ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69926
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :
81 شهید همزمان با سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی تشییع می شوند

81 شهید همزمان با سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی تشییع می شوند

سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی روز سه شنبه درنشست خبری افزود: پیکرهای شهدای گمنام دفاع مقدس روز پنجشنبه هفته جاری از طریق فرودگاه وارد مشهد شده و طی مراسمی مورد استقبال رسمی مردم و مسئولان قرار خواهد گرفت و سپس به حرم مطهر رضوی منتقل شده و آئین وداع با شهدا در جوار بارگاه […]

سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی روز سه شنبه درنشست خبری افزود: پیکرهای شهدای گمنام دفاع مقدس روز پنجشنبه هفته جاری از طریق فرودگاه وارد مشهد شده و طی مراسمی مورد استقبال رسمی مردم و مسئولان قرار خواهد گرفت و سپس به حرم مطهر رضوی منتقل شده و آئین وداع با شهدا در جوار بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: پیکرهای این شهدا که اغلب در جنوب کشور از جمله مناطق عملیاتی بدر، خیبر و کربلای چهار و پنج تفحص شده اند طی هفته آینده در 16 مکان جدید واقع در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تایباد، بردسکن، قوچان و حوزه علمیه موسی بن جعفر (ع) مشهد، شهرهای مشهد ریزه، کاریز، نیل شهر، فرهاد گرد، چکنه، همت آباد، یونسی، کاخک، نوخندان، چاپشلو، لطف آباد و مشهد، تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
وی از تشییع پیکرهای 13 شهید گمنام در روز سه شنبه یکم اسفند ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در مشهد خبر داد و گفت: در این مراسم همچنین تشییع پیکر 2 شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) و تشییع نمادین 49 شهید مفقودالجسد مدافع حرم از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
سردار نجاتی افزود: هویت این افراد مشخص شده است و تدفین نمادین این رزمندگان با سنگ قبرهایی که نام این شهدا بر آن حک شده در بهشت رضا (ع) مشهد انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: با احتساب شهدای هفته آینده، پیکر 292 شهید گمنام دفاع مقدس در 88 مکان این استان دفن شده است که 158 پیکر در 57 بوستان، 9 پیکر در هفت مکان نظامی، 28 پیکر در 14 دانشگاه و مرکز آموزشی و بقیه پیکرهای شهدا نیز در نقاط مختلف استان به خاک سپرده شده اند.
وی همچنین از ساخت و بهره برداری از 28 مزار شهدای گمنام در 88 مکان این استان خبر داد و گفت: از 292 شهید گمنام خراسان رضوی تاکنون پنج شهید از طریق آزمایشهای دی.ان.ای تعیین هویت شده و سنگ مزار برای آنان نصب شده است.
مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی پیشرفت ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان را 14 درصد عنوان کرد و افزود: اعتبارات مصوب شورای شهر مشهد برای پروژه باغ موزه 350 میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: امیدوارم 150 میلیارد ریال که امسال برای این پروژه در نظر گرفته شده بود پرداخت گردد.
وی با بیان اینکه 10 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از خانواده شهدا و ایثارگران هستند گفت: امیدوارم افتخار تامین بودجه 350 میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه باغ موزه مشهد، نصیب شورای فعلی این شهر شود.
استان خراسان رضوی 17 هزار و 111 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است که از این تعداد حدود 300 نفر مفقودالجسد هستند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.