نداشته و این ریاض است که تصمیمات لازم در این خصوص را اتخاذ می کند و تمامی امور نیز باید با هماهنگی مقامات ریاض انجام شود. در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «آسوشیتدپرس» پیشتر اعلام کرده بود: «ناتوانی هادی در بازگشت به جنوب یمن، تاکیدی بر از دست رفتن اختیار و قدرت او حتی در محور جنوبی است». براساس آنچه که گفته شد، پر واضح است که اظهارات و ادعاهای ضد ایرانی منصور هادی طی روزها و هفته های گذشته در اتاق فکر سعودی برنامه ریزی شده است و او به عنوان یک «مُهره سوخته» تنها مجری یک طرح ضد ایرانی از سوی خاندان سعودی است.

طرح ضد ایرانی مشترک ریاض و تل آویو

در شرایط کنونی به نظر می رسد که با یک طرح ضد ایرانی مشترک جدید از سوی عربستان سعودی و مقامات رژیم صهیونیستی مواجه هستیم. اظهارات ضد ایرانی منصور هادی به عنوان یکی از عاملان و مزدوران سعودی و به موازات آن، فرافکنی های اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر نفوذ یک پهپاد ایرانی به حریم هوایی سرزمین های اشغالی، حکایت از آن دارد که نقشه جدیدی از سوی سعودی و صهیونیسم برای مواجهه با نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی ایران در منطقه، طراحی شده است. مقامات سعودی و صهیونیستی خود نیز به این مسئله اذعان داشته و بارها گفته اند که اجازه افزایش نفوذ ایران در کشورهای منطقه را نخواهند داد و با این نفوذ، مقابله خواهند کرد. این را نیز اضافه کنید که قدرتی که امروز محور مقاومت از آن برخوردار است، در مقایسه با سال های گذشته بی‌سابقه بوده و همین مسئله موجبات نگرانی مقامات ریاض و تل آویو را فراهم آورده است. بنابراین، کاملا طبیعی است که آنها در اتاق های فکر مشترک خود به طراحی برنامه های ضد ایرانی متوسل شوند.

منافع مشترک ریاض و تل آویو در سوریه

از سوی دیگر، منافع مشترک ریاض و تل آویو در سوریه موجب شده است تا آنها از تمامی ظرفیت های خود برای مقابله با ایران بهره برداری کنند. یکی از عوامل مهم همزمانی تلاش های مذبوحانه ریاض و تل آویو برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، منافع مشترک این دو در سوریه است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین بازیگران تأثیرگذار بر تحولات سوریه تاکنون نقش مهمی را در ناکام گذاشتن اهداف سعودی و صهیونیسم در این کشور ایفا کرده است. سعودیها و صهیونیستها اکنون بر آن شده اند تا به زعم خود از طریق تضعیف ایران، زمینه کاهش نقش آن در سوریه را فراهم کنند. موفقیت نهایی دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریسمِ تحت الحمایه سعودی و صهیونیسم، ضربه کاری را به هر دوی آنها وارد خواهد آورد؛ کما اینکه تاکنون نیز پس لرزه‌های این موفقیت نسبی، دامن گیر آنها شده است. برهمین اساس، یکی از اهداف اصلی فرافکنی های همزمان سعودیها و صهیونیستها علیه ایران از طریق تشکیل اتاق فکر مشترک، مقابله با نفوذ تهران در سوریه است.

توّهم ایجاد اجماع منطقه ای و بین المللی علیه تهران

سعودی و صهیونیسم امروز در توّهم ایجاد یک اجماع منطقه ای و بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. آنها این اقدام خود را به ویژه پس از سلسله مواضع اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا علیه تهران، بیش از پیش تشدید کرده اند تا شاید از این رهگذر، جامعه جهانی را بیش از قبل علیه ایران تحریک کنند. سلسله اظهارات اخیر مزدوران سعودی همچون منصور هادی و همچنین فرافکنی های مقامات صهیونیستی علیه ایران در واقع، با هدف هم‌صدایی و همنوایی با دولت کنونی ایالات متحده و هم‌پیمانان غربی آن مطرح می شود؛ به ویژه آنکه آنها (آمریکا و غرب) طی هفته های اخیر به صورت یکصدا بر لزوم تغییر رفتار منطقه ای ایران تأکید کرده اند. اکنون سعودی و صهیونیسم عزم خود را برای موج سواری بر روی زیاده خواهی های آمریکا و غرب از ایران جزم کرده و می خواهند بیش از گذشته به این موج دامن زنند. این درحالی است که به نظر می رسد تل آویو و ریاض فراموش کرده اند که معادلات قدرت در مقایسه با سالهای دور تفاوت چشمگیری داشته است و اکنون، این اقتدار جمهوری اسلامی است که آینده تحولات را رقم می زند و نه توطئه چینی های چند رژیم کوچک و دیکتاتورمسلک که مؤلفه های قدرت را تنها در کودک‌کُشی و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی گناه خلاصه می کنند.

انتهای متن/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.