ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70019
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
  • 496 بازدید
  • ارسال توسط :
مستند شهید مدافع حرم «حاج مهدی عسگری» در کرج ساخته شد

مستند شهید مدافع حرم «حاج مهدی عسگری» در کرج ساخته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛مهدیه سادات نقیبی کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی این روزها مشغول ساخت مستند حاج مهدی عسگری از شهدای مدافع حرم استان البرز است خبرنگار ما به این بهانه گفتگویی با این فیلمساز البرزی انجام داده است که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛مهدیه سادات نقیبی کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی این روزها مشغول ساخت مستند حاج مهدی عسگری از شهدای مدافع حرم استان البرز است خبرنگار ما به این بهانه گفتگویی با این فیلمساز البرزی انجام داده است که در ذیل شرح مصاحبه با وی را می خوانید:

در خصوص مستند حاج مهدی عسگری توضیح دهید ؟

 شهید حاج مهدی عسگری ، یک مدافع حرم ، یک پاسدار با غیرت ، و یک همسر مهربان و پدری دلسوز شناخته شده است . واقعا سخته از فردی با ایمان و قلبی بزرگ مثل حاج مهدی عسگری صحبت کردن . عشق به ولایت عشق به دفاع از حرم اهل بیت زندگی دنیایی را برایش تنگ کرده بود و هیچ کسی جلو دار او نبود . شاید خیلی ها بپرسند که چرا کسانی به مانند حاج مهدی عسگری فرزند سه ماه اش را رها می کند و برای دفاع از حرم خانم حضرت زینب به سوریه می روند . اما من به شخصه آن چه که درک می کنم و آن چه که می توانم به زبان بیاورم این است که تنها نگاهی فراتر از این دنیا و انگیزه و عشق به فرزندان آقا امام حسین (ع) ، حضرت زینب و دفاع از ناموس در برابر ظالم می تواند آن چنان فرد را بسازد تا هیچ کسی و هیچ چیزی نتواند مانع عشق حقیقی و ولایی او شود .

چند ماه روی این مستند کار کرده اید ؟

حدود 7 ماه از تابستان 96 شروع به تحقیق و پژوهش کرده ام تا الان که در حال ضبط مستند هستیم .

کلیاتی در خصوص مستند بفرمایید ؟

 این مستند یک مستند مصاحبه محور و تاکیدی بر بسیاری از ارزش های اخلاقی ، دینی ، با معرفت بالا در یک فرد مشخص ( شهید ) ساخته شده است . و طبیعتا هر مستندی که برای شهدا و انقلاب اسلامی ایران ساخته می شود به این شکل بیان کننده ی ارزشهات دینی و انقلابی می باشد . کار برای شهدا ، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم علی الخصوص کسانی که پیکرشان جاویدالاثر باقی می ماند سخت است ، سخت از آن جهت که فکر میکند راهی برای برگشت نخواهد داشت . این مستند به عنوان کار اول بنده بسیار با ارزش ، لذت بخش بود و در کنارش سختی هایی داشت که شک ندارم این سختی ها به لطف خداوند و بعد هم نگاه شهید عزیز برایم آسان شد . مستند شهید مهدی عسگری دارای یک فیلم نامه ی بلند است که بر اساس تحقیقاتی که از زندگی خانوادگی ( شخصی ) و محیط کار این شهید عزیز داشتم نوشته شده است و در انتها مصاحباتی از عزیزانی بود که لازمه ی نوشتن یک فیلم نامه فیلم مستند است

چی شد که تصمیم گرفتید این مستند ساخته شود و هدف از ساخت این مستند چیست ؟

قبل از هر چیز بهتر است بگویم هیچ کاری اتفاقی رخ نمیدهد و حتما لطف و عنایت خداوند است که حاصل می شود . من با همسر محترم شهید عسگری در محیط کارم آشنا شدم و متوجه شدم که ایشان همسر شهیدی هستند که چند روز قبل بنرهایی در سطح شهر کرج از شهادت ایشان می دیدم که دلم را هوایی کربلا میکرد و از ایشان جویا شدم و درخواست و خواهش کردم که بیشتر از زندگی شهید بزرگوار بدانم که خوب لطف و محبت همسرشان آنقدر شامل حال من شد که دیگر نتوانستم ادامه ندهم و در همین جا بود که انگیزه ای در من ایجاد شد که کارم را با شهدا شروع کنم و ان شالله که تا همیشه بتوانم در این راه بمانم و این توفیقی برای من است .

