ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70859
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۴:۵۱
  • 62 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

اخبار داخلی*********** بندرعباس- ایرنا- دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود، هفته آینده به همراه جمعی از وزیران میهمان مردم استان هرمزگان خواهد بود.* تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرهای تجسمی ارتباط بی واسطه با مخاطب دارند و نیازمند ترجمه زبانی نیستند و باید 80 میلیون ایرانی مصرف کننده […]

اخبار داخلی
**********
* بندرعباس- ایرنا- دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود، هفته آینده به همراه جمعی از وزیران میهمان مردم استان هرمزگان خواهد بود.
* تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرهای تجسمی ارتباط بی واسطه با مخاطب دارند و نیازمند ترجمه زبانی نیستند و باید 80 میلیون ایرانی مصرف کننده کالاهای هنرهای تجسمی باشند.
* تهران- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست یک روزه روحانیون و مداحان عتبات عالیات منطقه تهران تاکید کرد: در سفرهای زیارتی معرفت افزایی و ایجاد تحول روحی و اخلاقی در زائران برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد.
* تهران- ایرنا- پرونده دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با معرفی برگزیدگان بسته شد و خود را برای ورود به دهه دوم این جشنواره جوان در سال 97 آماده می کند.
* الجزیره- ایرنا- «سید ضیاء هاشمی» مدیر عامل ایرنا در دیدار مدیر مسئول روزنامه دولتی الشعب الجزایر و شماری از مسئولان این روزنامه گفت: مردم کشورهای اسلامی شناخت زیادی از ظرفیت های موجود در آن ندارند و این وظیفه رسانه ها است که به شناخت مردم از هم کمک کنند.
* بجنورد- ایرنا- رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی این استان روز جمعه 2 کشته و 7 زحمی داشت.
* کرمان- ایرنا- مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: واژگونی خودرو سواری آذرا در محور جیرفت به بافت کرمان چهار کشته برجای گذاشت.
* یزد- ایرنا- پیکر مطهر شهید علی بمان غیاث هدشی که 35 سال قبل در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شده بود، عصر جمعه از محل برگزاری نمازجمعه دهستان ده بالا شهرستان تفت تا گلزار شهدای این روستا تشییع و در خاک زادگاهش آرام گرفت.
* کرمان- ایرنا- آموزش های تخصصی کشوری 456 نفر از نجاتگران پایگاههای امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر، از امروز (جمعه) به میزبانی استان کرمان آغاز شد.
* یاسوج- ایرنا- مسئول تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد محلی برای حضور در منطقه و عملیات جستجو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی در ارتفاعات دنا اصرارنورزند زیرا یک کار سیستمی، فنی و تخصصی است و معیارهای خاص خود را می طلبد.
* یاسوج- ایرنا- سی سخت پنجشنبه شب حال و هوای دیگری داشت، گروهی از نونهالان سی سختی غم انگیز ترین جشن تولد را برای سید ایلیا دانشی کوچک ترین مسافر سانحه هوایی برگزار کردند.
* یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 امدادگر محلی که بدون هماهنگی با ستاد بحران استان به ارتفاعات دنا عزیمت کرده بودند درحالی‌که پاهای آنها از سرما و کولاک شدید در حال یخ زدن بود توسط تیم‌های نجات کوهستان هلال احمر نجات یافتند.
* تهران- ایرنا- دبیر دهمین جشنواره بین المللی تجسمی فجر گفت: در این دوره با برگزاری بخش بین الملل در موسسه فرهنگی هنری اکو با حضور هنرمندان خارجی تا حدودی به بین المللی شدن جشنواره نزدیکتر شده ایم.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- گروه ویژه اقدام مالی در نشست روز جمعه خود در پاریس پایتخت فرانسه تعلیق اقدام های تقابلی علیه ایران در جهت پولشویی را به مدت 4ماه دیگر تمدید کرد.
* مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه به تشریح آخرین وضعیت سوریه پرداخت و گفت: روسیه با همکاری ایران و ترکیه برای ادامه مذاکرات سوری آستانه تلاش می کند.
* تهران- ایرنا- معارضان سوری اعلام کردند که آمریکا در صدد انتقال تروریست های داعش به غوطه شرقی با هدف خنثی کردن برنامه های ارتش سوریه برای پاکسازی این منطقه است.
* پکن- ایرنا- کره شمالی با اشاره به برنامه آمریکا برای انجام حملات سایبری علیه این کشور، اعلام کرد پیونگ یانگ برای مقابله با این حملات آماده است و به 'هر نوع جنگی' پاسخ خواهد داد.
