ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70867
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۵:۴۹
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :

محاکمه شهردار ۵۲ هزار میلیارد تومانی کلید خورد

روزنامه آرمان – مطهره شفیعی: ظاهرا دهه 80 تا نیمه دهه 90 برای برخی مسئولان سابق دوره خوش یمنی نبوده است؛ دوره‌ای که مسئولان آن پس از پایان مسئولیت به‌جای آنکه روزهای آرام و بی‌‌‌دغدغه‌ای را بگذرانند به‌واسطه عملکردهایشان احضاریه‌هایی از دادگاه دریافت می‌کنند. از جمله این مسئولان سابق می‌توان به مردان بهاری یعنی احمدی‌نژاد، […]

روزنامه آرمان – مطهره شفیعی: ظاهرا دهه 80 تا نیمه دهه 90 برای برخی مسئولان سابق دوره خوش یمنی نبوده است؛ دوره‌ای که مسئولان آن پس از پایان مسئولیت به‌جای آنکه روزهای آرام و بی‌‌‌دغدغه‌ای را بگذرانند به‌واسطه عملکردهایشان احضاریه‌هایی از دادگاه دریافت می‌کنند. از جمله این مسئولان سابق می‌توان به مردان بهاری یعنی احمدی‌نژاد، مشایی و بقایی اشاره کرد.

اما ظاهرا پرونده‌هایی بر روی میز مختص ساکنان قبلی پاستور نیست و پرونده‌هایی با نام‌های بهشتی هم بر روی میز قرار دارد از جمله پرونده محمدباقر قالیباف که 12 سال بر کرسی شهرداری تهران جلوس داشت اما با تغییر ترکیب شورای شهر، این کرسی را به محمدعلی نجفی واگذار کرد. قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با اینکه پرونده شهرداری سابق تهران به قوه قضائیه ارسال شده است نیز گفت: پرونده در دادسرا است، گروه‌های سازمان بازرسی در قسمت‌های مختلف شهرداری مستقر هستند و حتی کار‌های روزانه این سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

تخلفات شهرداری در زمان قالیباف

شهردار کنونی تهران از بدهی ۵۲‌هزار و ۱۰۰‌میلیارد تومانی شهرداری سابق که برای مجموعه جدید به ارث گذاشته شده در کنار ۳۴‌هزار‌میلیارد تومان تعهد پرداخت به پیمانکاران خبر داد. در گزارش نجفی، بی‌‌‌عدالتی در پرداخت‌ حقوق کارمندان شهرداری، استخدام ۱۳‌هزار نفر در آستانه انتخابات، قرار دادن ۶۷۴ ملک شهرداری به‌صورت سلیقه‌ای در مالکیت اشخاص و بعضی نهادها و مفاسد برخاسته از هولوگرام‌ها از مطالبی بود که شهردار تهران از آنها پرده برداشت. این در حالی است که گفته شده بیشترین تخلفات به‌طور عمده در سال‌های۹۲ تا ۹۴ به وقوع پیوسته است. خبرآنلاین نوشته است: «نجفی ضمن اشاره به گردش پول‌ها در حساب یکی از پیمانکاران شهرداری، که او را عضو دانشگاه پلیس خواند، از بازگشت این پول به حساب مدیر دفتر یکی از معاونان شهردار سابق خبر داد و گفت: می‌گویند عمده این پول را برای انتخابات خرج کرده‌اند. این افشاگری از سوی جناح رقیب بی‌‌‌پاسخ نماند. یک عضو سابق شورای شهر از نجفی پرسید: چرا در شورای سوم نسبت به تخلفات سکوت کردید؟ واقعیت این است که نجفی در دوره سوم شورای شهر، که 6 سال طول کشید، عضو شورای شهر بود و این افشاگری‌ها تاکنون از او به‌عنوان یک عضو شورای شهر که باید ناظر بر عملکرد شهرداری باشد، شنیده نشده بود. البته ماجرای پرونده افشاگری‌ها تنها به قالیباف محدود نشد، چون نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در تذکری شورا را تکان داد، پرسید: چرا پرونده نفر دوم شهرداری دوره قالیباف، ‌محرمانه است؟حسن رسولی با ذکر اینکه هر یک از اعضای شورای شهر دست کم یک‌میلیون رأی گرفته‌اند از مسئولان قضایی خواست پرونده قائم مقام قالیباف را که ماه‌هاست در بازداشت به سر می‌برد از «محرمانه بودن» خارج کنند تا همه بفهمند قوه قضائیه دراین‌باره چه کرده است»

