ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70667
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
داشتن روحیه جهادی از ویژگی‌های برجسته آقاحجت بود

داشتن روحیه جهادی از ویژگی‌های برجسته آقاحجت بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امید برزگری، در گفت‌وگو با  صبح قزوین، درباره فعالیت‌های شهید اسدی در پایگاه‌های بسیج اظهار کرد: آقاحجت از سال 76 وارد بسیج شد و در سال‌های ابتدایی عضویت به صورت بسیجی عادی و فعال فعالیت می‌کرد.  وی افزود: آقاحجت 8 […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امید برزگری، در گفت‌وگو با  صبح قزوین، درباره فعالیت‌های شهید اسدی در پایگاه‌های بسیج اظهار کرد: آقاحجت از سال 76 وارد بسیج شد و در سال‌های ابتدایی عضویت به صورت بسیجی عادی و فعال فعالیت می‌کرد. 

وی افزود: آقاحجت 8 سال مسئول پایگاه شهید صیاد شیرازی و همزمان فرمانده پایگاه بسیج ثارالله نیز بود و در این ایام فعالیت‌های تربیتی زیادی را در پایگاه‌ها انجام می‌داد.

دوست شهید اشدی با بیان اینکه یکی از اعتقادات شهید موضوع معنویت اعضای پایگاه بسیج بود، بیان کرد: راهکار این قضیه را در تشکیل هیئت و ارتباط مستمر با آن می‌دانست و همزمان با ورود به پایگاه بسیج ثارالله، هیئت ثارالله را پایه گذاری کرد.

وی ادامه داد: سابقه فعالیت شهید در فرماندهی بسیج به سال 86 می‌رسد و زمانی که فعالیت فرهنگی شهید گسترده شد از پایگاه شهید صیاد شیرازی خارج و در مسجد المهدی شروع به فعالیت کرد و پایگاه بسیج حضرت حمزه را در این مسجد راه اندازی کرد.

فعالیت شهید در یادمان‌های راهیان نور جنوب و موکب‌های پیاده روی اربعین 
برزگری با اشاره به فعالیت‌های شهید در راهیان نور تشریح کرد: آقا حجت چندسالی به عنوان زائر به راهیان نور سفر می‌کرد سپس به این فکر افتاد که به عنوان خادم در این مناطق حضور داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: شهید اسدی بعد از چشیدن مزه شیرین خادمی، تصمیم گرفت در راستای فعالیت‌های تربیتی کار بزرگی انجام دهد و با تحویل گرفتن یادمان‌های شهدا در جنوب، بچه‌ها را در دوره‌های 45 روزه به این مناطق می‌برد.

دوست شهید تصریح کرد: یادمان‌های والفجر یک، معراج الشهدای اهواز، یادمان سوسنگرد شهید سبحانی، یادمان دارساوین مابین بانه تا سردشت، یادمان دریاچه زریوار در شهر مریوان از مناطقی بود که خود شهید مدیریت کامل آنها را عهده دار بود و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی انجام می‌داد.

وی روحیه جهادی را ویژگی برجسته شهید اسدی عنوان کرد و گفت: این ویژگی در زندگی و کارهای اقتصادی او نمایان بود، اقدام مهم آقا حجت در مناطق جنوب کشور فعالیت‌های تربیتی بود و یک اردوی راهیان نور را برابر با چندسال انجام کار فرهنگی می‌دانست.

برزگری با اشاره به کارهای فرهنگی و فراهیئتی شهید اسدی اظهار کرد: آقا حجت در نمایشگاه بهشت بانو در حرم حضرت معصومه (س) و ورود تیم شهید در بحث پیاده روی اربعین در موکب امام رضا(ع) در سال 93 فعالیت می‌کرد.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه ایام فاطمیه سال 93 در نجف اشرف و در صحن حضرت زهرا(س) که یک دهه فاطمیه توسط شهید حجت برگزار شد.

دوست شهید اسدی در ادامه افزود: آقا حجت برنامه اربعین سال 94 با حضور تیم بزرگتری برعهده داشت و موکب علی بن موسی الرضا در حسینیه قمی‌ها، موکب هتل جواهر، حسینیه آسیدکاظم و حسنیه اهل بیت در نجف و احیای و برگزاری یک مهدکودک جنب فندق انصار را انجام داد.

توزیع بین المللی محصولات فرهنگی شهید 
وی مطرح کرد: آقاحجت با توجه و علاقه به کار فرهنگی وارد فعالیت‌های اقتصادی شد و دو مغازه پوشاک ایرانی- اسلامی، یک مغازه محصولات فرهنگی و یک چاپخانه و دو مغازه هم به صورت پوشاک ایرانی راه اندازی کرد.

