ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70753
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۸:۳۴
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
۳ شرط زیارت ائمه اطهار(ع)/ امام شناسی دین انسان را کامل می‌کند

۳ شرط زیارت ائمه اطهار(ع)/ امام شناسی دین انسان را کامل می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از موکب داران اربعین با اشاره به اینکه فرهنگ دینی ما راجع به زیارت و زائر اهمیت فراوانی قائل شده است، در منابع دینی زیارت از یک جایگاه والایی برخوردار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از موکب داران اربعین با اشاره به اینکه فرهنگ دینی ما راجع به زیارت و زائر اهمیت فراوانی قائل شده است، در منابع دینی زیارت از یک جایگاه والایی برخوردار است و زائر از یک مقام والایی برخوردار است، اظهار داشت: «زیارت» رفتن به سوی معبود است، رفتن به سوی امام، مولا و مقتدی است، زائر سالک کوی معبود است.

فلسفه زیارت عرضه اعمال است

وی با بیان اینکه فلسفه زیارت هم در درجه اول تجدید بیعت است، انسان می رود بیعت می کند، اعمال و رفتار خود را عرضه می کند لذا فلسفه زیارت عرضه اعمال است، تصریح کرد: فلسفه زیارت توشه برگرفتن است، زیارت برای این است که سرمایه ای را اندوخته کنیم، به همین جهت در اسلام زیارت آدابی دارد.

ثوابی که برای زیارت ائمه آمده مشروط به معرفت است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اولین شرط زیارت معرفت است، اگر کسی می خواهد به دیدن کسی برود در درجه اول باید معرفت داشته باشد، ثوابی که برای زیارت آمده مشروط به معرفت است، افزود: کسی که با معرفت امام حسین(ع) را زیارت کند مثل این است که خدا را در عرش زیارت کرده است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه معرفت از سوی خدای متعال است، خداوند باید خود را به ما بشناساند و ما نمی توانیم خدا را بشناسیم، ادامه داد: خدا عقل را در درون جان ما قرار داد و ما به وسیله عقل خدا را شناختیم، اگر خدا عقل را نمی داد ما نمی توانستیم او را بشناسیم؛ خداوند پیامبران را فرستاد که او را بشناسیم؛ بنابراین منشا معرفت خدا است.

پیامد نشناختن خدا و رسول و امام چیزی جز گمراهی نیست

وی با بیان اینکه نکته دوم این است که بین معرفت خدا، معرفت رسول و معرفت امام پیوند وجود دارد، اگر خدا را می خواهیم بشناسیم باید پیامبر را بشناسیم، وقتی معرفت ما به خدا کامل است که معرفت الرسول و معرفت الامام باشد؛ تصریح کرد: معرفت به خدا، رسول و امام زنجیره هستند؛ معرفت امام مکمل معرفت پیامبر و خدا است، اگر امام را بشناسیم این سلسله معرفت کامل می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه پیامد نشناختن خدا و رسول و امام چیزی جز گمراهی نیست، انسانی که خدا را نشناسد گمراه است، انسانی که امام را نشناسد سرگردان است، افزود: امامت انسان را از سرگردانی نجات می دهد، نور است در مقابل ظلمت؛ امام شناسی باعث می شود که دین انسان کامل شود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه معرفت به امام سبب کامل شدن دین است، اگر می خواهیم به زیارت مشرف شویم اولین شرط معرفت است، گفت: دومین شرط زیارت «محبت» است، زیارت یعنی عشق، ارادات و محبت؛ انسان عشق و محبت خود را نشان می دهد.

تبعیت از امام شرط زیارت است

وی با بیان اینکه شرط سوم زیارت «تبعیت» است، پیروی کردن است، دستورات ائمه را اجرا کردن است، تصریح کرد: امام صادق(ع) در حدیثی خطاب به شیعیان می فرماید «آبرو برای ما باشید، مایه شرم ما نشوید»؛ این حدیث یک پیام دارد، شما که برای خدمت به زائران موکب تشکیل می دهید باید مایه زینت باشید، مایه شرم نباشید، مبادا در موکب گناهی اتفاق بیافتد، مبادا کمک های مردم اسراف شود و هدر برود، مبادا گناه و معصیت شود و اخلاص از بین برود و ریاکاری شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد خطاب به موکب داران خاطرنشان کرد: کار و خدمت شما زمینه ساز زیارت امام حسین است، اسباب زیارت را فراهم می کنید، کار ارزشمند و مقدسی است.

پیاده روی اربعین تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده است که همه اقشار مردم از تمام کشورها و ملل در آن شرکت می کنند

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه امروز پیاده روی اربعین تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده است که همه اقشار مردم از تمام کشورها و ملل در آن شرکت می کنند، افزود: عشق به حسین به گونه ای است که همه مردم در این مسیر حرکت می کنند؛ این در حالیست که احتمال خطر داده می شود، خطر داعش، اما مردم در راه زیارت امام حسین همه خطرات را به جان می خرند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.