ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 69953
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
کار شهدای دفاع از حرم از شهدای دفاع مقدس سخت‌تر بود

کار شهدای دفاع از حرم از شهدای دفاع مقدس سخت‌تر بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز،  سردار محمداسماعیل کوثری فرمانده قرارگاه ثارالله تهران بعدازظهر امروز در همایش اولین کنگره شهدای دانشجوی مدافع حرم استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی  یادگار امام(ره) اظهار کرد: جنگ فی نفسه چیز خوبی نیست اما آیا دفاع هم بد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز،  سردار محمداسماعیل کوثری فرمانده قرارگاه ثارالله تهران بعدازظهر امروز در همایش اولین کنگره شهدای دانشجوی مدافع حرم استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی  یادگار امام(ره) اظهار کرد: جنگ فی نفسه چیز خوبی نیست اما آیا دفاع هم بد است؟ هر انسانی باید از حریم و کشور خودش دفاع کند اما بعضی‌ها خیال می‌کنند که بچه‌های رزمنده از جنگ خوششان می‌آید در صورتی که این‌طور نیست.

کوثری گفت: جنگ چیز خوبی نیست اما آیا وقتی به کشور حمله می‌شود، باید بنشینیم و تماشا کنیم؟ این‌گونه بود که حضرت امام(ره) در سن ۷۷ سالگی و با دست در برابر دو ابرقدرت دنیا ایستاد و آن‌ها را از سد راه برداشت.

وی افزود: بین ۵۰ تا ۸۰ هزار مستشار آمریکایی را فراری داد و دست آ‌ن‌ها را از نفت کشور کوتاه کرد، این دو ابرقدرت سپس با یکدیگر متحد شدند تا جنگ را بر ما تحمیل کنند. در تاریخ ۲۶ تیر ماه سال ۵۸ صدام را روی کار آوردند، برای اینکه تشخیص دادند که این فرد می‌تواند خواسته‌های آن‌ها را عملی کند و نظام نوپای جمهوری اسلامی را سرنگون کند.

فرمانده قرارگاه ثارالله تهران ادامه داد:  شهید هادی یک معلم ورزش بود و من ایشان را نمی‌شناختم، روزهای اول جنگ در سرپل ذهاب بودیم، به ما گفتند که باید به محور سومار برویم و آن را اداره کنیم. یکی از برادران از ما ۴۸ ساعت مرخصی برای تهران خواست و ما نهایتا به خانه‌ای که تعدادی از رزمندگان از جمله ابراهیم هادی در آن حضور داشتند، رسیدیم. بعد از نماز صبح بود که دیدیم در حال ورزش زورخانه‌ای هستند و با اسلحه میل می‌زنند.

کوثری در ارتباط با شخصیت برجسته شهید ابراهیم هادی بیان کرد: آن فرد می‌خواست برای مرخصی به تهران برود. حقوق ماهیانه شهیدهادی ۱۸۰۰ تومان بود و نشانی خانه‌ ۵ نیازمند را به این فرد داد تا در بین نیازمندان توزیع کند.

وی عنوان کرد: رزمندگان نماز شب می‌خواندند و برای دفاع آماده می‌شدند و به جرات اعلام می‌کنم که رزمندگان دفاع مقدس حتی یک ریال هم دریافت نمی‌کردند. فقط کشورهای سوریه، کره شمالی و لیبی به ما کمک می‌کردند که لیبی در میانه راه جا زد و دیگر به ما کمک نکرد.

فرمانده قرارگاه ثارالله تهران بیان کرد: القاعده و طالبان را خود آمریکا، عربستان، امارات و پاکستان تاسیس کردند. داعش را هم آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی به راه انداختند و اندیشه تجزیه‌طلبی در سر داشتند. آن‌ها نقشه‌هایشان را با سیاست آمریکایی و دلارهای سعودی پیش می‌بردند.

کوثری اذعان داشت: آن‌ها چندین استان از عراق و سوریه را گرفتند، داعشی‌ها در سال ۹۳ تا ۳۵ کیلومتری مرز ایران پیش آمدند. رهبر معظم انقلاب در آن برهه به نیروهای مسلح دو دستور دادند؛ نخست اینکه به داخل خاک عراق بروید و دشمنان را تهدید کنید و دیگر اینکه ایشان نامه‌ای به آیت‌الله سیستانی نوشتند و خواستار استفاده از مردم در نبرد شدند که منجر به پیدایش “حشدالشعبی” شد.

وی ادامه داد: کار شهدای دفاع از حرم از شهدای دفاع مقدس سخت‌تر بود چرا که شهدای دفاع مقدس در خاک خودمان جهاد کردند اما مدافعان حرم ابتدا هجرت و سپس مجاهدت کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.