ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70632
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۵۸
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
تجمع بزرگ فاطمیون قرچک برگزار شد

تجمع بزرگ فاطمیون قرچک برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه و هم زمان با شام غریبان شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گردهمایی بزرگ فاطمیون با حضور پرشور عاشقان و ارادتمندان آن حضرت در شهرستان قرچک برگزار شد. در این همایش مذهبی که شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام سید صادق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه و هم زمان با شام غریبان شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گردهمایی بزرگ فاطمیون با حضور پرشور عاشقان و ارادتمندان آن حضرت در شهرستان قرچک برگزار شد.

در این همایش مذهبی که شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام سید صادق حسینی مازندرانی برگزار شد، اقشار مختلف مردم همنوا با امام منتظر (عج) به سوگواری و ذکر مصیبت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند.

شام غریبان حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه ای شد تا هیئت های عزاداری شهرستان قرچک برای اولین بار و به دور از اختلافات و حواشی گرد هم آیند و در سایه وحدت نوای مصیبت اهل بیت سر دهند.

هیئت های روضة الحسین، فداییان حسین، بی بی فاطمه(س)، حسینیه شهدای قرچک، سینه زنان ام البنین، جوانان رهروان ثارالله، محبان امیرالمؤمنین، عشاق الزهرا(س) از بخش های مختلف قرچک در چهارراه گوهردشت این شهرستان تجمع کرده و علم کشان، با ذکر «لبیک یا حیدر» در سوگ بی بی دو عالم بر سر و سینه زدند.

در این گردهمایی فاطمی، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق حسینی مازندرانی به بیان فرازهایی از سیره حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: پیامبر فرمودند محبت زهرا در زندگی، در غم و اندوه و در دنیا و آخرت به درد شما می خورد و این قدمهایی که امروز شما برداشتید، بی اجر و ثواب نخواهد ماند.

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرای مرضیه(س)  اظهار داشت: جدا از همه کارهایی که تا این ساعت انجام داده اید اگر با تمام نا امیدی آمده اید در خانه حضرت زهرا همه آنها را فراموش کنید؛ چون آن حضرت شما را به این مراسم معنوی دعوت کردند.

حسینی مازندرانی افزود: شما امروز به مجلس بانویی قدم گذاشتید که امام حسن مجتبی سوال کردند: مادر برای چه کسانی این همه دعا می کنید، آن حضرت فرمودند: برای همسایه ها، اقوام، مردم. امام حسن گفتند: اینها که به ما وفا نکردند. حضرت فاطمه فرمودند: حسن جان، الجار ثم الدار؛ اول همسایه بعد خانواده.

وی حیا و بخشندگی را دو ویژگی بارز سیره و شخصیت حضرت فاطمه کبری (س) عنوان کرد و گفت: کسی که یک روز تمام را بندگی کرده و روزه گرفته، حق دارد که موقع افطار غذا بخورد، اما حیا به او می گوید که همسایه اش گرسنه است و آن شب را افطار نکند؛ بدین جهت است هنگامی که سه روز درِ خانه حضرت فاطمه(س) را زدند و طلب غذا کردند، حیا به ایشان که روزه بودند اجازه نمی دهد حاجت مشروع خود را برآورده کنند و این حیای فاطمی(س) است.

حسینی مازندرانی با بیان اینکه ما باید بتوانیم فاطمی باشیم و فاطمی شدن، به این نیست که فقط بگوییم الگوی ما حضرت فاطمه(س)‌ است، اذعان کرد: باید دید و در سیره آن حضرت مطالعه کرد که ایشان چگونه زندگی می کردند و صرف اشک ریختن بدون معرفت و اطاعت برای حضرت فاطمه(س) نیز به تنهایی سودی ندارد!

وی با بیان اینکه حضور جوانان در مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) حاصل تربیت معنوی و صحیح والدینی است که همواره خادم اهل بیت بوده اند، تصریح کرد: این جوانانی که امروز آمدند و برای زهرای مرضیه(س) قدم گذاشتند، به دعای شما و لقمه حلال شما آمدند شمایی که برای عزای تک تک ائمه پیراهن مشکی پوشیده و بر مظلومیتشان اشک ریختید.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت در فضایی سرشار از حزن و اندوه و عشق و ارادت به بانوی دو عالم به ذکر مصائبی از شهادت حضرت زهرا(س) و شهدای دشت کربلا پرداختند.

از ویژگی های برجسته همایش نیز این بود که سرمای هوا نتوانست مانع حضور پرشور مردم در شام غریبان شهادت حضرت فاطمه (س) شود و عشق و ارادت به آن حضرت این محفل معنوی را گرمایی ویژه بخشید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.