برزگری با اشاره به دغدغه‌های شهید در مسائل فرهنگی تصریح کرد: آقا حجت همیشه در مورد خوراک فرهنگی حرف داشت و خیلی از دغدغه‎های وی برای سنین کودک و خردسال بود و نمایندگی نوشت افزار ایرانی- اسلامی را در استان قزوین را پیگیری کرد و برعهده گرفت و نیز مسئولیت کارگروه فرهنگی در جبهه فرهنگی را به تیم فرهنگی- اقتصادی شهید داده بودند.

وی توضیح داد: تنوع تولیدات و محصولات فرهنگی در حوزه کشوری و فراکشوری خوب بود، مجموعه حسین جان در عرصه محصولات فرهنگی شناخته شده اس. دوستانی که در فضای فرهنگی در سراسر کشور کار می‌کنند معمولاً تولیدات فرهنگی شهید حجت را می‌شناسند. 

این فعال فرهنگی ادامه داد: تولیدات فرهنگی متناسب با فضای کشورهای عراق، سوریه، ایران و برخی کشورهای دیگر داشتند که توزیع آن به‌صورت بین المللی بود؛ آخرین آنها هم مربوط به اربعین 1394 بود که چندین محصول فرهنگی ایشان در عراق به نمایش گذاشته شد.

وی اظهار کرد: پوشاک ایرانی- اسلامی شهید حجت تنوع زیادی را خلق کرد و انحصاری بودن این تولیدات در سطح کشور زبانزد بود و در استان هیچ کس توان این ریسک اقتصادی را نداشت؛ زیرا شهید برای رفع دغدغه فرهنگی خود توجیه اقتصادی محدودی را درنظر گرفته بود.

برزگری در ادامه بیان کرد: ایام محرم دغدغه خیلی از مداحان و مسئولین هیئت‌های مذهبی تی شرت مخصوص سینه زنی بود که کسی نتوانست به تولید انبوه برساند؛ اما ما این کار را انجام دادیم رونمایی این اثر در همایش هیئات فعال کشور رونمایی شد.

دوست شهید اسدی با اشاره به نگاه شهید در مباحث اقتصادی بیان کرد: نگاه آقا حجت فقط صرف سودآوری نبود؛ بلکه دغدغه فرهنگی داشت و شهید مخالف نگاه تاجرانه به این کارها بود.

وی افزود: شهید کار اقتصادی را به گونه‌ای طراحی کرد مجموعه باید با همین هزینه‌ها پیش برود یعنی هزینه‌های هیئت حسین جان زیاد بود و این مخارج جاری باید از منبعی تامین می‌شد که این مخارج تماما از این فروشگاه تامین می‌شود و از نهاد و سازمانی در استان حامی هیئت نبودند و کار اقتصادی را برای پشتیبانی از مجموعه راه انداخته شد.

"ما همه در هیأت خادم اهل بیت(ع) هستیم نه مدیر و رئیس" 
دوست شهید با اشاره به وصیت‌نامه‌ شهید حجت اسدی گفت: وصیت‌نامه شهید یک وصیت‌نامه خیلی خاصی بود، جالب است بدانید بعضی لغات در وصیت‌نامه قلم خورده و دوباره نوشته شده شاید این اصلاً سهوی بوده باشد ولی الآن که به دست ما رسیده و در این شرایطی که ما وصیت‌نامه را می‌خوانیم می‌بینیم که همین قلم گرفتن‌ها از جانب شهید، حرف‌ها داشت.

وی اضافه کرد: ابتدای وصیت‌نامه نوشته شده: «هوالشهید»، بعد از حلالیت طلبیدن در ابتدای آن دو بند دیگر هم دارد. در قسمتی که با خود من صحبت می‌کند از الفاظی استفاده می‌کند که الفاظ خیلی تکان دهنده‌ای است، در این دو بندی که بعد از مقدمه می‌گوید، بحث خانواده‌اش را مطرح می‌کند.
این فعال فرهنگی در ادامه تشریح کرد: شهید در بند دوم وصیت‌نامه درباره مدیریت مجموعه صحبت می‌کند، بعد آنجا به من سفارش و نصیحت می‌کند: ما همه در هیأت و مجموعه خادم اهل بیت(ع) هستیم نه مدیر و رئیس. آخر وصیت‌نامه هم می‌گوید: «به‌امید دیار و خدا پشت و پناهت. ان‌شاءالله در بهشت می‌بینمت» بعد بهشت را قلم گرفته و گفته «در جنت الحسین(ع)". 

برزگری در پایان ابراز کرد: اینکه آقا فرمودند شهدا اولیاء الله هستند در روی زمین همین است. ما نفهمیدیم که چه‌کسی در کنارمان بود، اما خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتیم، شهید حجت همیشه راه را به ما نشان می‌داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.