ارسال تخلفات به قوه قضائیه

البته نجفی تنها گزارش تخلفات شهردار سابق را در شورای شهر قرائت نکرد بلکه پیگیر ادامه موضوع هم شد چنان‌که 23 بهمن، ایلنا نوشت؛ سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از تخلفات دوره گذشته مدیریت شهرداری در طول سال‌های ۸۴ تا ۹۶ به قوه قضائیه ارائه شده است؟ تصریح کرد: بخشی از این تخلفات به قوه قضائیه ارائه شده است. 2 بهمن هم معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران بیان کرد:«تخلفات مالی شهرداری سابق به محض نهایی شدن مستندات به قوه قضائیه ارسال شده است.» حجت‌ا…میرزایی افزود: «دو روز بعد از ارائه سند تحویل و تحول، تخلفات شهرداری سابق به قوه قضائیه ارائه شد. معمولا سند تحول به امضای شهردار پیشین و شهردار جدید می‌رسد در صورتی که شهردار سابق برای امضای آن حاضر نشده و تاکنون جوابی به سوالات نداده است.» میرزایی خاطرنشان کرد: «بعد از ارائه سند تحویل و تحول تا به این لحظه، مستندات به قوه قضائیه رئیس‌جمهوری و نهادهای وابسته ارسال شده حال اینکه تحویل گرفته‌اند یا نه بحث دیگری است.» 25 تیتر هم الیاس نادران عضو هیات‌مدیره موسسه «دیده‌بان شفافیت و عدالت» در نشستی خبری درباره املاک شهرداری ‌هم همان کار را کردیم و 12‌هزار سند در اختیار داشته که اسناد قابل انتشار را منتشر کرده، برخی از اسناد را به شهردار فرستادیم و آنهایی را که جنبه قضایی داشت به قوه قضائیه ارسال کردیم.

پاسخ قوه قضائیه چه بود؟

پس از قرائت گزارش نجفی در شورای شهر درباره تخلفات این نهاد در زمان شهردار‌بودن قالیباف بود که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص گزارش شهردار تهران مبنی بر استفاده از بیت‌المال برای مخارج انتخابات و اینکه چه اقدام قانونی باید صورت گیرد؟ گفت:«در این خصوص اگر گزارش کنند حتما رسیدگی می‌شود. هر وقت گزارش‌ها را دادند، بررسی می‌شود. معمولا مسئولان جدید نسبت به مسئولان سابق حرف‌هایی دارند ما هم می‌گوییم گزارش کنید تا رسیدگی کنیم اما بعضی وقت‌ها حرف می‌زنند و گزارشی نمی‌دهند.» البته 23 آبان سال گذشته بود که محسنی‌اژه‌ای با اشاره به بحث واگذاری املاک نجومی در شهرداری تهران گفت: پس از اینکه بازرسی کل کشور به پرونده ورود کرد زمانی که گزارش این دستگاه تمام نشده بود گزارشی منتشر شد که انتشار اسناد محرمانه جرم تلقی می‌شود و برخی به این مساله انتقاد داشتند که چرا فردی را که از ستاد پرده‌برداری کرده با او برخورد شده است که باید گفت با افشای ستاد برخورد نشده است بلکه با انتشار سند محرمانه برخورد کرده‌ایم. او تاکید کرد: مساله شهرداری در حال بررسی است و دادستان کل کشور موظف است که این کار را دنبال کند و گزارش خود را ارائه داده است. او ادامه داد: از دادستان کل کشور تقاضا داریم در مواردی که جرم واقع شده بدون هیچ‌ اغماض و با دقت و سرعت بیشتری رسیدگی شود و از آقای جعفری دولت‌آبادی می‌خواهیم که پرونده شهرداری را تسریع کنند و هر فرد و شخصیتی که جرم مرتکب شده بود با ضوابط قانونی به آن رسیدگی شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.