ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69943
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
  • 192 بازدید
  • ارسال توسط :

مشکلات ما با «ریال توسری خور»درست نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جهان نيوز، دکترحسن عباسی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه‌ای با موضوع سیاست خارجی انقلاب اسلامی که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، به الگوی جهانی زن مسلمان اشاره کرد و بیان داشت: الگوی زن مسلمان و زن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جهان نيوز، دکترحسن عباسی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه‌ای با موضوع سیاست خارجی انقلاب اسلامی که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، به الگوی جهانی زن مسلمان اشاره کرد و بیان داشت: الگوی زن مسلمان و زن در تراز جهانی این است که فرزندی به وجود آورد که ثمره فوادش باشد و باید این تراز و الگو به عنوان دغدغه زن مسلمان مطرح شود.
 
عباسی در بخش دیگر سخنانش به سیاست بین‌الملل اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون باید بدانیم امپراطوری روز کیست؛ اکنون آمریکا با وجود اینکه سیاست خارجه و وزیر خارجه در دولتش ندارد؛ اما سیاست بین‌الملل را تنظیم می‌کند. آمریکا وزارت دولت دارد. یکی از خطاها و اشتباهات اساتید و نخبگان دیپلماسی ما این است که مشخص نکردند امریکا وزارت خارجه ندارد.
 
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: وزارت دولت در آمریکا فقط ایالت‌های خود آمریکا را مدیریت و اداره می‌کند و وزارت استیت (state) هرکدام از کشورهای دیگر را به عنوان یک ایالت در نظر می‌گیرد و در ساختار و اجرای این کشورها تصمیم‌گیری می‌شود و کشورها وظیفه دارند این ساختار را بپذیرند. اگر کشوری این ساختار را نپذیرد به عنوان محور شرارت محسوب می‌شود.
 
عباسی ضمن بیان اینکه این وزارت بقیه کشورهای دنیا را کنار ایالت‌های متحده آمریکا می‌بیند، بیان کرد: کشورهای دیگر باید بپذیرند که امریکا یک ارشدیت و مدیریت دارد. همان گونه که آقای ترامپ خودش را بزرگ دنیا می‌بیند.
 
وی با بیان اینکه سازمان ملل یک نهاد دموکراسی بین‌المللی نیست، اضافه کرد: سازمان ملل با تمام نهادهای ریز و درشتش وظیفه دارد سیطره آمریکا را قدرت ببخشد و تمام آیین‌نامه‌های سازمان ملل را آمریکا تنظیم و تعیین می‌کند.
 
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه افزود: ما در مذاکرات هسته‌ای جلو رفتیم، سیاست خارجی را اعمال کردیم، غنی‌سازی هسته‌ای را کاهش دادیم، اورانیوم غنی شده را به کشورهای دیگر بفروشیم، اکنون نیز روی توان دفاعی و مذاکرات موشکی دست گذاشته‌اند و فردا روی حجاب و اسلام تمرکز می‌کنند. اگر همه اینها را بدهیم آیا مشکل ما حل می‌شود؟! چه چیز دیگری باید به آمریکا واگذار کنیم تا وارد جنبش جهانی شویم؟!
 
فعال و تحلیلگر سیاسی با تاکید بر اینکه وارد فضای استیصال شده‌ایم، تصریح کرد: تکلیف مسئولین ما  چیست؟! حفظ جمهوری اسلامی یا رفتن به دامن غرب. سال‌های اخیر مباحث و همایش‌هایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و برگزار شده است و متاسفانه پاسخ مناسب داده نشد.
 
عباسی در ادامه یادآور شد: کار جمهوری اسلامی به جایی رسید که رهبری وارد صحنه شد و گفتند من انقلابی هستم و برخی را انقلابیون پشیمان خواندند.
 
وی به دولت سازندگی در اوایل انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: در دولت سازندگی جزو تحریم داماتو شدیم و پس از آن در دولت اصلاحات 8 سال غرب‌گرایی ویژه داشتیم و گفت‌وگوی تمدن‌ها را ارائه کردیم و با این وجود مجدد ما را محور شرارت دانستند. عراق و افعانستان در جنگ شکست خوردند ما محاصره شدیم. در دولت مهرورز نیز در مقابل غرب ایستادگی کردیم در 4 سال دوره دوم به خاطر مواضع اشتباه و فتنه 88 دچار مشکل شدیم.
 
این فعال سیاسی در ادامه افزود: سپس این اتفاقات موج امید جدید را در کشور به وجود آورد و شعار دادند که با مذاکره تمام مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم نیز حل می‌شود. این استراتژی نیز با شکست مواجه شد. سیاست درهای باز چین اعمال شد. این سیاست درهای باز باید در سال 84 اجرا می‌شد که با ادامه دولت مهرورز به سال 92 موکول شد.
 
عباسی در ادامه بیان کرد: جمهوری چین اولین کاری که کرد مائوئیسم را کنار گذاشت و با نیروی ارزان کالای انبوه را تولید و به کشورهای دیگر صادر کرد. براساس این سیاست ما نیز باید از ارزش‌های ایدئولوژیکی و انقلابی دست برداریم و درها را باز کنیم تا تکنولوژی وارد کشور شود و با نیروی انسانی و جوانان کالای انبوه را تولید و صادر کنیم.
 