گزیده ای از عوامل مستند اگر لازم است بفرمایید ؟

 بنده حقیر به عنوان نویسنده و کارگردان این مستند انجام وظیفه کرده ام و حسین گودرزی تصویربردار و صدابردار  ، میلاد قلی پور دستیار کارگردان و بسیار سپاسگذارم از حسین یزدان پرست که بسیار در اجرای این کار به من کمک کردند و با سپاس فراوان از حمایت و همکاری های بسیار زیاد سپاه امام حسن مجتبی استان البرز ، بسیج هنرمندان استان البرز شهر کرج ، که در این کار من را مورد حمایت بسیار قرار دادند . این مستند با نام از قلب من تا دمشق نام گرفته است که تا زمان پخش آن احتمال تغییر در نام آن وجود دارد ولی در حال حاضر این اسم به عنوان مستند شهید حاج مهدی عسگری نام گرفته است .

شما به عنوان فیلمساز و کارگردان ، دغدغه فیلمسازان البرزی چیست ؟

من به شخصه به عنوان فرد کوچک در استان البرز ، شهر کرج با توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی و .. فکر می کنم نه تنها من بلکه بسیاری از این مردمان دغدغه ای برای بیان کردن و نشان دادن گوشه ای از زندگی و فداکاری های حقیقی این افراد را داشته باشند ، علی الخصوص زندگی پاک و بی ریای شهدا . خوب طبیعتا استان البرز به عنوان ایران کوچک این دغدغه را بسیار خواهد داشت با توجه به این که این استان تقریبا حدود 420 شهید مدافع حرم را دارد ، به برکت همین خون شهدا است که استان البرز به ایران کوچک ، ایران مردمان با غیرت و غیور نام گرفته است . من هم به عنوان خواهر کوچک همه ی این مردان عزیز و با غیرت ان شالله که بتوانم راهشان را آن طوری ادامه دهم که خداوند مهربان راضی باشد .

چه قدر ساخت چنین مستند هایی نیاز جامعه امروز است ؟

 اگر این آثار ، این پیام های انقلابی و ارزشمند نباشد به جرات می توانم بگویم رد پایی از عشق به این نظام و ولایت کم رنگ تر می شود و چه خوب است که هر کدام از ما بنا به جایگاهی که هستیم و زندگی میکنیم شهدا و بحران هایی که انقلاب پشت سر گذاشته است را فراموش نکنیم بلکه آن را روز به روز تمدید کنیم .

آیا این مستندها می تواند پیام انقلاب را به نسل های بعد منتقل کند ؟

 نه تنها این مستندات بلکه بسیاری از آثار فرهنگی و ارزشی می تواند سرعت پیام انفلاب را بیشتر کند . عقیده ی شخصی بنده این است که یک فیلم ماندگار و ارزشمند بنا به مسائل حقیقی و فرهنگی این نظام می تواند بسیار تاثیر گذار تر از یک سخنرانی طولانی باشد و این به دلیل این است که خیلی ها دیگر حوصله و فرصت نشستن پای صحبت ها را ندارند و چه بهتر که این پیام های ناب اسلام محمدی در قالب یک فیلم ، مستند و .. شکل بگیرد .

سخن پایانی تان را بفرمایید ؟

خدا را بسیار شاکرم برای این لطف و محبت بسیاری که به من داشت . کار برای شهدا توفیق کمی نیست ، ان شالله و به امید کارهای بزرگ و ارزشمند .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.