* نیویورک- ایرنا- یک روزنامه نگار آمریکایی می گوید پیش نویس قطعنامه ‏آتش بس مورد حمایت غرب،‏ نمایشی برای صلح و ‏با هدف طولانی کردن جنگ در سوریه ارائه شده است. ‏
* دهلی نو- ایرنا- سازمان عفو بین الملل در گزارشی سریلانکا را در فهرست کشورهای نا امن برای مسلمانان قرار داد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا که به شدت مخالف ممنوعیت حمل سلاح است، برای جلوگیری از کشتار دانش آموزان در مدارس پیشنهاد داد که معلم ها مسلح شوند.
* پکن- ایرنا- 'سارا ساندرز' سخنگوی کاخ سفید که در کره جنوبی به سر می برد گفت: ایالات متحده در قالب کمپین 'فشار حداکثر' به فشار بر کره شمالی برای رها کردن برنامه تسلیحات هسته ای خود با وجود بهبود روابط با کره جنوبی، همچنان ادامه خواهد داد.
* پکن- ایرنا- آمار گمرک چین نشان می دهد ارزش تبادلات تجاری چین و کره شمالی به پایین ترین سطح در چهار سال گذشته رسیده است.
* تهران- ایرنا- ساعاتی پیش سه بمب در مکان های مختلف در شهر سیتوه مرکز ایالت راخین در میانمار منفجر شد که تاکنون کشته ای نداشته است.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های آمریکایی از دیدار مقام های ارشد عربستان، امارات و قطر با موضوع بحران قطر و ایران در دو ماه آینده خبر داد.
* مسکو- ایرنا- سفیر روسیه در آمریکا خواستار مبارزه با تروریسم خارج از چارچوب بلوک بندی نظامی شد.
* لندن- ایرنا- شرکت‌کنندگان شامگاه جمعه در نشستی در لندن که با موضوع «اسلام هراسی: تعریف، نقشه و روش مقابله» برگزار شد، عنوان کردند که اصطلاح «اسلام هراسی» بیانگر وضعیت نژادپرستانه ضد مسلمان امروز نیست.
* تهران- ایرنا- 2 نظامی سعودی توسط تک تیراندازان ارتش و کمیته های مردمی یمن در مناطق نجران و جیزان عربستان واقع در مرزهای جنوبی این کشور با یمن کشته شدند.
* مسکو- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به کشف میزان قابل توجه ای کوکائین در یکی از ساختمان های زیر پوشش سفارت روسیه در آرژانتین، اعلام کرد که امکان قاچاق کوکائین از طریق کانال های دیپلماتیک غیرممکن است.
* پکن- ایرنا- چین اعلام کرد آمریکا برای چهارمین بار در سال جاری میلادی شماری از محصولات وارداتی از چین را هدف اقدامات ضد تجاری قرار داده است.
* تهران- ایرنا- رئیس ستاد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا متهم به توطئه علیه ایالات متحده شد و یک عضو ارشد دیگر این ستاد نیز اتهام توطئه را پذیرفت.
* بغداد- ایرنا- گروه دوستی عراق و لبنان مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شهادت حاج عماد مغنیه فرمانده حزب الله لبنان را در بغداد پایتخت عراق برگزار کرد.
* اربیل- ایرنا- هیاتی از وزارت دفاع آمریکا جمعه شب به ریاست معاون وزیر دفاع ایالات متحده با قباد طالبانی معاون نخست وزیر و کریم سنجاری سرپرست وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.
* اربیل- ایرنا- به منظور حمایت از مردم عفرین در شمال سوریه و محکومیت حمله نظامی ارتش ترکیه به این کشور هفته حمایت از عفرین در کردستان عراق اعلام شد.
* نیویورک- ایرنا- نماینده کویت در پایان نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره بررسی قطعنامه پیشنهادی برای آتش بس 30 روزه در سوریه از موکول شدن رای گیری به روز شنبه خبر داد.
* تهران- ایرنا- در حالی که ترامپ پس از کنفران مشترک خبری با نخست وزیر استرالیا در کاخ سفید بود، برخورد یک خودرو با مانع یکی از ورودی های کاخ سبب تعطیلی موقت آن شد.
* مسکو- ایرنا- چند فروند هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز پایگاه های روسیه در سوریه، مجاورت شبه جزیره کریمه و دریای بالتیک پرواز کردند.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری خود با نخست وزیر استرالیا، ادعاهایی را در خصوص غوطه شرقی علیه ایران، روسیه و دولت قانونی سوریه مطرح کرد.
* تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تصمیم آمریکا برای انتقال قریب الوقوع سفارت خود از تل آویو به قدس اشغالی را محکوم کرد و افزود: این اقدام منطقه را رو در روی رژیم اشغالگر قرار خواهد داد.
* اسلام آباد- ایرنا – خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار 'الکسی میلر' مدیرعامل گاز پروم روسیه در سن پترزبورگ بر گسترش همکاری های دوجانبه به ویژه در بخش انرژی تاکید کردند.
* بیروت- ایرنا- «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در بیروت گفت که کسانی که با پیشرفت فرایند سیاسی و نتایج کنفرانس سوچی درباره سوریه مخالف هستند درباره رخدادهای غوطه شرقی دمشق خبرهای جعلی می سازند.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای انتقال سفارت این کشور به قدس را در ماه مه (اردیبهشت 97) به صورت رسمی تایید کرد.
* مادرید- ایرنا- هفته فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران با همکاری استانداری آلمریا (جنوب شرقی‌) و موزه باستان شناسی‌ آلمریا در محل این موزه آغاز شد.
* وین- ایرنا- سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روز جمعه در نشست غیررسمی شورای اروپا در بروکسل گرد هم آمدند و درخصوص بودجه این اتحادیه پس از خروج انگلستان و همچنین نحوه انتخاب رئیس بعدی کمیسیو ن به بحث و تبادل نظر پرداختند.
* لندن- ایرنا- دیده‌بان حقوق بشر روز جمعه اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد روستاهای روهینگیا در شمال استان راخین، همچنان از سوی ارتش میانمار تخریب می‌‌شود.
* تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تصمیم آمریکا برای انتقال قریب الوقوع سفارت خود به قدس را محکوم کرد و آن را مغایر قوانین بین الملل و اقدامی در جهت تحریک احساسات اعراب و مسلمانان دانست.
* لندن- ایرنا- وزارت خارجه انگلیس روز جمعه اعلام کرد که 'مایکل آرون' به ‌عنوان سفیر جدید این کشور در یمن منصوب ‌شده است.
* تهران- ایرنا- یک مقام دولت آمریکا افتتاح سفارت جدید این کشور در قدس را در 14 ماه مه (24 اردیبهشت 97) همزمان با «روز نکبت» تایید کرد.
* باکو- ایرنا- روزهای فیلم ایران با نمایش فیلم بادیگارد و با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان جمعه شب در باکو آغاز شد.
* تهران- ایرنا- وقوع 2 انفجار پیاپی و تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سومالی 18 کشته و 20 زخمی برجای گذاشت.
* دمشق- ایرنا- در حملات خمپاره ای گروه های تروریستی از غوطه شرقی به مناطق المزه 86، برزه، الجورة، رکن الدین، القابون و جرمانا در دمشق پایتخت سوریه 3 تن کشته و 58 نفر دیگر زخمی شدند.
* بیروت- ایرنا- «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان گفت که تصمیم کشورش در دفاع از مرزهای زمینی و دریایی خود به اسرائیل اجازه نمی دهد که به لبنان تجاوز کند.
* لندن- ایرنا- کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس برای نخستین بار تبلیغ راهپیمایی روز جهانی قدس با تصویر امام خمینی (ره) را در بیلبوردهای شهر لوتن واقع در شمال لندن آغاز کرده است.
* دمشق- ایرنا- ساکنان روستای الفطیره در جنوب غرب استان ادلب با تروریست های تحریرالشام(جبهه النصره) درگیر شده و آنها را از این روستا اخراج کردند.
* نیویورک- ایرنا- رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد امیدوار است در ساعت 2.30 روز جمعه به وقت محلی، قطعنامه آتش بس در سوریه تصویب شود.
* تهران- ایرنا- همزمان با اعلام رئیس جمهوری آمریکا، وزارت خزانه داری این کشور 56 فرد، شرکت و کشتی را به اتهام ارتباط با کره شمالی به فهرست تحریم های خود افزود.
* تهران- ایرنا- رسانه ها به نقل از پلیس سومالی از وقوع 2 انفجار و تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در موگادیشو پایتخت این کشور خبر داد.
* تهران- ایرنا- روزنامه واشنگتن پست روز جمعه در گزارشی نوشت: کنگره آمریکا در مورد برجام، بلاتکلیف و منتظر است دولت دونالد ترامپ با شرکای اروپایی خود در این مورد به توافق دست یابد.
شبد**1953**9122

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.