ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69942
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :

سخت‌ترین کار، زمان‌شناسی و عمل به وظایف در زمانش است/ شکل‌گیری لشکر جهانی دفاع از حریم اهل بیت(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از فارس، سعید کوشکی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس امروز، 24 بهمن در یادواره «لاله‌های غریب» ویژه گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون که در کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس در حال برگزاری است، به فرمایشات مقام معظم رهبری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از فارس، سعید کوشکی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس امروز، 24 بهمن در یادواره «لاله‌های غریب» ویژه گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون که در کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس در حال برگزاری است، به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:  معظم‌له فرمودند همه توفیق پیروی از احکام دین خدا پیدا نمی‌کنند و دلیلش هم آیات قرآن است.‌
وی با تأکید بر اینکه کسانی که آیات خدا را تکذیب می‌کنند، طبعاً نمی‌توانند برای دین خدا جان نثاری کنند، افزود: سخت‌ترین کار این است که انسان در این عالم وظیفه خود را در زمان خودش بشناسد و بدان عمل کند و اصولاً تفاوت انسان‌های بصیر و غیربصیر همین زمان‌شناسی است وگرنه صرف اقامه نماز و روزه دلیلی بر بصیرت نیست.

تفاوت انسان بصیر و غیربصیر، در زمان‌شناسی است
کوشکی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله این است که انسان بصیر در سخت‌ترین شرایط که غبار مادیات سراسر جامعه را گرفته، برود و پیش‌قراول در جبهه‌ای شود که می‌داند خطر دارد و شهدای ما این چنین بوده‌اند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر با یادآوری این نکته که همه ما نیاز داریم که برای آخرت خود سرمایه‌ای همراه ببریم، گفت: خداوند در این عالم سرمایه داد تا با خود به آخرت برویم و جزو سرمایه‌دارانی شویم که دیگرانی از ما نور بخواهند.

برشمردن ویژگی‌های شهدا
وی ضمن برشمردن ویژگی‌های شهدا تأکید کرد که نخستین ویژگی‌ شهدا این است که همه علما، بزرگان و کسانی که زاهد و عابد و عارف هستند، آرزو دارند به مقام شهدا دست پیدا کنند چرا که آنان طبق آیات قرآن در کنار خدا روزی می‌خورند.

 شهادت مرگ انسان‌های زیرک است
کوشکی، دومین ویژگی شهدا را زیرکی آنان برای انتخاب راه زندگی دانست و گفت: شهادت مرگ انسان‌های زیرک است لذا باید مراقب باشیم که اگر خیلی عمر کنیم 100 سال است و بعد از آن خاک می‌شویم اما شهید هم جسمش ارزنده می‌شود هم جانش بنابراین شهدا زیرک، عاقل، فهیم و تاجر و فهمیده ترین انسان‌ها بودند.

هرجا انسان‌هایی برای جان‌نثاری باشند، دین خدا پیش می‌رود
معاون هماهگ‌کننده سپاه فجر فارس اظهار کرد: اگر شهید در جامعه نباشد سرتا پای جامعه زشتی و پلشتی می‌گیرد یعنی هر جا انسان‌هایی باشند که آرزوی یاری دین خد ارا دارند و آماده جان نثاری هستند، دین خدا پیش می‌رود.
وی با طرح این سئوال که خدا چرا ما را آفرید و برای چه به این دنیا آمده‌ایم و نقش ما در این عالم چیست، گفت: تفاوت ما با کفار و مشرک در این است که ما فدای دین خدا شویم و این مسئله را خداوند به کسانی می‌دهد که در عهدشان راسخ و پایمردی نشان می‌دهند.
کوشکی اظهار کرد: برای خانواده شهید تحمل این ضربه و آسیب سخت است اما وقتی والدین شهدا، می‌بینند که این امانت را در بهترین وجه، در بهترین جا و برای بهترین افراد عالم فدا کرده‌اند آرام می‌شوند.

شکل‌گیری لشکر جهانی دفاع از حریم اهل بیت(ع)
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس تأکید کرد: افتخار ما این است که نظام اسلامی ما امروز لشکر جهانی دفاع از حریم اهل بیت(ع) از کشورهای مختلف در پوشش این نظام اسلامی شکل گرفته است، البته چنین چیزی هم در جبهه کفر شکل پیدا کرده است.
وی یادآور شد: امروز مدافعان حرم به عنوان لشکریان جهان اسلام و لشکریان ولایت حضرت علی(ع) هستند و ذیل این ولایت برای دفاع از حریم آْ‌الله جمع شدند، پس امروز افتخار می‌کنیم که هم در کشورهای سوریه و عراق پرچمدار نجات از شر کفار هستیم و هم اینکه باعث شدیم که برخی از اهل سنت هم در کنار شیعیان مولای متقیان در جبهه مقاومت بر علیه کفار مبارزه کنند.

راه شهدا جز با سخت‌کوشی و بصیرت انقلابی استمرار پیدا نمی‌کند
کوشکی بیان کرد: شهید رفت و کارش را انجام داد اما آن چیزی که برگردن ماست این است که ببینیم چه کار کنیم که این راه استمرار پیدا کند و راه شهید هم به جز با سخت‌کوشی، تحمل، شکیبابی و بصیرت دینی و انقلابی استمرار پیدا نمی‌کند.
این یادگار دوران دفاع مقدس تأکید کرد: دروغ می‌گوید آن کسی که می‌گوید مدافع شهدا و پیرو آنان است اما وقتی پای دفاع از انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های آن می‌شود، قدم از پیش بر نمی‌دارد چرا که همه ما در مقابل شهدا مسئول هستیم و شهدا کسانی بودند که برای یاری دین خدا رفتند.
وی با اشاره به برگزاری این یادواره گفت: این مجالسی که برای شهدا برگزار می‌کنیم برای این است که چند نکته از شهدا و ارزش‌ها و ویژگی‌های آنان را ببینیم و مدنظر داشته باشیم.

عمده سنخ یاری‌گران دین خدا، جوان هستند
کوشکی با بیان اینکه اگر انسان تا زمانی که جوان است، خود را در راه دین خدا فدا کرد، زیباست، گفت: همه شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس ما جوان هستند لذا این را هم بدانیم کسانی که توفیق دفاع از دین خدا پیدا می‌کنند عمدتاً سنخشان از سنخ جوانان است پس قدر جوانی و مسجد و ارزش‌های الهی و نماز را بدانید و بگویید که این شهدا اگر زنده باشند اکنون به ما فرمان می‌دهند که خانه و مأمن اصلی ما مسجد است که در آن اقامه نماز می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری اینکه این یادواره جزو برنامه‌های یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس است، گفت: یادواره اصلی به یاری خدا در اوایل اسفندماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.