ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70525
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۶:۳۹
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
خوزستان| یادواره شهیدان "فاطمی‌اطهر" و "طهماسبی" در هفتگل برگزار می‌شود

خوزستان| یادواره شهیدان "فاطمی‌اطهر" و "طهماسبی" در هفتگل برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از هفتگل، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) یادواره شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر و شهید مهدی طهماسبی شهدای مدافع حرم هفتگل در زادگاه سردار شهید کرم سیاهپور، سردار شهید مصدق طاهری و سردار شهید غلامعباس عباسی مکوند برگزار می‌شود. این یادواره شهدا با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از هفتگل، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) یادواره شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر و شهید مهدی طهماسبی شهدای مدافع حرم هفتگل در زادگاه سردار شهید کرم سیاهپور، سردار شهید مصدق طاهری و سردار شهید غلامعباس عباسی مکوند برگزار می‌شود.

این یادواره شهدا با حضور گسترده مردم دیار سردار شهید علیرضا داوودی و سردار شهید محمدکریم ممبینی برگزار می‌شود و خانواده‌های معظم شهدا به مقام شامخ این 2 شهید مدافع حرم ادای احترام می‌کنند.

در همین ارتباط سید محسن حسینی جانشین سپاه هفتگل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: دومین یادواره شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی) و شهید مهدی طهماسبی شهدای مدافع حرم هفتگل با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره روز پنجشنبه سوم اسفند ماه سال 1396 از ساعت 20 آغاز می‌شود که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان اسلام در این برنامه حضور می‌یابند.

جانشین سپاه هفتگل اضافه کرد: یادواره شهدای مدافع حرم هفتگل در پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) واقع در کوی شهید موسوی‌دامغانی برگزار می‌شود که برنامه‌های گوناگونی برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، از شهدای مدافع حرم خوزستان در نوزدهم اردیبهشت ماه سال 1356 در اهواز دیده به جهان گشود و در صبح روز شنبه نهم آبان ماه سال 1394 مقارن با 17 محرم‌الحرام سال 1437 هجری قمری در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) در استان حلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید فاطمی‌اطهر 2 روز بعد از شهادت یعنی در روز دوشنبه 11 آبان ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به استان خوزستان منتقل شد که پس از آیین استقبال مراسم وداع با این شهید والامقام در حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهواز برگزار شد.

آیین تشییع پیکر پاک شهید فاطمی‌اطهر در صبح روز سه‌شنبه 12 آبان ماه سال 1394 از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز به‌ سمت چهارراه سلمان فارسی برگزار شد.

پس از آئین تشییع پیکر مطهر این شهید به گلزار شهدای اهواز انتقال یافت و سپس کنار مزار شهید فرزاد دره‌اهوازی در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

از شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، 2 فرزند پسر به‌نام‌های محمدمهدی و محمدحسین و یک دختر به یادگار مانده است.

همچنین شهید مهدی طهماسبی فرزند عبدالکریم در تاریخ 14 آبان ماه سال 1362 در اهواز دیده به جهان گشود و به عنوان نخستین فرزند شادی را برای خانواده خود به ارمغان آورد.

این شهید تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را پشت سر نهاد و در سال 1385 ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک فرزند 6 ساله به نام امیرمحمد و یک نوزاد 10 ماهه به نام حسین است.

این دلیرمرد خوزستانی چند سالی است که به همراه خانواده در شهر مقدس قم ساکن شده‌اند و از این شهر نیز برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه اعزام شد.

سرانجام این سرباز جان برکف در روز یکشنبه 16 خردادماه 1395 مقارن با 29 شعبان المعظم سال 1437 هجری قمری در حلب سوریه شربت شهادت نوشید و نام خود را در دفتر شهدای مدافع حرم به ثبت رساند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.