ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70361
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۰۳
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
همه عالم، فدایی حضرت زهرا(س) است

همه عالم، فدایی حضرت زهرا(س) است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا، مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی در مراسم سوگواره یاس نبوی که شب گذشته، ۲۸ بهمن‌ماه در مهدیه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) برگزار شد، عنوان کرد: وقتی قرار بود قرآن بر پیامبر(ص) نازل شود، ایشان ۴۰ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا، مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی در مراسم سوگواره یاس نبوی که شب گذشته، ۲۸ بهمن‌ماه در مهدیه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) برگزار شد، عنوان کرد: وقتی قرار بود قرآن بر پیامبر(ص) نازل شود، ایشان ۴۰ سال داشتند و ۴۰ شبانه روز در جبل‌النور عبادت کردند تا در نهایت شب ۲۷ ماه رجب جبرئیل محضر پیامبر(ص) مشرف و نزول تدرجی قرآن آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه قرآن دو نزول تدریجی و دفعی دارد، ابراز کرد: نزول دفعی قرآن در ماه مبارک رمضان بوده و نزول تدریجی در شب ۲۷ ماه رجب بعد از ۴۰ شبانه روز عبادت خالصانه پیامبر(ص) با نزول آیات «علق» شروع شد.
ائمه(ع) دو وجود نوری و مادی دارند
مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ائمه(ع) دو وجود مادی و نوری دارند، تشریح کرد: وجود مادی معصومان ۱۴۰۰ سال پیش با ولادت پیامبر(ص) شروع و با ولات حضرت مهدی(عج) به پایان رسید.
حجت‌الاسلام فرازی با اشاره به اینکه اول مخلوق عالم نور وجودی حضرت صدیقه اطهر(س) است، بیان کرد: قبل از وجود مادی معصومان(ع)، انبیاء الهی نسبت به حضرت زهرا(س)، پیامبر(ص) و… شناخت داشتند؛ لذا در تاریخ می‌خوانیم که جبرئیل به حضرت آدم می‌گوید: «برای پذیرفته شدن توبه‌ات در نزد خدا، او را به حق پنج‌تن آل عبا بخوان».

فاطمیون چلچراغ بهشت هستند
وی با بیان اینکه وجود نوری معصومان و حضرت زهرا(س) به ما قبل تاریخ بازمی‌گردد، عنوان کرد: ظاهر وجود ولادت حضرت زهرا(س) سبب وجود خلقت است، طبق حدیث قدسی اگر حضرت فاطمه(س) نبود پیغمبر(ص) و حضرت علی(ع) نیز خلق نمی‌شدند.
مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای ولادت این بانو با عظمت مقدماتی فراهم شد، تشریح کرد: حضرت رسول(ص) به جبل‌النور مشرف شدند و دوباره ۴۰ شبانه روز به عبادت پرداختند که این‌بار خادمی به نام حضرت علی(ع) رابط ایشان بود.
حجت‌الاسلام فرازی‌نیا ادامه داد: بعد از ۴۰ شبانه روز عبادت جبرئیل از بهشت طعام آورد، حضرت به منزل رفتند و این غذا را به اتفاق حضرت خدیجه(س) خوردند که به رحم ایشان منتقل شد.
مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شریف‌ترین آدم‌ها کسی است که با قرآن مأنوس باشد، عنوان کرد: با قرآن باشید به نحوی که از تنهایی و وحشت در ملک و ملکوت رهایی یابید.
وی در رابطه با دیدار آیت‌الله شبیری زنجانی با تولیت آستان قدس رضوی در تابستان سال جاری، گفت: در این دیدار آیت‌الله شبیری زنجانی بیان کرده بود که در دیدار با رهبری ایشان فرموند: «من قرآن را به صورت موضوعی حفظ بودم و اکنون دو سال است که حفظ ترتیبی این کتاب آسمانی را آغاز کردم، چون فردای قیامت می‌ترسم که حسرت بخورم».

فاطمیون چلچراغ بهشت هستند
حجت‌الاسلام فرازی‌نیا با بیان اینکه باید قرآن تلاوت کنیم و عامل به آن باشیم، افزود: حتی در وصیت‌نامه حضرت زهرا می‌بینیم که گفته شد «علی جان وقتی مرا دفن کردی برسر مزار من بشین و قرآن بخوان»، این امر نشان می‌دهند معصومان(ع) ما الفت خاصی به قرآن داشتند.
محبوبان مورد عنایت خاص خداوند هستند
وی در رابطه با محبوبان خدا گفت: در روایات انسان‌های باتقوا، نیکوکار، صبرکنندگان، دانشمندان و مجاهدان … محبوبان خدا نامیده شده‌اند، در روایت دیگری از قول معصومان(ع) داریم که عده‌ای از مردم اعتبار خاصی پیش خدا برخوردار هستند.
در آخرت هیچکس بار دیگری را بردوش نخواهد کشید
حجت‌الاسلام فرازی‌نیا با بیان اینکه در عالم برزخ هیچ ارتباط فامیلی وجود ندارد، ابراز کرد: در قیامت هیچکس بار دیگری را به دوش نخواهد کشید، هرروز آن به اندازه ۵۰ هزار سال دنیا است که در آنجا انسان‌های اولیه و آخرالزمان در یک مکان قرار دارند.
مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در قیامت انسان‌های محبوب خداوند قد بلندتر هستند، تشریح کرد: این انسان‌های محبوب مصداق سریع الحساب هستند و از پل صراط مانند برق گذر می‌کنند.
وی ادامه داد: روایت داریم مؤذنان، اذان گویان که مردم را متوجه اوقات عبادت می‌کنند، رجبیون؛ افرادی که برای ماه رجب ارزش قائلند و رضویون؛ زائران امام رضا(ع) با عنوان ویژه‎ای فراخوانده می‌شوند و مورد عنایت قرار می‌گیرند.

فاطمیون چلچراغ بهشت هستند
حجت‌الاسلام فرازی‌نیا با بیان اینکه در قیامت عنوان فاطمیون بسیار تأثیرگذار است، ابراز کرد: فاطمیون افرادی هستند که به ساحت مقدس وی ارادت دارند، وجود این بانو در عالم هستی حساب شده که پیغمبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) با بیانات مختلف در زبان و عمل عنوان کردند که ما همه فدایی حضرت زهرا(س) هستیم.
مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه انتصاب در قالب فاطمیون عنوان مبارکی است که معصومان(ع) جلودار آن هستند، عنوان کرد: ما باید به آنان اقتدا نماییم یعنی اول در این ایام فاطمیه نیت کنیم که فاطمی باشیم.
حجت‌الاسلام فرازی‌نیا در پایان گفت: در این اقتدا نباید بین ما و حضرت زهرا(س) فاصله‌ای باشد، همچنین باید مراقب باشیم که حائل و مانعی به وجود نیاید، مقطعی عمل کردن فاصله می‌اندازد، مکتب ما محبت، عشق و عهد است که جمع می‌شود و ما فاطمی می‌شویم که فاطمیون هم چلچراغ بهشت هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.