ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 70857
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۴:۴۲
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
نبردهایی که «حاج قاسم» شخصا فرماندهی کرد/ از «آمرلی» تا «تکریت» و «البوکمال»

نبردهایی که «حاج قاسم» شخصا فرماندهی کرد/ از «آمرلی» تا «تکریت» و «البوکمال»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سی‌ام آبان ماه سال ۹۶ بود که سرلشکر سلیمانی با تقدیم نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری، همانطور که وعده داده بود، پایان سیطره‌ی شجره‌ی خبیثه‌ی ملعونه داعش را اعلام کرد. اعضای داعش مزدوران متوحشی بودند که نه تنها […]

////////به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سی‌ام آبان ماه سال ۹۶ بود که سرلشکر سلیمانی با تقدیم نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری، همانطور که وعده داده بود، پایان سیطره‌ی شجره‌ی خبیثه‌ی ملعونه داعش را اعلام کرد.

اعضای داعش مزدوران متوحشی بودند که نه تنها بویی از مکتب آسمانی اسلام نبرده بودند بلکه حتی به اصول عام انسانی نیز پایبند نبودند و تاسف‌بارترین و شرم‌آورترین جنایات را در طول ۶ سال در عراق و سوریه با حمایت پیدا و پنهان آمریکا و برخی رژیم‌های مرتجع منطقه و به ویژه رژیم صهیونیستی به بار آوردند.

حکومت خودخوانده و خون‌آشام داعشی-آمریکایی، سرانجام با مجاهدت فرماندهان و رزمندگان محور مقاومت، پایان یافت. در جریان این پیروزی و ظفرمندی، محور مقاومت شهدای والامقامی را تقدیم اسلام ناب و آرامش و امنیت مردم منطقه و حتی مردم جهان کرد.

در اکثر نبرد‌هایی که رزمندگان محور مقاومت در سوریه و عراق با عناصر تروریستی داعش داشتند، «سرلشکر قاسم سلیمانی» یا مستقیما و بصورت میدانی فرماندهی آنرا برعهده داشت و یا بصورت غیرمستقیم، عملیات را هدایت می‌کرد.

پیروزی در «آمرلی» با درایت «حاج قاسم»
شهر «آمرلی» در استان صلاح‌الدین عراق به مدت ۸۰ روز تحت محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش قرار داشت. در شهریور ماه سال ۹۳ با حملات ارتش عراق و حشد الشعبی این کشور این محاصره شکسته شد. فرمانده نبرد ظفرمندانه «آمرلی» کسی نبود جزء «حاج قاسم».

آزادسازی شهر شیعه نشین «آمرلی» و مجاهدت‌ها و ایثار نیرو‌های حشد الشعبی در نجات اقلیت ترکمن ساکن این شهر از چنگال متوحشان داعشی، بر محبوبیت بسیج مردمی عراق و «حاج قاسم» افزود.

خبرگزاری رویترز، شکست داعش در آمرلی را پیروزی عمده‌ای برای دولت عراق، نیرو‌های امنیتی و حشدالشعبی عراق دانست.
در پی شکست داعش در آمرلی و مناطق شرقی استان صلاح‌الدین با فرماندهی مستقیم «سرلشکر سلیمانی»، تروریست‌های داعشی روحیه خود را از دست دادند و در موصل پایتخت خودخوانده خود نیز فرار را بر قرار ترجیح دادند.

نقش ژنرال سلیمانی در نبرد تکریت به روایت یک روزنامه آمریکایی
شهر «تکریت» مرکز استان صلاح‌الدین واقع در شمال بغداد از اوایل اسفند ۹۳ شاهد آغاز عملیات گسترده ارتش عراق و نیرو‌های بسیج مردمی این کشور برای آزادسازی این شهر از دست گروه تروریستی تکفیری داعش بود.

