ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 70987
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۸:۴۶
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
وصیت همه شهدا سفارش به ولایت فقیه و پیروی از رهبری است/ در جشنواره فجر به اسم نظام ضد اخلاقیات را ترویج می دهند

وصیت همه شهدا سفارش به ولایت فقیه و پیروی از رهبری است/ در جشنواره فجر به اسم نظام ضد اخلاقیات را ترویج می دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجوآزاد" دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان شنبه پنجم اسفند ماه در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد؛ در این مراسم سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان، حجت الاسلام علیدادی امام جمعه و محمدمهدی زاهدی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجوآزاد" دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان شنبه پنجم اسفند ماه در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد؛ در این مراسم سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان، حجت الاسلام علیدادی امام جمعه و محمدمهدی زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان مجلس به همراه جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم دکتر حمدلله منظری توکلی رئیس دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان اظهار داشت: شهادت مرگیست انتخابی، شهادت نوع خاصی از مرگ نیست بلکه صفتی از اوصاف حیات طیبه است.

وی افزود: شهید نظر می کند به وجه الله یعنی حجاب و پرده ای در کار نیست و آنگاه انسان به لقاء الله میرسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان خاطرنشان کرد: شهید زیباترین زخمی است بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که از لبهای سرخ حقیقت میتراود.

منظری توکلی با اشاره به اهمیت بزرگداشت قهرمانان ملی توضیح داد: در هر فرهنگی و هر جامعه ای یکسری ارزشها دارند که فرهنگ جامعه را میسازند در فرهنگ ما شهادت یکی از ارزشهای الهی است که باید با تمام وجود از آن دفاع کنیم و این فرهنگ اصیل را به فرزندان این‌مرز و بوم منتقل کنیم.

وی در خصوص برگزاری کنگره های شهدای دانشجو گفت: از سال ۱۳۹۲ قرار بر این شد که کنگره شهدای دانشجو برگزار شود و اولین کنگره در سال ۹۳ برگزار شد و این دومین کنگره است که به همت بسیج دانشجویی و همچنین حمایت سردار ابوحمزه و با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برگزار میگردد.

رئیس دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان در پایان تصریح کرد: دانشگاههای استان کرمان 140 شهید اعم از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به انقلاب تقدیم کردند که در این کنگره از ۳ کتاب که زندگینامه شهید فولادی، زندگینامه شهید عبدالله زاده و زندگینامه ۱۴۰ شهید دانشجو می باشند رونمایی میگردد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی در این آیین با بیان اینکه شهادت مفهموم بسیار بلندی است که ائمه اطهار(س) برای رسیدن به آن اشک ریختند اظهار داشت: بر شهادت باید شاکر بود نه صابر و برای همین بود که امیرالمومنین(ع) هنگام شهادت فرمود به خدای کعبه رستگار شدم.

وی ادامه داد: بنده همیشه به خانواده شهدا توصیه میکنم هیچگاه برای شهدا غصه نخورید زیرا پیغمبر خدا فرمودند شهید در راه خدا مقامش با انبیا هیچ تفاوتی ندارد الا در نبوت و اولین جایزه ای که به شهید می دهند هنگامی که خونش بر زمین میرسد این است که به وجه خدا نگاه میکند.

این استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد: در حدیث قدسی آمده کسی که شهید شود من(خدا) جانشین وی در خانه اش هستم هرکس خانواده شهید را شادمان کند من(خدا) را شاد کرده و هرکس خانواده شهید را ناراحت کند من را ناراحت کرده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: بحث شادمانی خانواده شهدا فقط رسیدگی مالی یست بلکه خانواده شهدا از بی حجابی و توهین به انقلاب و رهبری ناراحت میشوند.

وی در خصوص لزوم معرفی اخلاق شهدا به جامعه تشریح کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی و صدا وسیما اخلاق شهدا را معرفی کنند؛ امروز ما ما گله مند جشنواره فجر جمهوری اسلامی هستیم که به اسم نظام، ناهنجاری و ضد اخلاقیات را ترویج می دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در همه وصیت نامه های شهدا سفارش به ولایت فقیه و پیروی از رهبری مورد تاکید است عنوان کرد: امروز باید داستان آن نوجوان ۱۶ ساله ای در کتابها بیاید که در کاغذی در کوله پشتی اش نوشته بود خدایا من از دیشب تا الان سه تا گناه کردم یکی اینکه نمازشب نخواندم دوم نماز صبحم را تند خواندم سوم اول فرمانده به من سلام کرد؛ این الگوها باید به نوجوانان و جوانان معرفی شود.

 

رفیعی تشریح کرد: ما دو نوع شهید داریم یکی شهید اصلی که در جبهه ها خونش در راه خدا ریخته میشود دوم کسانی که خود را به مقام شهدا می رسانند کسی که سه ویژگی داشته باشد شهید از دنیا میرود یکی اینکه حق خدا را بشناسد دوم حق پیغمبر را بشناسد سوم حق ائمه را بشناسد.

وی افزود: کسی که بخاطر خدا شهوتش را کنترل کند ثواب را شهید دارد و  با شهدا محشور می شود؛ همچنین کنترل خشم انسان را با شهدا محشور میکند پس میشود اخلاق شهدا را پیاده کرد و در ردیف شهدا قرار گرفت.

حجت الاسلام علیدادی نماینده ولی فقیه در استان نیز درسخنانی ضمن تشکر از بانیان مراسم گفت: باید تشکر ویژه ای از خانواده های شهدا و مردم شهید پرور کرمان داشته باشم که انصافا بامعرفت ادامه دهنده راه شهدا بودند و حق مطلب را ادا کردند.

امام جمعه کرمان با اشاره به ویژگیهای شهدا اظها داشت: شهدا در فضیلتها از یکدیگر سبقت میگرفتند ۳تا از این فضیلتها اخلاص، فداکاری و اطاعت از ولی فقیه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:امیدوارم خداوند توفیق عنایت کند تا آخرین نفس در راه شهدا حرکت کنیم و همیشه در خدمت نظام اسلامی و تحت امر مقام معظم رهبری باشیم.

در حاشیه این مراسم از کتاب های  “ماه به خانه می آید” زندگینامه شهید عبدالله زاده، “حنظله کرمانی” زندگینامه شهید ناصر فولادی و “فرهنگ اعلام”زندگینامه ۱۴۰ شهید دانشجو  همچنین رونمایی از تمبرشهید دانشجو علی عظیمی شهید مدافع حرم رونمایی شد.

در ادامه از برگزیدگان جشنواره دانشجویی ققنوس با اهدای جوایزی تقدیر شد.

 

سپس از خانواده شهیدان ناصر فولادی، عبدالله زاده و علی عظیمی شهید مدافع حرم قدردانی شد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.