ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69940
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
فرزندان شهدای مدافع حرم گواه حقانیت پدر شدند

فرزندان شهدای مدافع حرم گواه حقانیت پدر شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، «امیرعلی» فرزند چهارساله شهید شوهانی و «طه» فرزند شهید مجید صانعی در حالی در مجلس گرامیداشت پدران خود کودکانه به این سو و آن سو می‌رفتند که اشک در چشمان حضار از معصومیت آنها حلقه زده بود. هنگامی که مجری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، «امیرعلی» فرزند چهارساله شهید شوهانی و «طه» فرزند شهید مجید صانعی در حالی در مجلس گرامیداشت پدران خود کودکانه به این سو و آن سو می‌رفتند که اشک در چشمان حضار از معصومیت آنها حلقه زده بود.

هنگامی که مجری برنامه این کودکان را با چشمان گرد و کنجکاو خود به بالای سن آورد تا همراه گروه سرود عکس پدر در دست حماسه شهدا را سراینده باشند، سرتاسر سالن یکپارچه احساس و بغض شد به ویژه آن که هفت‌ماهه شهید شوهانی تا پایان مجلس در آغوش مادر آرام گرفته بود.

وقتی برای گرفتن عکس به چهره آنها نگاه کردم لبخندی زدند؛ گویی به پشت سر من لبخند می‌زدند و می‌گفتند «اگر امروز آرامشی هست پدران ما آن را برای تو امثال تو رقم زده‌اند».

آن گاه که امیرعلی را به بازی تلفن همراه خواندم یک لحظه با خود گفتم، خدایا! یعنی پدرش چگونه از او دل کنده است؟ یعنی با کدامین قلب مطمئن و ایمان عظیم می‌توان چنین دست از همه چیز شست؟ در این میانه ما کجای کار هستیم که عمری از اباعبدالله (ع) گفتیم و توگویی اکنون علی‌اصغر و علی‌اکبر او را حاضر و ناظر پیش روی خود می‌بینیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد همدان نخستین سخنران این مراسم بود که اظهار داشت: 10 آیه در قرآن در مورد مقام شهید و شهادت وجود دارد البته واژه شهید و شهدا 55 بار در قرآن ذکر شده که تنها یک بار در آیه 69 سوره نساء به کسی اطلاق می‌شود که در راه خدا کشته شده است موارد دیگر به معنای گواه یا معانی نزدیک به کار رفته است.

حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی افزود: در این آیه ویژگی‌هایی را برای شهدا ذکر می‌کند که از جمله در آیات 169 تا 171 سوره آل‌عمران است و همان آیه معروف «لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون».

وی با اشاره به این که معنای «حیات» در این آیه به چندگونه تعبیر و تفسیر شده است، ادامه داد: یک تفسیر که قول رایج نیست به معنای حیات مجازی است یعنی مانند مردان بزرگ تاریخ و انسان‌های نیکواندیش، نام و یاد شهدا زنده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد همدان با بیان این که معنای دیگری که توسط مفسران برای حیات شهدا بیان شده زندگی در برزخ به گونه‌ای متفاوت و برتر از سایرین است، گفت: این آیه برای تغییر این ذهنیت مردم در مورد وضعیت شهید در عالم برزخ آمده و تأکید دارد که شهید همین اکنون زنده و حاضر و ناظر است.

وی گفت: در ادامه آیه بیان می‌کند «عند ربهم یرزقون فرحین بما آتهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الاخوف علیهم و لاهم یحزنون» یعنی شهید در نزد پروردگار رزق می‌خورد و به دیگران بشارت می‌دهد که خوف و حزن نداشته باشند؛ با توجه به ادامه آیه مقام شهید نوعی ولایت است.

طالقانی تصریح کرد: بنا بر همین است که ما ائمه (ع) را واسطه قرار می‌دهیم چون آنها را حاضر و ناظر می‌دانیم و از این منظر، استیلا و حیات شهید اعم از عالم مادی و برزخ است.

وی عنوان کرد: بنا بر سعه وجودی شهید، به او ولایت داده شده و بخشی از اداره عالم به او واگذار و ابزار کار به فضل خداوند به آنان اعطا می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد همدان متذکر شد: استناد قرآنی ما آیه 69 سوره نسا است که بیان می‌کند «من یطع‌الله و الرسول فاولئک مع الذین انعم‌الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهدا و الصالحین» آنان که خدا و رسول را اطاعت کنند با کسانی محسوب می‌شوند که خدا به آنان نعمت داده و اینها که خدا به آنان نعمت داده انبیا، صدیقین، صالحان و شهدا هستند.

وی ادامه داد: از این نظر نعمت داده شده به انبیاء متناظر نعمت داده شده صدیقین و شهداست؛ همچنین امام صادق (ع) هم در مورد آیه هشت سوره تکاثر منظور از «نعیم» را ولایت اهل بیت (ع) ذکر می‌کنند.

یکی از مدافعان حرم نیز با اشاره به قساوت داعشی‌ها در مورد قتل عام افرادی که به ایران وابسته بودند، گفت: وقتی با وابستگاه ایران که حتی اثبات نشده بوده چنین کردند اگر به خود ایران می‌رسیدند انقلابی و ضد انقلابی را از دم تیغ می‌گذراندند.

ناصری ادامه داد: همه مدیون خون شهدا هستیم، داعش اگر قدرت پیدا کرده و حکومت تشکیل می‌دادند به مراتب خطرناک‌تر از عربستان بودند.

وی تصریح کرد: خانقین خط قرمز ما در مورد نزدیکی داعشیان به مرز ایران بود و از زمانی که بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری، ایران وارد میدان شد تمام توطئه‌های آمریکا خنثی و مکر آنها به خودشان بازگشت.

این مدافع حرم گفت: آمریکا با تشکیل و حمایت از داعش بنا داشت ضمن زشت جلوه دادن چهره اسلام نام «الله اکبر» و «لااله‌الا‌الله» را مساوی با سر بریدن بشناساند و مسلمانان را به جای اسرائیل مشغول خود کند.

وی با بیان اینکه با همت مدافعان حرم مکر آنها به خودشان بازگشت، گفت: امروز اسرائیل در وضعیتی بسیار شکننده و رو به اضمحلال قرار دارد و جبهه مقاومت بسیار قوی‌تر شده است.

ناصری یادآور شد: امروز چهره ایران در نزد اهل سنت منطقه تغییر کرده است، آنها از نزدیک عملکرد ما و تکفیری‌ها را دیدند و مقایسه کردند و تبلیغات شیوخ وابسته خنثی شد.

در این آیین ضمن اهدای خون نمادین شهدا به مسئولان از آنها خواسته شد این خون را به دانشجویان دهه‌های آتی تحویل دهند.

همچنین در پایان از خانواده شهدای مدافع حرم حاضر تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.