وی ادامه داد: این موضع به سمتی پیش رفت که می‌خواستیم صد روزه مشکلات را حل کنیم. سایر کشورها علاوه بر دادن سرمایه و تکنولوژی بخشی از بازار کالا را به ما بدهند. آمریکا نیز تحریم‌ها را بردارد و تمام این مواضع جز خوش‌بینی نبود.
 
تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر این که آمریکا از نظر ایدیولوژی، دینی، اسلامی و انقلابی دشمن ماست، اظهار داشت: اگر آمریکا نقشه تجزیه دیگر کشورها را طرح و منتشر کند حق دارد؛ ولی اگر ما نقشه تجزیه آمریکا را طراحی کنیم محور شرارت و تروریست محسوب می‌شویم. منطقی که آمریکا می‌فهمد منطق قاسم سلیمانی است. تنها این منطق قطعی و عینی است.
 
عباسی به شکست داعش در عراق و سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر ما در سوریه و عراق به فرماندهی قاسم سلیمانی اقدام نمی‌کردیم اکنون داعش و تکفیری‌ها با یک حرکت بلدوزری تمام ایران را می‌گرفتند. اینها مسائل و مباحثی نیست که در سیاست بین‌الملل و در تئوری‌ها و کتاب‌های دانشگاهی و آکادمیک ارائه شود.
 
این فعال سیاسی در ادامه به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و افزود: تمامی تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ما ناشی از غرب است و مردم نباید برای رفع مشکلات اقتصادی به خود غرب پناه ببرند. آنها با دست خودشان نشان دادند هر غربگرایی که بخواهد به طرف آن‌ها برود بیشتر تحقیر می‌شود. همان طور که رهبری اشاره کردند ما نباید خودمان را منزوی کنیم و سیاست درهای باز به سمت بیرون در مقابل سیاست درهای باز به سمت درون مدنظر رهبری است.
 
عباسی در ادامه افزود: سیاست درهای باز به سمت درون مدل چین و سیاست درهای باز به سمت بیرون مدل قاسم سلیمانی است. اکنون ما در دهه پنجم انقلاب کدام سیاست را دنبال و مشخص می‌کنیم.
 
وی اظهار داشت: اکنون آمریکا داعش را به سمت لیبی و افغانستان می‌برد. اکنون 5 تا 7 میلیون خانه مسکونی در سوریه از بین رفته، سیاست درهای باز این است که  بخشی از این مصالح را  اینجا و بخشی را همان جا تولید کنیم و به ساخت‌وساز بپردازیم و نیروی بیکار را ثبت نام و اشتغال ایجاد کنیم. می‌توانیم عراق و سوریه را  زیرپوشش امنیتی و نظامی قرار دهیم  و آن جا را امن کنیم. ما تمام منابع و سرمایه و نیروی کار را در اختیار داریم و می‌توانیم سرمایه را وارد کشور کنیم و این سیاست تهاجمی مخالف انزوا است نه سیاست تدافعی.
 
عباسی در ادامه افزود: مدل چین شکست خورده که 12 سال کار مطالعاتی و 4 سال کار اجرایی روی آن انجام شد. امروز انتظار دارند از ارزش‌های ایدئولوژیکی نظام نیز پایین بیاییم. باید در نظر داشته باشیم این امنیت در کشور چک سفید امضا نیست ما برای آن دو هزار و 200 نفر شهید مدافع حرم در سوریه و عراق داده‌ایم.
 
تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: سیاست‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در سیاست خارجی علوم سیاسی و محیط‌های آکادمیک تدریس شود. اینکه آمریکا، اسرائیل و عربستان را دشمن بدانیم یک سیاست است و این که ندانیم یک سیاست. باید این انسداد بین مسئولین حل شود. مسئولین ما مرگ بر آمریکا می‌گویند ولی فرزندانشان در آمریکا زندگی می‌کنند، اینها تعارض است و این انسدادها و تعارضات سیاست خارجی باید حل شود.
 
کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر این که سیستم مالی ستون فقرات جامعه است، یادآور شد: ما با ریال توسری خور نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را درست کنیم و براساس احادیث و روایات باید سیستم مالی را به افراد عاقل واگذار کنیم. باید ارتباطمان را با دلار کم کنیم. هزینه دارد؛ اما در چین، روسیه، هند، افریقای جنوبی و برزیل توانستند این کار را انجام دهند.
 
عباسی افزود: سیاست‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی باید یکپارچه جلو روند و تقویت شوند. سیاست تجارت داخلی و هرکدام از استان‌ها باید سیاست تجارت داخلی مستقل داشته باشند و با سایر استان‌ها واردات، صادرات و تجارت انجام دهند. اکنون 80 میلیارد تومان بیرون می‌رود و کالاهایی وارد کشور می‌شود که توان تولید آن را داریم.
 
وی در پایان گفت: باید اتحادیه کشورهای تحریم شده شکل بگیرد تا هژمونی آمریکا از بین برود. امروز آن خوش‌بینی دیروز را کسی ندارد. باید در سیاست خارجی با اقتدار بایستیم و حرف‌مان را بزنیم.
 
منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.