ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69936
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
  • 148 بازدید
  • ارسال توسط :
عملیات موفقیت‌آمیز لشکر فاطمیون در دیرالزور+ عکس

عملیات موفقیت‌آمیز لشکر فاطمیون در دیرالزور+ عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، لشکر فاطمیون به‌همراه سایر گروه‌های مقاومت و نیروهای ارتش سوریه در سوریه همچنان به پیشروی‌های خود برای آزادی کامل مناطق مختلف سوریه و بازپس‌گیری آن از دست عناصر تکفیری ادامه می‌دهند و شبانه‌روز تلاش می‌کنند. رزمندگان فاطمیون روز گذشته، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، لشکر فاطمیون به‌همراه سایر گروه‌های مقاومت و نیروهای ارتش سوریه در سوریه همچنان به پیشروی‌های خود برای آزادی کامل مناطق مختلف سوریه و بازپس‌گیری آن از دست عناصر تکفیری ادامه می‌دهند و شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

رزمندگان فاطمیون روز گذشته، دوشنبه، 23 بهمن ماه 96 موفق شدند در عملیاتی که حدود پنج ساعت به طول انجامید، 34 کیلومتر مربع از بیابان‌های جنوب استان دیرالزور را پاکسازی کنند. این عملیات که از اوایل صبح روز گذشته انجام شد، نقطه‌ آغازش از روستای (کُباجِب) مسیر «السخنه – دیرالزور» بود و در «جیعة الیوسید» در جنوب دیرالزور به پایان رسید.

رزمندگان فاطمیون چندی پیش نیز موفق شده بودند حدود 70 کیلومتر مربع از بیابان‌های جنوبی استان دیرالزور را پاکسازی کنند و دو روستای «طماح» و «فیضة بن مونیع» را از چنگ تروریست‌های تکفیری آزاد کنند. این موفقیت طی عملیاتی که نزدیک به شش ساعت در دهم بهمن ماه 96 به دست آمد.

بیشتر بخوانید:

وسعت پیشروی‌ رزمندگان فاطمیون در بیابان‌های دیرالزور+عکس و فیلم

چرا لشکر فاطمیون هدف بی‌بی‌سی و رسانه‌های خارجی قرار گرفت؟ +فیلم

عملیات فاطمیون در دیرالزور برای دسترسی سریع به مرز سوریه و عراق +عکس و فیلم

در شب اربعین حسینی(ع)، البوکمال شهر مرزی سوریه و آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به‌طور کامل توسط رزمندگان لشکر فاطمیون و دیگر نیروهای محور مقاومت و ارتش سوریه آزاد شد. پاکسازی مناطق حاشیه‌ای این شهر در استان دیرالزور سوریه همچنان توسط نیروهای مقاومت ادامه دارد. تعدادی از رزمندگان نیز در عملیات‌های این منطقه طی چند ماه اخیر به‌شهادت رسیدند.

فاطمیون در سال 1392 شمسی با تلاش‌های شهید توسلی (ابوحامد) با گردآوری 22 نفر برای دفاع از حرم تشکیل شد، و  تبدیل به تیپ شد و امروز با دارا بودن چند هزار نیرو با نام لشکر فاطمیون با نام عربی (لواء فاطمیون) شناخته می‌شوند. لشکر فاطمیون دارای چند هزار نیروی متعهد و متخصص می‌باشد که به‌تصریح بسیاری از حاضران در جنگ سوریه، این لشکر عامل موفقیت جبهه مقاومت و حفظ حرم حضرت زینب(س) است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.