ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70320
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
تقدیر خانواده شهدای مدافع حرم از ابراهیم حاتمی کیا

تقدیر خانواده شهدای مدافع حرم از ابراهیم حاتمی کیا

در چارچوب این مراسم در سینما هویزه مشهد، پدر شهید مدافع حرم(ع) حسین حریری به روی صحنه رفته و در سخنانی اقدام حاتمی کیا را در ساخت این فیلم همتراز با مجاهدت شهدای مدافع حرم دانست. کارگردان ‘به وقت شام’ نیز در پاسخ به ابراز محبت خانواده شهدا گفت: من خود را در برابر شهدای […]

در چارچوب این مراسم در سینما هویزه مشهد، پدر شهید مدافع حرم(ع) حسین حریری به روی صحنه رفته و در سخنانی اقدام حاتمی کیا را در ساخت این فیلم همتراز با مجاهدت شهدای مدافع حرم دانست.
کارگردان ‘به وقت شام’ نیز در پاسخ به ابراز محبت خانواده شهدا گفت: من خود را در برابر شهدای مدافع حرم به اندازه ذره ای هم نمی دانم، شهدایی که در مقایسه با رزمندگان دوران دفاع مقدس شرایط بسیار غریبانه ای داشتند.
حاتمی کیا به مظلومیت و رشادتهای شهدای مدافع حرم اشاره و بیان کرد: فیلم ‘به وقت شام’ را برای خانواده شهدا نساخته ام زیرا سینما قدرت انتقال این مفاهیم و رشادتها را ندارد. این فیلم را برای کسانی به غیر خانواده شهدا مدافع حرم ساخته ام.
وی افزود: غربت ما در حوزه سینما مانند غربت شهدای لشکر فاطمیون در ابتدای درگیریهای سوریه است. زمانی که به دلایلی از انعکاس شهادت این عزیزان در جامعه خودداری می شد. دعا کنید در سینما قدرت پیدا کنیم و فرزندانمان جرات پیدا کرده تا در حوزه سینما فعالیت کنند.
این کارگردان در خصوص مشکلات ساخت فیلم ‘به وقت شام’ نیز گفت: علاوه بر اینکه با برخی محدویتهای امنیتی و بجا در ساخت این اثر درگیر بودیم، باید داستان بگونه ای مطرح می شد که به برخی مسائل از جمله تفاوتهای مذهبی دامن نمی زد که خوشبختانه سردار سلیمانی و دکتر ظریف پس از دیدن فیلم نظر مثبتی به آن داشتند که باعث خرسندی من شد.
همچنین در این مراسم هدایایی به رسم یادبود به ابراحیم حاتمی کیا و محمد خزاعی کارگردان و تهیه کننده فیلم از سوی خانواده شهدا مدافع حرم اهدا شد.
‘به وقت شام’ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی ‌کیا است که داستان دو خلبان ایرانی را روایت می‌کند که قصد دارند مردم را از محاصره داعش نجات دهند. این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در هشت بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و توانست سه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری را دریافت کند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.