سردار سلیمانی در همان مقطع زمانی اول اسفند ۹۳، وارد شهر تکریت شد و در بدو ورود به این شهر مورد استقبال گرم فرماندهان ارتش و نیرو‌های مقاومت و رزمندگان عراقی قرار گرفت.

بدین ترتیب عملیات آزادسازی شهر تکریت با رمز «یا لثارات الحسین» توسط حاج قاسم سلیمانی در نخستین روز‌های اسفند ۹۳ آغاز شد.

سرانجام در ۱۱ فروردین ۹۴، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق خبر داد که شهر تکریت به طور کامل آزاد شده است و پرچم این کشور بر فراز ساختمان استانداری این شهر به اهتزاز درآمده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال ۱۷ اسفند ۹۳ با اشاره به عملیات آزادسازی تکریت و استان صلاح‌الدین، نقش ژنرال قاسم سلیمانی را در بسیج نیرو‌های مردمی عراق و هماهنگی نیرو‌ها مورد تأکید قرار داد.

آزادسازی «البوکمال» با فرماندهی «حاج قاسم»؛ پیروزی در «ام‌المعارک»
شهر «البوکمال» در مرز سوریه و عراق آخرین پایگاه شهری داعش محسوب می‌شد. آزادسازی این شهر از مهم‌ترین نقاط عطف در مرحله پایانی مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه بود. نبرد البوکمال را متخصصان نظامی وحاضران در صحنه نبرد، «ام المعارک» نامیدند. نبردی که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران فرماندهی اصلی آنرا برعهده داشت.

شهر بوکمال از آن جهت که یکی از سه شهر بزرگ استان بیابانی دیرالزور است، دارای اهمیت استراتژیک است ؛ از این رو آمریکایی‌ها نیز به هیچ وجه تمایل نداشتند که نمایندگان پنهانشان یعنی عناصر داعش در این شهر متحمل شکست شوند، لذا تا آخرین لحظه مبادرت به اعزام نیرو و تجهیزات برای داعشی‌های گرفتار در این منطقه کردند.

آمریکایی‌ها حتی قصد داشتند تا نیرو‌های کُرد تحت حمایت خود موسوم به «قسد» را هر چه سریع‌تر به البوکمال رسانده و این شهر را توسط آنان تصرف کنند تا مانع عملیات رزمندگان محور مقاومت در این منطقه استراتژیک شوند.

از منظر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، البوکمال یک شاهراه ارتباطی زمینی میان عراق و سوریه است که تسلط محور مقاومت بر آن تنها به معنای از دست رفتن آخرین پایگاه داعش نبود؛ بلکه این امر کابوسی بی‌پایان برای موجودیت نامشروع رژیم کودک کشی همچون رژیم صهیونیستی است.

مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی ایجاد مسیر ارتباطی زمینی بین ایران و سوریه از طریق عراق را خط قرمز خود در تحولات میدانی منطقه توصیف کرده بودند و به آمریکا فشار می‌آوردند که مانع سیطره محور مقاومت بر منطقه البوکمال شود، اما آمریکایی‌ها در این امر ناتوان بودند؛ به همین سبب «آکادمی مطالعات امنیت داخلی تل‌آویو» پس از فتح البوکمال توسط رزمندگان محور مقاومت اعلام کرد که ایجاد این پل زمینی بین ایران و دولت سوریه و حزب الله از طریق عراق تهدید موجودیتی نهفته‌ای برای اسرائیل به شمار می‌رود.

البوکمال گذرگاه اصلی میان دو کشور سوریه و عراق است و میان ارتش سوریه و عراق و نیرو‌های مقاومت از یک سو و آمریکایی‌ها از سوی دیگر برای تسلط بر این گذرگاه استراتژیک، رقابتی سخت وجود داشت که در نهایت محور مقاومت توانست با فرماندهی مستقیم «حاج قاسم» پیروز «أم المعارک» شده و بر این گذرگاه اصلی و استراتژیک مسلط شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.