ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70468
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۱۰
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :

تلاش برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در ارتباط با یمن

با استناد به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که آن را مشاهده کرده است، گزارش داد: «انگلیس، آمریکا و فرانسه می‌خواهند در شورای امنیت ایران را به‌دلیل آنچه عدم توقف ارسال موشک‌های بالستیکش به حوثی‌های یمن خوانده شده، محکوم کنند و برای نقض تحریم‌های مربوطه دست به اقدام بزنند.» به گفته دیپلمات‌ها، این پیش‌نویس خواهان تجدید تحریم‌ها علیه […]

با استناد به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که آن را مشاهده کرده است، گزارش داد: «انگلیس، آمریکا و فرانسه می‌خواهند در شورای امنیت ایران را به‌دلیل آنچه عدم توقف ارسال موشک‌های بالستیکش به حوثی‌های یمن خوانده شده، محکوم کنند و برای نقض تحریم‌های مربوطه دست به اقدام بزنند.» به گفته دیپلمات‌ها، این پیش‌نویس خواهان تجدید تحریم‌ها علیه یمن برای یک سال دیگر می‌شود و به ۱۵ کشور عضو شورای امنیت اجازه می‌دهد تحریم‌های هدفمندی را برای هر فعالیتی مرتبط با استفاده از موشک‌های بالستیک، در یمن اعمال کنند.   انگلیس این قطعنامه را با همکاری آمریکا و فرانسه پیش از آنکه روز جمعه آن را به شورا ارائه دهد، تهیه کرده است. آمریکا و برخی متحدان منطقه‌ای‌اش ادعا می‌کنند که ایران موشک‌هایی را که حوثی‌ها سال گذشته به عربستان شلیک کردند، تامین کرده است. هرچند این قطعنامه که باید در روز ۲۶ فوریه به تصویب برسد احتمالا با مخالفت روسیه مواجه خواهد شد. یک قطعنامه برای تصویب در سازمان ملل نیازمند ۹ رای موافق است و هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت، یعنی روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و انگلیس نباید با آن مخالفت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از رویترز، یک هیات از کارشناسان مستقل سازمان ملل در ماه ژانویه مدعی شدند که بقایای موشک‌های شلیک شده به عربستان را بررسی کردند که نشان می‌دهد ساخت ایران بوده و پس از اعمال محدودیت‌های تسلیحاتی علیه یمن به این کشور منتقل شده است.
هیلی: ایران قابل اعتماد نیست
این اقدام در ادامه تلاش‌های آمریکا و غرب برای متهم کردن ایران به دخالت در امور یمن و حمایت تسلیحاتی از حوثی‌ها انجام می‌شود. نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل بارها در ادعاهایی بی‌اساس و واهی به اسنادی ساختگی اشاره کرده است که در آن ادعا می‌شود ایران به یمن موشک می‌فرستد. روز گذشته نیز نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در یادداشتی در یک روزنامه آمریکایی بار دیگر ادعاهای بی‌پایه خود را تکرار کرد و نوشت حکومت ایران قابل‌اعتماد نیست.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در یادداشتی بار دیگر به تکرار اتهامات اثبات‌نشده خود علیه ایران پرداخته و تهران را به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرد. دیپلمات آمریکایی در یادداشتی در نیویورک‌تایمز ایران را به ارسال سلاح برای اعضای جنبش انصارالله یمن متهم کرده و مدعی شده که این موضوع نشان می‌دهد حکومت ایران قابل‌اعتماد نیست.   هیلی با بیان این ادعا که گزارش سازمان ملل متحد هم ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم می‌کند از اعضای جامعه بین‌الملل خواسته از این گزارش برای پایان‌دادن به درگیری‌ها در یمن استفاده کنند. وی نوشته است: «ضرورت دارد که از این فرصت استفاده کنیم. موشک‌های ایرانی همین حالا به هدف قرار دادن مواضع شهری در عربستان سعودی نزدیک شده‌اند.»

نیکی هیلی ماه گذشته در راستای سیاست‌های ایران‌هراسانه خود سفیران کشورهای عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کرد و آهن‌پاره‌هایی که به ادعای او قطعات موشک‌های منتقل‌شده از ایران به اعضای جنبش انصارالله یمن است را به این دیپلمات‌ها نشان داد.

هیلی و ۱۴ همکارش در شورای امنیت، در یک ضیافت نهار با حضور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز شرکت کردند. این مقام آمریکایی با اشاره به این نمایش تبلیغاتی مدعی شده است: «هیچ‌کس نباید از این نتایج شگفت‌زده شود. ایران از زمان امضای توافق هسته‌ای حمایتش از شبه‌نظامیان خطرناک و گروه‌های تروریستی را افزایش داده است.» وی نوشته است: «امروز که ما به شواهد مجهز هستیم، فرصت مهار رفتار ایران و درخواست از این کشور برای پایبندی به تعهدات بین‌المللی‌اش را داریم.»   این درحالی است که مقامات ایران همواره هرگونه اتهام مبتنی بر انتقال سلاح به یمن را به‌طور قوی رد و تاکید می‌کنند ایران اساسا امکان انتقال موشک به این کشور را ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «ایسنا»، آمریکا و متحدانش در منطقه به‌ویژه عربستان تلاش می‌کنند با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس و واهی خود درباره نقش ایران در مشکلات منطقه از جمله جنگ یمن بر این حقیقت سرپوش بگذارند که سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ‌طلبانه آنها در خاورمیانه عامل اصلی هرج و مرج و خشونت کنونی در منطقه است.   این درحالی است که عربستان سعودی با حمایت غرب و آمریکا در طول سه سال حملات هوایی خود علیه یمن و محاصره این کشور، باعث به‌وجود آمدن بحران انسانی شده است که نیکی هیلی نسبت به آن ابراز تاسف می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.