ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70743
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۴۴
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
پیاده روی اربعین حسینی(ع) به فرهنگ عمومی تبدیل شده است

پیاده روی اربعین حسینی(ع) به فرهنگ عمومی تبدیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خادمین عتبات و عالیات لرستان در بیت امام جمعه خرم آباد افزود: در فرهنگ دینی زیارت و زایر از مقام والایی برخوردارند و فلسفه زیارت تجدید بیعت است.وی نخستین شرط زیارت را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خادمین عتبات و عالیات لرستان در بیت امام جمعه خرم آباد افزود: در فرهنگ دینی زیارت و زایر از مقام والایی برخوردارند و فلسفه زیارت تجدید بیعت است.
وی نخستین شرط زیارت را معرفت دانست و گفت: امامت انسان را از سرگردانی نجات می دهد و امام شناسی دین انسان را کامل می کند.
نماینده ولی فقیه در لرستان محبت و تبعیت از امامان را دیگر شروط لازم برای زیارت عنوان کرد و افزود: اهمیت پیاده روی در اربعین حسینی از جایگاه والایی برخوردار است و خادمین حسینی در روز قیامت با ائمه محشور خواهند شد.
وی خادمین حسینی را زمینه ساز زیارت امام حسین(ع) معرفی کرد و اظهار کرد: خادمین حسینی زینت موکب ها هستند لذا نباید در موکب ها ریا شود بلکه باید با اخلاص به زائران خدمت رسانی شود.

** برپایی 30 موکب اربعین حسینی توسط عتبات عالیات لرستان
رییس سازمان عتبات و عالیات لرستان نیز در این دیدار گفت: ستاد اربعین حسینی با مسئولیت وزارت کشور با زیرمجموعه ١٣ کمیته تشکیل شد که برای نظم هرچه بیشتر مجوزهایی را صادر کردیم.
اصغر حقی پور افزود: در اربعین حسینی سال جاری ٣٠ موکب(٢٠موکب در لرستان، یک موکب در مرز مهران و ٩ موکب در شهرهای کربلا، نجف و کوت) توسط خادمین لرستان برای ارایه خدمات به زایرین برپا شد.
وی بیان کرد: زایرین حسینی روزانه در لرستان ١٥هزارو ٧٤٨نفر و در عراق حدود ١٦هزار نفر اسکان یافتند.
در پایان این آیین از خادمین ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان لرستان تجلیل شد.
٣٢١٠/3022

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.