ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70626
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۶:۲۱
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
کارشناس جهان عرب: شورای امنیت ادعای واشنگتن درباره ارسال سلاح ایران به یمن را نپذیرفته است

کارشناس جهان عرب: شورای امنیت ادعای واشنگتن درباره ارسال سلاح ایران به یمن را نپذیرفته است

«عبدالهادی ضیغمی»، کارشناس مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص اقدام ضد ایرانی آمریکا، انگلیس و فرانسه در شورای امنیت و مطرح کردن دوباره ادعای بی‌اساس ارسال سلاح از ایران به یمن، با اشاره به اینکه اعضای شورای امنیت این ادعا را نپذیرفته­‌اند، بیان داشت: واشنگتن به دنبال اعمال محدودیت بر […]

«عبدالهادی ضیغمی»، کارشناس مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص اقدام ضد ایرانی آمریکا، انگلیس و فرانسه در شورای امنیت و مطرح کردن دوباره ادعای بی‌اساس ارسال سلاح از ایران به یمن، با اشاره به اینکه اعضای شورای امنیت این ادعا را نپذیرفته­‌اند، بیان داشت: واشنگتن به دنبال اعمال محدودیت بر ایران در حوزه دفاعی است.

وی با توجه به اقدامات ضد ایرانی واشنگتن در شورای امنیت مبنی بر مطرح کردن ادعای کذب ارسال سلاح به یمن گفت: نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با فعالیت‌های خود سعی دارد فضا را در شورای امنیت علیه ایران تحریک کند.

کارشناس مسائل جهان عرب با تأکید بر تکذیب ادعای آمریکا از سوی کشورهای دیگر اشاره داشت: آمریکایی­‌ها مسئله حمایت از یمن را در حالی مطرح کرده­‌اند که تمام کشورها اذعان دارند که یمن از سوی عربستان از زمین، هوا و دریا مورد محاصره شدید غذایی و دارویی است.

وی با اشاره به شکست اقدام نمایشی هیلی در سازمان ملل و عدم پذیرفته شدن این موضوع گفت: نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد سعی کرد با نمایش قطعات نامشخص به اعضای شورای امنیت القا کند که علیه ایران رأی دهند؛ اما این موضوع با افشاگری ایران نقش بر آب شد.

ضیغمی با توجه به سابقه ادعاهای بی‌اساس واشنگتن در مورد عراق یادآوری کرد: سازمان ملل حدود 15 سال پیش نیز شاهد چنین سناریویی بود. آمریکا استفاده از سلاح شیمیایی را بهانه­‌ای برای حمله به عراق قرار داد و دولت این کشور را ساقط کرد. این در حالی بود که آمریکایی­‌ها 10 سال بعد اعتراف کردند که سلاح کشتار جمعی در عراق نبوده است.

وی با تأکید بر اعتراض­‌هایی که نسبت به اقدامات ضد ایرانی صورت گرفته است، اشاره داشت: نخست‌وزیر سابق اردن به نشست شورای امنیت اعتراض کرد و تأکید داشت که فلسطینیان هر روز توسط اسرائیل کشته می‌شوند؛ اما واشنگتن توجهی به این موضوع ندارد، در مقابل ادعای کمک‌های ایران به مردم مظلوم یمن را مورد بحث قرار می­‌دهد.

کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به اقدام اخیر آمریکا و برخی از متحدان اروپایی آن تأکید داشت: اخیراً پیش‌نویسی از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه تهیه و به شورای امنیت ارائه شده است. آن­ها به دنبال اعمال محدودیت علیه ایران هستند تا کشورمان را مجبور کنند که از قدرت دفاعی خود کوتاه بیاید.

وی با توجه به ضرورت گسترش توان دفاعی کشور گفت: جمهوری اسلامی تأکید کرده که قدرت موشکی تنها برای دفاع است و هیچ­وقت در مورد توان دفاعی خود مذاکره نمی‌کند. این موضوع جزء خطوط قرمز ایران محسوب می­‌شود که قابل معامله نیست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.